Takže přeloženo (nejsem profík tak omluvte sníženou kvalitu překladu

:
Vyřazení systému pro odvod spalin AIS na motocyklu YAMAHA BT1100 BullDog
AIS, ošklivá trojice písmen, kterou s sebou od nedávna táhne většina modelů značky
YAMAHA. Následující vylepšení není legální, berte na vědomí že veškerá odpovědnost je na
vás. Technicky se jedná o vratné řešení a lze systém opět zprovoznit.
Trocha teorie: vstříknutí vzduchu do výfuku umožní oxidaci spalin (přidání atomů kyslíku,
např. z CO se stane CO2...). Tato oxidace navíc kromě snížení obsahu škodlivin ve spalinách
zvyšuje teplotu plynů. To je možná dobré pro motocykl vybavený katalyzátorem, ale tedy
na BT, kde maximálně způsobuje předčasné žloutnutí výfuků, ohřátí motoru a splnění
normy EURO, nejde o žádnou velkou věc. Motor, jehož AIS je odstraněn, nešlape o nic hůř –
ba právě naopak, jde plynuleji, při brzdění nedochází k tolika zpětným zášlehům, provozní
teplota je menší a motocykl ztratí na váze 1,6 kg. Poznámka pro dosud nerozhodnuté –
zásah je zcela vratný (pro případ kdy je třeba vylepit technickou kontrolu).
Nářadí:
– klíč č. 10
– imbus č. 3
– imbus č. 5
– gumová palička
– plochý šroubovák
– kleště
Materiál
– těsnění o-kroužek
– zátka podtlaková YAMAHA 16G-13569-00 + kroužek 90467-10039
– zátka sání (vzduchový filtr) = špunt do řidítek horských kol (spolu s o-kroužkovým
těsněním)
– těsnění vývodů v hlavě válců: v instalatérských potřebách
– zátka samec (průměr 10 mm) + případně zátka samice (průměr 12mm pro zatěsnění
vršku) pro montáž na o-kroužkové těsnění
– černá barva pro nástřik zátek
Postup:
1) demontáž pravého krytu (3 imbusy č. 5)
2) demontáž 2 imbusů č. 3 a jednoho č. 5 vespod
3) demontáž vzduchového kompresoru 2 imbusy č. 5
4) demontáž horního šroubu na uchycení startéru (klíč č. 10)
5) demontáž vzduchové hadice pomocí kleští
6) zaslepení vývodu pomocí zátky do řidítek horských kol a o-kroužkového těsnění
7) demontáž podtlakové hadice pomocí kleští a nasazení zátky 16G-13569-00

vyšroubování přívodu vzduchu v hlavě válce (u obou válců) a následná demontáž
systému AIS se všemi hadicemi
9) namazání zátky 10mm (samec) s o-kroužkovým těsněním a její nalačení silou
pomoci gumové paličky. To samé pro druhý válec
10)pro jistotu provést to samé se zátkami (samice)
11)alternativně zátka samojistící
12)natření zátek
Třešničkou na dortu je pak seřízení směsi a synchronizace karburátorů.
Přeloženo z
www.bt1100.info