Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 10 Nov 2024, 20:41


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Denys
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 08 Nov 2008, 20:49
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 08:06
Príspevky: 132
Bydlisko: Roztoky u Prahy

Offline
Pavel68 píše:
a ještě jeden dotaz,je lepší vyměnit olej teď na podzim nebo až na jaře,filtr pří jeho ceně(kolem 130 kč) beru jako samozřejmost,
a co říkáte na vstřiknutí motorového oleje do spalovacího prostoru (asi 0,02 l) s následním protočením motoru,protože jsem na to slyšel rozporuplné názory.


Jak jsi sám poznamenal jsou na to protichůdné názory a je na tobě ke kterému táboru se přidáš.K vyřešení sporu chybí jasný důkaz.Málokdo nebo spíš nikdo nemůže svůj názor podložit jasným důkazem na rozebraném motoru.Jasně že v obou situacích dochází k chemickým reakcím.Která je ale pro moto lepším řešením neví s jistotou nikdo.Je ještě třetí možnost,jakou zmínil Mirek.Měnit po ujetí kilometrového limitu bez ohledu na dobu.Osobně jej také volím.Hlavně také proto,že jezdím celoročně bez delší odstávky.Mám tím snažší rozhodování.

_________________
žít a nechat žít



Reklama


helmi
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 01 Mar 2009, 23:02
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01 Mar 2009, 19:01
Príspevky: 367
Bydlisko: Galanta

Offline
Pánové! koľko bikerov toľko názorov. Ten posledný čo som stretol, je napísaný v MOTOCYKL 2/09: Studené starty a provoz na krátké vzdál. neúmerne zatažujú oleje i motor. Čo znamená, že i oleje s malým počtom naj. km mohou být na konci své životnosti. Pôsobiace strižné sily ...atd....


Landar
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Mar 2009, 14:16
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Okt 2008, 20:55
Príspevky: 119
Bydlisko: Skoro HK (CZ)

Offline
Daval jsem 15/50 MOGUL a to myslim v nasich podminkach ok a novy filtr samozrejmosti /je to desne velka polozka/ :)


lestic
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 02 Mar 2009, 19:32

Registrovaný: 21 Dec 2008, 18:57
Príspevky: 13
Bydlisko: ddd

Offline
no tak ako ja viem tak vzduchom chladené motory sú na olej háklivejšie ako vodou chladené motory. 1,teplota motora je nestálejšia 2,viskozita oleja je podstatnná ja odporúčam SAE20W/40 alebo SAE20W/50
pred časom som mal problem na aute dal som v servise spravit udržbu aj olej pri zohriatí motora mi prestal mazat motor mazal ale málo po troch týždnoch potulovania sa po servisoch ma kamoš donútil dat nový olej pomohlo to


lestic
Poslať  Predmet príspevku: prebraný článok  |  Napísal: 02 Mar 2009, 19:37

Registrovaný: 21 Dec 2008, 18:57
Príspevky: 13
Bydlisko: ddd

Offline
Syntetické motorové oleje sú dlho objektom početných mylných predstáv laickej aj odbornej verejnosti. Veľa ľudí, vrátane mechanikov, je z týchto pretrvávajúcich mýtov popletených.

Syntetické motorové oleje sú účinné mazivá s predĺženou životnosťou vyrábané z výberového základu a špeciálnych aditív. Základ syntetických olejov sa vyrába z organických zmesí alebo umelých hydrouhličitanov s využitím špeciálnych výrobných procesov pri ktorých sa mení štruktúra všetkých molekúl oleja. V konečnom dôsledku majú všetky molekuly základu rovnakú veľkosť, tvar a hmotnosť – jav ktorý sa v prírode nevyskytuje. Na rozdiel od minerálnych olejov, ktoré sa čerpajú zo zeme a rafinujú z ropy, syntetické oleje sú umelo vytvorené za účelom vytvorenia ideálneho maziva.
Hovoríme o syntetických motorových olejoch, teda musia spĺňať požiadavky určené Americkým olejárskym inštitútom (API). Prvý čisto syntetický motorový olej nezávisle testovaný a spĺňajúci priemyselné normy a výkonnostné charakteristiky bol AMSOIL 100% Synthetic 10W-40 v roku 1972.

