Autor |
Správa |
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 05 Apr 2011, 21:38 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
stonemen píše: Já si to taky myslím, i v manuálu je označení "MF" což není gelovka. To tvrdí někdo jiný 
 vlastně jo,máš recht 
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 05 Apr 2011, 22:28 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mirek1 píše: Stone máš na ni napsáno mimo jiné taky ,, Lead-Acid ,, což bych řekl,že je dle překladače ,,Olovo-kyselina,, tak tam asi podle mě gel nebude,ale třeba to je blbě přeloženy.
To znamená na jakém principu funguje, třeba Li-ion, NiMH, Li-Pol.......
My tu řešíme skupenství a vazbu H2SO4.
Pokud se tam kyselina nenalévá a nedolévá
a baterka je od výrobce hermeticky zavařená, tak se jí říká "gelovka",
neboli Valve regulated.
Ten ventil je tam bezpečnostní, aby nebouchla, když se nedodrží správné nabíjení.
Je to jednoduchá gumová čepička na každém článku , která dovolí jen upšouknutí článku ven.
Jak to mají detailně udělaný vevnitř se může lišit,
ale hlavně v ní nic nešplouchá
článek z ČMN se mi dnes nepodařilo importovat, tak snad zítra .
R.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 05 Apr 2011, 23:34 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
Tak ono nic nešplouchá ani v té MF,která je taky uzavřená a kyselina je absorbovaná do toho rouna,které obaluje články a taky může pracovat v jakékoli poloze.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 12:32 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Takže poslední zprávy,
byl jsem u dovozce Yuasa (náhodou je mám 50m od firmy  ) a ten mi vysvětlil:
o gelové se od výrobce Yuasa jedná, pokud mají označení GTxxxxx
nebo YTZxxxxx a ty jsou hotové a zavařené z výroby(GT12-B4 - 3228CZK, YTZ14S - 3900CZK)
řada YTXxxxx jsou nalité uživatelem tzv Super MF, které sice mohou být montovány v jakékoli poloze,
ale při nesprávném použití/nabíjení mohou vytéct.
Pro Bulldoga je doporučená YT14B-BS - což je atyp vybočující z řady značení, ale přesto gelovka
přímé ekvivalenty:
fa GS ---- GT14B-4
fa VARTA ---- 512 903 013
Podobné značení mohou mít i jiní výrobci, ale technologie může být naprosto jiná.
R.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 17:48 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
...a to já mám zase informace následující od člověka,co mě nechce věšet bulíky na nos. Nechci,aby to vypadalo jako že se budu do krve dohadovat,jestli máš,nebo nemáš gelovou baterku...to mi je v celku jedno,já nemám a nevadí mi to
cituji:
Místo zbytečnejch dohadů si sežeňte oba typy aku jak YTX tak YTZ rozřízněte a uvidíte na vlastní bulvy, jinak se budete dohadovat o ničem. Běžně používaný aku se rozdělují na: WET - s tekutým elektrolytem AGM - s rohožemi (rounem) absorbujícím elektrolyt YTX, YTZ.... dle výrobce GEL - speciální gel v kterém je absorbován elektrolyt Dále se aku typu YTZ... ozančují jako VRLA (vnitřní ventilová regulace) tudíž jsou zcela bezudržbové (neodpařuje se voda) a moho pracovat v jakékoliv poloze.
Tady máš fotku rozřezané prodejci označované "GELOVKY" konkrétně Yuasa 12V 7Ah určená pro UPS a zabezpečovačky (to bílý uprostřed a mezi zbytky článků vcelku je ta rohož v které je nasáklej klasickej elektrolyt).
Jinak YT14B-BS (12V/12Ah) od Yuasy i od Varty je klasická AGM baterie = absorbující rohože !!! Jooo tak dovozci šíří ty fámy, bych to schválně rozřízl a vrazil bych mu tu mokrou rohož do holé ruky ať pozná co je to GEL
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 20:30 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Mirku to je boj s větrnými mlýny
Pro Breaka! :
Výrobce motocyklu v manuálu nejčastěji doporučí baterii určité kapacity a většinou přidá i mezinárodně uznávané označení dle standardu Yuasy (norma JIS), které nejčastěji začíná písmeny YT (např. YTX14-BS je označení MF baterie 12V/12Ah s konkrétními údaji o rozměru a výkonu, které by měli ctít i ostatní výrobci baterií).
Klasické olověné akumulátory do motocyklů měly stejnou konstrukci, jako startovací baterie do automobilů. Vyznačovaly se nutností doplňovat destilovanou vodu a poměrně vysokým samovybíjením efektem. Asi před deseti lety se objevila nová technologie malých olověných akumulátorů pro motocykly, označovaná nejčastěji MF (Maintenance Free). Nepřesně jsou tyto baterie označovány jako gelové. (označení "MF"je i v uživatelském manuálu pro buldu) Tyto baterie dnes téměř zcela ovládly trh s náhradními akumulátory a i všichni výrobci motocyklů je používají ve svých nových výrobcích. Jejich výhodou je absolutní bezúdržbovost, vyšší startovací výkon a schopnost pracovat v jakékoliv poloze. Nepříjemný efekt samovybíjení stále přetrvává, i když je do jisté míry omezen. Konstrukčně jsou tyto baterie řešeny tak, že po naplnění se kyselinový elektrolyt vsaje do speciálního absorpčního materiálu mezi deskami, který kyselinu pojme a udrží na svém místě v těsném kontaktu s olovem elektrod. Akumulátor se hermeticky uzavře a už se do něj během celé životnosti nic nedolévá. Z toho také plyne dnešní běžné označení takové baterie AGM (Absorbent Glass Mat).
