Autor |
Správa |
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 28 Mar 2014, 12:33 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout).
Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči.
U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 28 Mar 2014, 12:44 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
cafe-racer píše: Pro fajnšmejkry lze doporučit ještě speciální startovací postup : před startem zařadit dvojku a lehce zacouvat proti kompresi, co to jenom jde (ale nepřehoupnout). Potom vyřadit a normálně nastartovat. Výhodou je, že motor nabere trochu setrvačnosti správným směrem a snáz naskoči. U Viraga to celkem zafungovalo, ale problém to neřeší a člověk navíc vypadá jako když se nahazuje malotraktor z r. 1913 
Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané,
tak to moc nepomůže
Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív,
jak už jsem dříve někde psal.
R.
|
|
|
|
|
M168
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 28 Mar 2014, 21:09 |
|

Registrovaný: 20 Dec 2009, 18:32 Príspevky: 22 Bydlisko: Jakubov
|
break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty.
To len tak na okraj.
_________________ NOLI TANGERE CIRCULOS MEOS
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 28 Mar 2014, 21:44 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
M168 píše: break13, čiste teoreticky, ak by nastal spätný pohyb a automatika (dala by sa vymyslieť) by vypla prívod elektriny do štartéra, tak by mu to nevadilo...nepôsobili by proti sebe krútiace momenty. To len tak na okraj.
Máš pravdu v tom, že by se trochu snížil ráz,
ale z volnoběžky směrem do startéru je to převod do rychla a
roztočený startér se nedá ve zlomku sekundy zastavit a ještě roztočit opačně,
když se motor převalí na druhou stranu,
v tom je ten problém
v jednom okamžiku se proti sobě postaví setrvačnost roztočenýho startéru a opačný chod motoru a něco musí povolit .....
R.
|
|
|
|
|
M168
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2014, 08:06 |
|

Registrovaný: 20 Dec 2009, 18:32 Príspevky: 22 Bydlisko: Jakubov
|
Ano súhlasím, to malé kolečko by dostávalo šupajdy a samo že konštrukcia štartéra není taká masívna ako od motora...
_________________ NOLI TANGERE CIRCULOS MEOS
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 30 Mar 2014, 09:00 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: Má to samozřejmě logiku ale většinou ten náš "malotraktor" po delším stání nenaskočí při prvním cyklu , sací trakt i válce jsou vyvětrané, tak to moc nepomůže  Spíš se vyplatí několikrát (6-8krát) zapnout a vypnout klíček, čímže se opakovaně dočerpají plovákové komory a pak to chytne dřív, jak už jsem dříve někde psal. R.
Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš.
Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 30 Mar 2014, 18:35 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Pjotr píše: Akorát, že pokud neotočíš motorem, tak ti podtlak z motoru neotevře ventil na nádrži a čerpadlo běží naprázdno. Takže můžeš zapínat kolikrát chceš. Maximálně můžeš podtlakovou hadičku odpojit a vytvořit podtlak pusou a do toho spustit čerpadlo.
Kterou hadičku  tohle bych docela uvítal po delším stání.
O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).
|
|
|
|
|
Mirec
|
 |
Predmet príspevku: m | Napísal: 30 Mar 2014, 19:15 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
cafe-racer píše: Kterou hadičku  tohle bych docela uvítal po delším stání. O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).
No jo,taky to tak občas dělám,ale asi fakt zbytečně ... 
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Mar 2014, 09:41 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
cafe-racer píše: Kterou hadičku  tohle bych docela uvítal po delším stání. O opakovaným zapínání čerpadla klíčkem jsem už slyšel i odjinud než z Brejkova receptáře, ale bohužel mi to nefunguje (resp. chová se to přesně jak píšeš).

|
|
|
|
|
jojobulldog
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Mar 2014, 18:00 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
je to pekne ukázané, ja to tiež takto štartujem po dlhšej odstávke, ale ak to niekto vie nech to prosim presunie do iného vlákna. dakujem
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2014, 23:21 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Pjotr má sice pravdu,
že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil,
ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem,
protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání",
ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní.
???
R.
|
|
|
|
|
Zdenek Marciniszyn
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2014, 06:53 |
|
Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14 Príspevky: 628
|
break13 píše: Pjotr má sice pravdu, že se palivo má pouštět podtlakem řízený ventil, ale už kdysi dávno jsem to zkusil s tím kličkem, protože čerpadlo vždy po dalším otočení klíčkem o něco zkrátí dobu "čerpání", ale hlavně ve výsledku mě to (i přes tu nelogiku) startování usnadní. ??? R.
Možná je to nelogické, ale u mě to už 9 let takhle funguje - po delší přestávce 3-4x zapnout, nechat čerpadlo jet, vypnout. Furt lepší jak trápit starter+baterku+volnoběžku 
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2014, 09:36 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
u me taky 
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2014, 19:46 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
Samotne čerpadlo nenataha benzín, ked vypustíš karburatory a nechaš ich otvorene môžeš zapinať kluč kolkokrát chceš ale benzin to nenataha..... Musíš zaroveň urobiť pottlak na ventilu nádrže a až potom benzin preteka cez karburatory. Toto som spravil po 4 mesačnom státi a motorka chytila na šupu..... netrpi potom celý štartovací mechanizmus..... sitič mam na 3/4 otvorený a pridam plyn asik 3mm za otvorený, naskoči to vždy na prvykrát..... Je jasne že každé BT startuje uplne inak, len si treba najsť ten svoj postup........ na sitiči nenechávam, vypnem ho počas jazdy.
|
|
|
|
|
Zdenek Marciniszyn
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Apr 2014, 11:08 |
|
Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14 Príspevky: 628
|
Jo, to pootočení motorem tomu nejspíš pomůže,mě ale rve uši to mlácení volnoběžky při každém neúspěšném startování - tak radši nechám 4x zavrčet čerpadlo,dám sytič naplno a startuju napoprvé  ..furt mi to vychází rychleji jak sundávat hadičku....
|
|
|
|
|
|