Veľa ľudí nevie kam sa obrátiť s otázkami ohľadom syntetických olejov. Je to výborný olej alebo je to iba reklama? Veľa nadšencov tvrdí, že syntetický olej je schopný ochrániť motor Vášho auta pred pokazením. Na druhej strane, podaktorí tvrdia, že syntetický olej pošle Vaše auto na predčasný odpočinok. Čo s tohto všetkého je pravda? V záujme uvedenia vecí na pravú mieru, ponúkame fakty k 10 bežným mýtom o syntetických olejoch:

1. Syntetický motorový olej poškodzuje gumové tesnenia
Lož. Pre výrobcov olejov by bolo osudné vytvoriť produkt, ktorý by nebol kompatibilný s tesneniami (semeringy, guferá). Zloženie tesnení je také, aby odolalo pôsobeniu ako minerálnych tak syntetických olejov. Každopádne aj aditíva v oleji spôsobujú nafúknutie alebo stvrdnutie tesnení, bez ohľadu na to o aký olej ide.

2. Olejová vrstva v motore je príliš tenká
Lož. V závislosti od SAE triedy (10W-30, 20W-50...) musí olej spĺňať požiadavky normy – viskozitu – „hrúbku“ olejovej vrstvičky. Napríklad, nie je žiadny rozdiel medzi 10W-40 minerálnym olejom a 10W-40 syntetickým pri teplotách od -25°C alebo 100°C , inak by olej nemohol byť označený ako 10W-40.

3. Syntetický olej sa viac míňa
Lož. Spotreba oleja je nižšia ako pri použití minerálneho oleja. Za prvé, syntetický sa menej vyparuje, za druhé má lepšie tesniace schopnosti medzi piestom a valcom, takže motor menej dymí. A samozrejme aj z dôvodu stability voči oxidácii. (odolnosť syntetiky voči oxidácii kyslíkom pri vysokých teplotách)

4. Syntetické oleje nie sú „kompatibilné“ s minerálnymi
Lož. Umelé hydrouhličitany, polyalfaolefiny (???), diestery a ostatné materiály použité v olejovom základe kvalitných značkových olejov sú zameniteľné s minerálnymi olejmi. Dávnejšie niektoré firmy používali prísady, ktoré neboli zameniteľné a spôsobovali „suffer“ a „bum rap“. Ale tieto časy sú dávno preč.
Zameniteľnosť je treba mať na pamäti, či ide o syntetické či minerálne oleje. Najlepšie je dopĺňať olej takým istým aký momentálne používame. Neodporúča sa miešať oleje rôznych výrobcov, hoci majú rovnakú SAE triedu. Každý výrobca používa vlastné aditíva a ich zmiešanie nemusí byť vždy dobrý nápad.

5. Syntetické oleje sú ťažko dostupné
Lož. Toto bola pravda asi pred dvadsať rokmi, keď AMSOIL a Mobil1 boli jediné skutočné možnosti. Ale teraz skoro každý výrobca zaradil syntetické oleje do svojej ponuky. Toto bolo vlastne testamentom pre vysoké ceny syntetických olejov.

6. Syntetické oleje produkujú usadeniny
Lož. Naopak, syntetické oleje sú odolnejšie voči vytváraniu kalných usadenín ako mierálne oleje. Za prvé, ľahšie zložky oleja skôr začnú vrieť – olej sa stáva redším. Za druhé, prírodné zložky v minerálnych olejoch majú sklon reagovať pri vysokej teplote s ostatnými, pričom vzniká kal a podobný humus. Dôsledkom tohto je strata viskozity pri nízkych teplotách a teda dlhší čas potrebný na roztečenia oleja do dôležitých častí motora, ďalej väčšie opotrebenie a zvýšená spotreba paliva. Syntetika má vyššiu teplotu varu, menej sa vyparuje a oxiduje, teda sa menej vytvárajú kaly.
No a ďalšie dva problémy sa týkajú všetkých druhov oleja bez rozdielu. To je kondenzácia vody a špina v oleji. Tieto problémy sa spájajú s odvetrávaním motora a chladiacim systémom, nie olejom.

