Autor |
Správa |
remote
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 21 Máj 2013, 20:50 |
|

Registrovaný: 24 Sep 2009, 17:10 Príspevky: 399 Bydlisko: Semily
|
Na progresívní pružině dosedaj jednotlivý závity postupně jeden na druhej. Fotka od Luise vypadá sice postejně, ale pokud píšou že je to progresívní musíš tomu věřit. Navíc ten jeden konec je oproti origu opět "zhuštěně" vinutej.
Bude taky záležet na kalení a popouštění jednotlivejch "úseků" pružiny...tím bude daná charakteristika zmáčknutí.
remote
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 21 Máj 2013, 22:57 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
No ono to asi bude složitější věda ty péra,
hodně záleží taky na průměru drátu
a pamatuju si matně vzorec a síla/průměr drátu bylo nějak X na čtvrtou.....
Asi jim budeme muset věřit
R.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Jún 2013, 18:54 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Hotovo, pružiny jsou tam (Wilbers).
Zde srovnání : kratší je sériová, delší je "progresivní" od Wilbers.
Můj závěr : rozdíl není v tom která je / není progresivní (progresivní jsou zjevně obě) ale prostě v tvrdosti.
|
|
|
|
|
miki
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Jún 2013, 19:06 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00 Príspevky: 1058 Bydlisko: Uničov
|
Tak Radku ,já si myslím že tam od Louise máš ty delší a zároveň tvrdší a ten tvůj mechoš ti jen kecal že byly oboje stejný  Kam ti mám dát ty origo ???
_________________ Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...
|
|
|
|
|
Mirec
|
 |
Predmet príspevku: Mirec | Napísal: 04 Jún 2013, 07:46 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
cafe-racer píše: Hotovo, pružiny jsou tam (Wilbers). Zde srovnání : kratší je sériová, delší je "progresivní" od Wilbers.  Můj závěr : rozdíl není v tom která je / není progresivní (progresivní jsou zjevně obě) ale prostě v tvrdosti.
Já měl progresivní o pořádnej kus delší .... (Wurth)
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Okt 2014, 22:20 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Otázka částečně k tématu : předek je i s wilbersy stále měkký... má cenu experimentovat s hustším olejem ? např. 15 namísto předepsaných 10 ?
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Okt 2014, 06:16 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
No chtel jsem taky hustší,ale pan,kam jezdim pro olej me zrazoval,ze je ten tlumič a vsechny ty dírky uvnitr delany na to,co je psáno...ze by to treba nestihalo přepouštet dobre olej v tlumici a tlak by valil na gufera a byly by věčně v háji. Já zas az tak tomu nerozumím,tudíž jsem zustal u desítky,co je předepsaná. Mozna to je ale blábol,jen tlumočím,co me bylo řečeno 
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Okt 2014, 07:19 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
.. na tom něco je. Ale přece tam hergot nebudu cpát UD vidle z R1 jen abych měl lepší pocit 
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Okt 2014, 19:35 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
cafe-racer píše: Otázka částečně k tématu : předek je i s wilbersy stále měkký... má cenu experimentovat s hustším olejem ? např. 15 namísto předepsaných 10 ?
Ty pružiny by ti měli tvrdnout až v posledních fázích tlumení, kdy dochází kolo na doraz. Jinak by ti v malým tlaku měli zajišťovat komfort na nerovnostech. Šroub na štelování tvrdosti nepomohl?
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 26 Okt 2014, 11:08 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
ja tam mám hiperpro aj s olejom 20 w, z guferami problem nemám. hlavne treba meniť olej, ten totiž dostáva poriadne zabrať.