Špičková technologie motobaterií s označením YTZ s ještě vyšším startovacím výkonem je to nejlepší, co lze dnes do motocyklu pořídit a několik stěžejních typů se již vyrábí a prodává. Cílem výroby je zcela bezúdržbová baterie s co nejnižším či nulovým samovybíjením, což je pro sezónní použití a následné dlouhodobé skladování ideální. Obrovský výkon a malé kompaktní rozměry zase zabezpečí univerzálnost použití. Nové motocykly jsou stále náročnější a jejich bohatá elektronická výbava spotřebuje velké množství energie. Také pro sportovní a profi účely neexistuje jiný kompromis. Právě pro tyto stroje je určena nová řada "YTZ" baterií.
Tak a teď opět začne kolovrátek
Jinak Breaku je to z tohodle pramene http://baterieonline.blogspot.com/2010/ ... terii.html 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 22:07 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Výborně, konečně pořádná technická diskuse :
Mirku, pokud chceš opravdový argument, tak bys musel rozřezat baterku z Bulíka a né z nějaké UPS , jinak je to plácnutí do vody,
a stonemenovi děkuji, ale to co opsal z nějakého firemního webu na 100% jen opakuje to co jsem popsal v posledním příspěvku
díky
Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě
R.
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 22:18 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
break13 píše: ... Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě R.
co se ti na tom furt nedaří? vyfoť ho tou svou skvělou sportovní kamerou a ulož to sem jako fotku. fotky sem uplouduje kde kdo stále a žádný problém ... 
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2011, 23:52 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
můj kámoš dělal simulované modely elektrod pro baterie, tak aby měly co nejvyšší životnost, konkrétně na tvar elektrod a kde je propojit mezi články, aby docházelo k rovnoměrnému opotřebení.
Breaku, to co máme origo v moto určitě gelovka nebude. Respektive bude dle našich českých dealerů a oblbování lidí. Já si taky myslel že mám gelovku, no nemám.
Ta naše negelovka je nakonec pro Buldu vhodnější kvůli vysokému nároku na startovací proud.
Jinak gelu vůbec nevadí vibrace a není náchylná na nedobíjení
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2011, 09:03 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Ouklend píše: co se ti na tom furt nedaří? vyfoť ho tou svou skvělou sportovní kamerou a ulož to sem jako fotku. fotky sem uplouduje kde kdo stále a žádný problém ... 
Fórum hlásí fatal error při uploadu, s jiným uploadem nemám taky nejmenší problém,
nemáš v tom náhodou prsty
R.
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2011, 10:12 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2011, 20:36 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
break13 píše: Výborně, konečně pořádná technická diskuse : Mirku, pokud chceš opravdový argument, tak bys musel rozřezat baterku z Bulíka a né z nějaké UPS , jinak je to plácnutí do vody, a stonemenovi děkuji, ale to co opsal z nějakého firemního webu na 100% jen opakuje to co jsem popsal v posledním příspěvku díky Bohužel se mi nedaří uploadovat článek od odborníka na motobaterie z Akumy, se kterým můžete pokračovat v diskusi místo mě R.
Myslím, že se tam tvoje slova neopakují...  Manuál na buldu označuje baterii v něm danou jako baterii typu "MF" (GS Gt14-B4) a ten článek popisuje MF baterie jako negelové... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2011, 21:04 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Já myslím že většina lidí už si asi mohla udělat obrázek nejen o typech akumulátorů, ale i o typech diskutujících
A především, dnes jsem baterku úspěšně vyreklamoval, mám novou a téma můžeme uzavřít. Díky všem za rady.
Martin
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2011, 23:46 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Ouklend píše:
Záhada je vysvětlena, nekompatibilita formátu .jpg,
kdy naskenovaný obrázek o velikosti 1,7MB je v jiném SW interpretován jako 5MB+ i to se stává, zítra napravím
Nechám už diskusi povolanějším, pokud budou mít vůbec zájem.
R.
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 09 Apr 2011, 20:36 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
stonemen píše: Tak kvůli tobě jsem šel večer vytahat věci z pod sedla  a tady je baterie co mám já a stejný označení je i v manuálu : 
mám tam tu samou, jen jsem si všimnul šroubků, že kontakty mám uchycený na boku (šroubky směřují k zadku), ne nahoře jak ty (to jde ale přehodit, baterie má dvě díry pro oboje uchycení)
|
|
|
|
|
|