Autor |
Správa |
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2009, 22:02 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2009, 22:43 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Ouklend píše: :?: 
co? Nevíš,kde je Prostějov? 
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 07:38 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 09:24 |
|

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46 Príspevky: 337 Bydlisko: Krnov
|
Spíš než kvalita benzínu na jednotlivých čerpačkách mi vrtá hlavou výše zmíněné podpalování výfukových ventilů.Zeptal jsem se kámoše,který provozuje motoservis a ten mi víceméně potvrdil můj názor.A to,že pokud někdo otevře výfuky a hlavně sání,jde mu do motoru více vzduchu.To má za následek větší teplotu hoření(více kyslíku),tudíž i větší riziko podpálení ventilů.Záleží samozřejmě na více faktorech,např. na nastavení karburátorů.
Takže si myslím,že na podpalování ventilů má spalování chudé směsi nesrovnatelně větší podíl,než oktanové číslo benzínu.Je to ale jen můj laický názor,takže mě,prosím,nekamenujte.Pokud se mýlím,tak mě někdo opravte,rád se poučím,protože z podpálení ventilů mám fakt bobky.
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 09:45 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
to Felix:
já mám stejné informace a i tady se dočteš, že taky záleží na seřízení karburátorů atd. nejsem mechanik ale dle mého laického názoru pokud máš vše rozumně seřízené a nebudeš otvírat výfuk, což tady taky nikdo neudělal, byť je to asi nejrychlejší a nejlevnější varianta tunningu, tak přesto jdou všichni cestou osvědčených laďáků, tak se nemáš čeho bát.
jak říkám. je to jen můj pohled naprostého laika ... 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 14:08 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Ouklend píše: to Felix: já mám stejné informace a i tady se dočteš, že taky záleží na seřízení karburátorů atd. nejsem mechanik ale dle mého laického názoru pokud máš vše rozumně seřízené a nebudeš otvírat výfuk, což tady taky nikdo neudělal, byť je to asi nejrychlejší a nejlevnější varianta tunningu, tak přesto jdou všichni cestou osvědčených laďáků, tak se nemáš čeho bát. jak říkám. je to jen můj pohled naprostého laika ... 
Mám s tím poněkud jiné zkušenosti,
pokud otevřeš sání a karburátor je správně seřízený, tak se ti zlepší plnění válců výkon v horní oblasti otáček jde nahoru- směs zůstává stejná.
Pokud se ale otevřou výfuky, tak spaliny mají menší odpor při opouštění válce přes výfukový ventil a tudíž spaliny odcházejí rychleji a jejich teplota je vyšší !
Podobné to je s oktanovým číslem benzínu, 95ka hoří pomaleji a tudíž přes ventil jdou spaliny s vyšší teplotou,
protože motor s nízkým kompresním poměrem nevyužije dokonale energii hoření směsi..
Pokud se to zkombinuje a navíc je motor využíván ve vyšších otáčkách (protože otevřením výfuků se přirozeně výkon přesune nahoru) tak se telota spalin zase zvýší.
Takže kombinací všech těchto faktorů může dojít až k podpálení ventilů.
Jinak paradoxně ještě nepatrně vyššího výkonu než laďákama jsem dosáhl jen úpravou sání  viz grafy z brzdění mýho motoru
R.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 15:08 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Ouklend píše: to Felix: já mám stejné informace a i tady se dočteš, že taky záleží na seřízení karburátorů atd. nejsem mechanik ale dle mého laického názoru pokud máš vše rozumně seřízené a nebudeš otvírat výfuk, což tady taky nikdo neudělal, byť je to asi nejrychlejší a nejlevnější varianta tunningu, tak přesto jdou všichni cestou osvědčených laďáků, tak se nemáš čeho bát.jak říkám. je to jen můj pohled naprostého laika ... 
............a laďák jako není otevřený výfuk podle tebe? 
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 19:36 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
to Break:
Tak nějak jsem to asi i myslel, akorát to neumím tak pěkně vysvětlit, takže díky za odborné vysvětlení a uvedení na pravou míru ...
to Mirek:
co se ti zase na mém komentu nelíbí ? přečti si ty části, které jsi si tak pěkně zvýraznil, ještě jednou.
jestli mezi tím nepoznáš rozdíl a myslíš si, že je to totéž, tak si otevři -rozvrtej a vypárej stávající výfuky a neřeš laďáky a peníze za ně. ty pak ale z největší pravděpodobností budeš muset za nedlouho stejně investovat do opravy podpálených ventilů, jak psal Break, protože to na 90% zkurv.š a neuděláš to tak dobře, jako firmy, které se tím živý, mají s tím tudíž asi nějaké zkušenosti a asi i vědí, co si můžou dovolit a co ne ... 
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 19:53 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
a co myslíš,že v tom odborně firmou vyrobeném laďáku(otevřeném výfuku) asi tak uvidíš
Jednu děrovanou trubku,která je obalená vatou,nic víc
Navíc nemíním kazit origo výfuky,proč taky. 
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 20:10 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
tak s těma origo výfukama to chápu, ale jinak myslím, že to není jen o děravé trubce a vatě ...
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 20:23 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
a o čem myslíš,že to je?
Laďák,je od slova ladit a to pokud vím,je velice podstaná věc u dvoutaktních racingových laufů,kde to je opravdová alchimie a výpočty délky svodů,které se postupně zkracují při provozu až do úplné dokonalosti,pro optimální výkon stroje. Taky velice záleží na přechodech a uhlech.
Tady o čem se bavíme,jsou obyč. otevřené laufy,které dělají lepší zvuk,nic víc. 
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 20:30 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
... tak teď jsi na to kápnul ... 
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2009, 23:45 |
|

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46 Príspevky: 337 Bydlisko: Krnov
|
Přesně to,co teď Mirek1 napsal,jsem měl na mysli,když jsem psal o svých obavách z podpálení ventilů při otevření sání a výfuků.Podle mě je totiž u čtyřtaktů každý "laďák" vlastně jen více či méně otevřený výfuk.Samožřejmě,že i tady platí určitá pravidla,která se musí dodržet.Souhlasím s tím,že je vždy lepší koupit výfuky od renomované firmy,která s tím má zkušenosti,než nějaké amatérské "garážovky",u nichž nikdy dopředu nevíš,jaký vliv na motor budou mít.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2009, 09:03 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Felix: přesně z toho důvodu se vyhnu značkám typu Tenax, Creptus a jim podobným plagiátorům...
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2009, 09:15 |
|

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46 Príspevky: 337 Bydlisko: Krnov
|
cafe-racer píše: Felix: přesně z toho důvodu se vyhnu značkám typu Tenax, Creptus a jim podobným plagiátorům...
Pokud nějaký malý výrobce přesně okopíruje výfuk od nějakého renomovaného výrobce včetně použitých materiálů,tak by neměl nastat problém.Jde tady hlavně o cenu,která je úlně někde jinde,protože i tady se za značku platí.Na druhé straně u značkového výrobce získáš výfuky s homologací a nemusíš se bát toho klasického "co kdyby".To už musí zvážit každý sám.
|
|
|
|
|
|