7. Syntetické oleje sa nesmú používať v motore s katalyzátorom
Lož. Nie je žiadny rozdiel medzi olejmi v súvislosti s katalyzátormi. Žiadny z nich nemá vplyv na funkciu katalyzátoru. Faktom je, že práve syntetické oleje menej dymia, takže katalyzátor pracuje oveľa efektívnejšie s menšími emisiami.

8. Syntetický olej porušuje záruku
Lož. Väčšina výrobcov motorov odporúča práve syntetické oleje. Stále väčší počet výkonných áut prichádza na výstavy so syntetickým olejom už od výrobcu.
Záruka na nové plechovky je založená na používaní olejov podľa špecifikácie API (napr. SJ/CF). Syntetické oleje spĺňajúce API normy sú výborne použiteľné bez toho aby porušili záručné podmienky. Po viac ako tridsať ročnom používaní AMSOIL syntetických olejov, cez bilión najazdených kilometrov tieto oleje neboli nikdy „obvinené“ s porušenia záruky.

9. Syntetický olej vydrží naveky
Lož - napriek tomu, že veľa „expertov“ tvrdí, že syntetický olej stačí do motora iba dolievať. Časom sa aditíva znehodnotia a treba olej vymeniť. Vlhkosť, úniky paliva a chemické reakcie kyselín a sadzí prispievajú k degradácii oleja.
Syntetické oleje ochránia motor oveľa lepšie a dlhšie ako nesyntetické.

10. Syntetické oleje sú príliš drahé
Lož. Testy a skúsenosti potvrdili, že syntetické oleje predlžujú intervaly na výmenu oleja, zlepšujú spotrebu paliva, redukujú opotrebenie a zlepšujú spoľahlivosť motora. Takže cenový rozdiel je zanedbateľný vzhľadom k tomu čo ponúka. V Európe si syntetické oleje získali zákazníkov vďaka výkonnosti a výdrži napriek vyššej cene.
Záver

Výrobcovia mali hneď zo začiatku verejnosť oboznámiť s faktami o syntetických olejoch, a výhodách týchto olejov napriek vyššej cene. Tak ako to bolo s mikrovlnnými rúrami alebo elektrickým osvetlením, každému vylepšeniu musí predchádzať vlna verejného skepticizmu a nezáujmu zákazníkov kým je prijatý širokou verejnosťou.

Ed Newman je marketingový manažér vo firme AMSOIL, výrobcu originálnych syntetických motorových olejov pre automobilový priemysel. Publikoval viac ako dvesto článkov ako nezávislý novinár v širokom rozsahu dôležitých publikácií.

Článok bol prevzatý z anglickej stránky www.whatprice.co.uk – poradca pri nakupovaní pre bežných ľudí – čo sa oplatí kúpiť, čo je iba reklamný trik...

autor: Ed Newman (enewman@amsoil.com)
preložil: tomXX (tomxx@hlohovec.net)


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 05 Mar 2009, 16:37
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2365
Bydlisko: Haná

Offline
V manuálu je hezká tabulka s oleji. Jsou tam 4 druhy vizkozity a vyber si sám :lol: logicky dle teplot,ve kterých tvůj motor nejčastěji pracuje a mě vychází stejně nejlíp 10W40,nemůžu si pomoct.


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 05 Mar 2009, 21:17
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 879
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Mirek1 píše:
V manuálu je hezká tabulka s oleji. Jsou tam 4 druhy vizkozity a vyber si sám :lol: logicky dle teplot,ve kterých tvůj motor nejčastěji pracuje a mě vychází stejně nejlíp 10W40,nemůžu si pomoct.