Hustejší olej spraví rozdiel, a ten nastavovací šrob má minimálny vpliv. Pocitovo je to v predu aj v zadu rovnaké
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Nov 2014, 01:18 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
chlapci, v tej vidli sú dve veci..... tvrdosť vidle - to je o charakteristike pružiny... lineárna pruźina mení tvrdosť rovnomerne so stlačením.... tam je problém že rovnako reaguje na malé nerovnosti aj veľkú jamu.... progresívna je na začiatku mäkká a jemne prechádza malé nerovnosti ale pod poriadnym úderom s veľkým prepružením tvrdne viac... podľa mň a je príjemnejšia, ale niektorí hovoria, źe im tá charakteristika nepasuje, nevedia si zvyknúť....
hustota oleja je zas o charakteristike tlmenia.... a tam má vplyv hustota oleja a priemer dierok ktorymi olej preteká pri pohybe.... ano, použitím hustejšieho oleja vieme pocitovo pritvrdiď vidlu, ale to je len vedľajší efekt zlého nastavenia tlmenia.....
|
|
|
|
|
Mirec
|
 |
Predmet príspevku: mirec | Napísal: 07 Nov 2014, 12:51 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Jak píše Peter - každému vyhovuje jiná charakteristika - já přidávám do předepsaného oleje ještě trochu řidšího pro měkší útlum,řidší olej také lépe zvládaji utěsnit simerinky (to nic nemění na tom,že musím teď přes zimu simerinky měnit  ) A snad ještě jeden poznatek z progresivních pružin - se starýma pružinama jsem měl přední gumu sjetou do stříšky (běžná věc ... ),s progresivníma je téměř ojetá guma pěkně kulatá ...
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 10 Nov 2014, 23:38 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mirek1 píše: No chtel jsem taky hustší,ale pan,kam jezdim pro olej me zrazoval,ze je ten tlumič a vsechny ty dírky uvnitr delany na to,co je psáno...ze by to treba nestihalo přepouštet dobre olej v tlumici a tlak by valil na gufera a byly by věčně v háji. Já zas az tak tomu nerozumím,tudíž jsem zustal u desítky,co je předepsaná. Mozna to je ale blábol,jen tlumočím,co me bylo řečeno 
úplnej blábol to sice není,
ale tlumič se opotřebovává, jsou větší vůle a jak olej stárne tak trochu řídne,
čímž se snižuje tlumení a kolo více odskakuje.......
Dal jsem rozhodně hustší a pocit z jízdy byl znatelně lepší.
Jinak hustší olej naopak lépe těsní gufera !
R.
|
|
|
|
|
Mirec
|
 |
Predmet príspevku: mirec | Napísal: 11 Nov 2014, 10:48 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
Breaku,tebe kdyby jsme tady neměli,tak jsme normálně úplně v prdeli ...
Můj poznatek vychází jak z vlastní zkušenosti tak i z rady odborníků přes tlumiče ... Ty je ale všechny samozřejmě strčíš do kapsy ...
Motorku jsi prodal,že na ni nemáš čas,ale srát se tady do nás,na to čas samozřejmě máš ... Najdi si nějaké jiné stránky,třebas erotické ...
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: Re: mirec | Napísal: 11 Nov 2014, 23:08 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mirec píše: Breaku,tebe kdyby jsme tady neměli,tak jsme normálně úplně v prdeli ... Můj poznatek vychází jak z vlastní zkušenosti tak i z rady odborníků přes tlumiče ... Ty je ale všechny samozřejmě strčíš do kapsy ... Motorku jsi prodal,že na ni nemáš čas,ale srát se tady do nás,na to čas samozřejmě máš ... Najdi si nějaké jiné stránky,třebas erotické ...
Aha, tak už se tu "zavzdušňují" i dříve racionální přispěvatelé fóra
Omlouvám se ti Mirec že jsem přispěl nějakou praktickou zkušeností do fóra a nechám to na tvojí další osobní zkušenosti až se ti přinejmenším "oskáče" přední guma za 3litry !
Už se těším až přijde někdo se zlepšovákem nalejt do přední vidle fritovací olej z Mekáče, protože to někomu poradili progresivní odborníci
Jinak Bulldoga jsem neprodal, nevím odkud máš tu zaručenou informaci, tak jako spoustu jiných................
R.
|
|
|
|
|
|