Autor |
Správa |
vojta
|
|
Registrovaný: 21 Sep 2013, 11:49 Príspevky: 39 Bydlisko: cz
|
Zdravím v nejbližší době mě čeká výměna zadní pneu, stále ale dumám nad tím jak buldu zvednou a (stabilizovat) nemáte nějaké rady-triky jak na to??
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
cafe-racer
|
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Kup stojan (do tisícovky se vejdeš). nebo si motorku zavěs pod strop (vyvážeš třeba za madla) - pokud máš možnost. a nebo pro otrlé (takto mi jednou motorku skutečně zvedali v amaterskem pneuservisu) - vyheverovat a stabilizovat násadou od smetáku.
Doporučuju s motorkou i pneu dojet do servisu, vše máš za chvilku hotové bez starostí.
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
Mirec
|
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Pokud máš centrální stojan,je to bez problémů,já dokud jsem ho neměl,Buldu jsem stavěl na dřevěné špalky 
|
|
|
|
|
AveKT
|
|

Registrovaný: 19 Júl 2013, 14:50 Príspevky: 57 Bydlisko: Klatovy
|
Ahoj, když jsem pořídil buldu, tak jsem taky dumal jak na to. Heverování pod motorem se mi moc nelíbí a když sem byl jednou v pneuservisu s autem a viděl jak to tam heverovali a při tom ceklem huntovali boční stojánek na nějakým enduru tak jsem tuto možnost taky zamítl. Centrál nemám, tak jsem našel doma jednu trubku, která průměrově přesně odpovídá trubce v rámu pod sedlem. Vyndám dvě zátky, provlíknu, posadím na špalek. Motorka má rozloženou váhu tak, že když chci i přední kolo, tak ho jen lehce zvednu rukou a podložím motor špalkem s hadrem. Přikládám i foto:
Prílohy:
29032014179.jpg [ 905.42 KiB | Zobrazené 30396 krát ]
03042014185.jpg [ 1.02 MiB | Zobrazené 30396 krát ]
|
|
|
|
|
|
|
remote
|
|

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
Jo, centrální stojan je dobrej, na něm zadní sundáš v pohodě. No a když potřebuju sundat přední, tak se Bulda docela lehce překlopí na centrálu na zadní, malinko vyheveruju a zároveň pověsím za řídítka pod strop. Ty popruhy jsou vlastně taková pojistka ... remote
|
|
|
|
|
vojta
|
|
Registrovaný: 21 Sep 2013, 11:49 Príspevky: 39 Bydlisko: cz
|
jo s tou trubkou je to hezký  a jak si ho zvel?? hever pod central??
|
|
|
|
|
Arachnid25
|
|

Registrovaný: 03 Feb 2012, 10:50 Príspevky: 190 Bydlisko: Markvartice (okr. Děčín), ČR
|
Trubkou v rámu jsem ho zvedal i já a jde to krásně a jednoduše. Lehce vyměníš přední i zadní pneu. Mám tak Bulldu uskladněnýho i přes zimu. 
|
|
|
|
|
AveKT
|
|

Registrovaný: 19 Júl 2013, 14:50 Príspevky: 57 Bydlisko: Klatovy
|
Ahoj Vojto, ty mě zkoušíš! Samozřejmě, že ne heverem, to se mi nelíbí. Provlíknu trubku, přinesu dva špalky a pak ho tam usadíme ve dvou lidech. Každej chytne jednou rukou trubku a druhou za madlo pod sedlem a usadíme ho tam jak malýho kluka  . Samozřejmě je nejlepší centrál.Hodí se třeba při kurtování motorky na trajektu a do budoucna ho plánuju, ale teď za něho nemůžu vyhodit 4 tisíce. Tohle řešení je hodně levný a hodně stabilní...
|
|
|
|
|
vojta
|
|
Registrovaný: 21 Sep 2013, 11:49 Príspevky: 39 Bydlisko: cz
|
tak kolo je vyměněné, jen mi tam vznikly mezery... vlevo u kardanu je mezi náhonem a tim (tácem) co je na kole cca 2-3mm a na druhé straně totéž... normal??? kolo drží neklepe se nic.. díky
|
|
|
|
|
amik
|
|

Registrovaný: 16 Sep 2013, 19:32 Príspevky: 752 Bydlisko: Holice
|
Pokud tam nebyly před tím, tak samotnou výměnou tam vzniknout nemohly.
|
|
|
|
|
AveKT
|
|

Registrovaný: 19 Júl 2013, 14:50 Príspevky: 57 Bydlisko: Klatovy
|
2vojta> Pokusím se ti odpovědět, protože jsem nad tím taky koumal. Pokud bych se mýlil, nechť mě zkušenější psovodi opraví.
Když jsem měnil kolo poprvé, tak jsem si myslel totéž, možná to bylo také bez mezer. Možná máš dokonce pravdu, že vlevo u kola mezera nebyla, mohlo to vzniknout špatnou montáží někoho předchozího. Vlevo mezi kardanem a krycím "tácem" mezera musí být, jinak by o sebe kardan a tento tác dřely. Mám tam cca 2mm.
Myslím si, že správná montáž vypadá takto:
1)Usadíš kolo i s ozubeným unašečem. 2)Provlíkneš osu a nasadíš na ni matici. 3)Pak dotáhneš matici na ose. Dojde ke stažení kola a unašeče ke kardanu, z druhé strany se osa svým větším průměrem opře o dosedací plochu ložiska. 4)Nakonec zajistíš pravým šroubem v kyvce osu.
A teď ta myšlenka: Když poslední dva kroky prohodíš, budeš při stahovaní kola a unašeče ke kardanu, zároveň lehce defermovat rozteč mezi rameny zadní kyvky(samozřejmě vratně). Ta mezera(vpravo), co tam má dle mého názoru být, je taky tak cca 3 mm. To není moc a dokažu si představit, že při tomto obráceném postupu ji stáhneš(myšleno stáhneš k sobě ramena kyvky) a to si myslím, že je špatně. Snad sem to napsal srozumitelně, kdyžtak mě někdo doplňte...
Ave
|
|
|
|
|
remote
|
|

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
vojta píše: tak kolo je vyměněné, jen mi tam vznikly mezery... vlevo u kardanu je mezi náhonem a tim (tácem) co je na kole cca 2-3mm a na druhé straně totéž... normal??? kolo drží neklepe se nic.. díky Prolez fórum, i já jsem to tady kdysi řešil, je to tam i s fotkama... r.
|
|
|
|
|
marek2001
|
|

Registrovaný: 30 Sep 2009, 08:25 Príspevky: 307 Bydlisko: Púchov
|
V skratke, je to v pohode tie medzery. Riesilo sa to v nejakej teme.
_________________ DRUM BUN!
|
|
|
|
|
amik
|
|

Registrovaný: 16 Sep 2013, 19:32 Príspevky: 752 Bydlisko: Holice
|
Mezery tam být musí, ale nemůžou se podle mě měnit při montáži. A téma tu skutečně už běželo.
|
|
|
|
|
vojta
|
|
Registrovaný: 21 Sep 2013, 11:49 Príspevky: 39 Bydlisko: cz
|
tak parada forum sem prošel a následně utažení zkontroloval momenťákem a je to ok, každopádně díky moc za pomoc, aspoň už si z toho nemusím dělat hlavu  ještě mě čeká olej ve vidlích ale to ještě počká 
|
|
|
|
|
|