Přesně tak![/b]


Mirek1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:04
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52
Príspevky: 2365
Bydlisko: Haná

Offline
Tak budu muset svůj názor přehodnotit. Jelikož těch zmíněných 1000km a pohoda jsem najel loni na podzim,kdy nebylo tak teplo.
Tedka se mě a Zajdovi začalo projevat po důkladném zahřátí motoru v teplém počasí podivné cvakání.
Podotknu,že oba jsme nechali na jaře seřídit ventily a karburátory,zajda dokonce 2x,ale nic se nezměnilo. Zastudena nic a motor vrní jak má a jak se ohřeje,tak začne cvakat.
Zajdovi ve dvou servisech na sobě nezávisle sdělili,že do těchto velkoobjemových,vzduchem chlazených dvouválců jedině 20W50.

Oba máme v motorkách 10W40,Zajda asi 5000km a já asi 2000km.
Zajda si olej již objednal a já ho budu pravděpodobně následovat.

Výše jste někteří psali,že používáte 20W50,tak na tom asi něco bude.


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:12
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
chlapi kliid 20/50 to trosku utisi ale nezbavi vas toho.jinak to cvakani je normalni jen je u 10/40 zretelnejsi. ale kazdopadne nemente zbytecne olej v klidu pockejte na interval pravidelnej

_________________
R.I.P.Rest In Pain


Zajda1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:25
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Dec 2008, 20:35
Príspevky: 1474

Offline
NaaR píše:
chlapi kliid 20/50 to trosku utisi ale nezbavi vas toho.jinak to cvakani je normalni jen je u 10/40 zretelnejsi. ale kazdopadne nemente zbytecne olej v klidu pockejte na interval pravidelnej

Čauky, byl jsem v několika servisech a v tom posledním mě řekli že je to na 100% ten olej co tam mám. To cvakání co jsi slyšel není nic o proti tomu co je teď. Tak jak jsi říkal že se to utiší tak bych řek že je to čímdál tím horší. Všímá si toho kde kdo. Už jsem nechal kontrolovat rozvody vč napínáků a vše je v pohodě.
Dohodl jsem se že vyměním olej a pak se uvidí co stím dál. Když to bude cvakat tak zkusím zmenšit vůle na min na ventilech. Dělá to po zimní přestávce. Olej byl měněn před koncem sezony a najel jsem na něj 2 tis. Myslím si taky že olej přemrzl když moto bylo v garage. Ale to je jen můj názor nebo dohad. Uvidím jak to vyměním.


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:29
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
hovno v klidu jezdi vule se stahnou sami trochu a utisi se to mame s landarem naprosto stejnou zkusenost.a oba sme potom presli na hustci olej :D ale ani jeden sme to nemenily predcasne

_________________
R.I.P.Rest In Pain


Zajda1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:31
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Dec 2008, 20:35
Príspevky: 1474

Offline
NaaR píše:
hovno v klidu jezdi vule se stahnou sami trochu a utisi se to mame s landarem naprosto stejnou zkusenost.a oba sme potom presli na hustci olej :D ale ani jeden sme to nemenily predcasne

Tak já mám už na něj pět tis. Takže ještě tácek a stejně by k výměně došlo. Výměna byla při 19500 a na tach mám 24800


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:33
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
ty menis po 6000 ???

_________________
R.I.P.Rest In Pain


Zajda1
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:39
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Dec 2008, 20:35
Príspevky: 1474

Offline
přesně tak 6 max 7 tis km. Bylo mě to tak doporučeno i v Yamaze a u Fazera jsem to taky tak dělal.


NaaR
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 23 Apr 2009, 19:40
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 16:45
Príspevky: 760
Bydlisko: Skoro HK.

Offline
fazer toci 14000 tohle netoci ani 7 a beznej provoz je 4-5 naprosto zbytecny menit driv nez v predepsanejch 10000

_________________
R.I.P.Rest In Pain


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 18 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  
cron

Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.