Autor |
Správa |
cafe-racer
|
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Čau,
včera jsem v motorce vyměnil olej, filtry, svíce, mezitím mi na nové baterce zahlásila nabíječka že máme nabito na 100% a tak jsem se jal startovat.
Výsledek byl nic moc, motor se stěží 1x otočil, delší držení startéru znamenalo pouze silné cvakání z oblasti pod sedlem (může tam být nějaké startovací relé?). Postup jsem opakoval cca půl hodiny, stále stejný výsledek. Tohle se mi ještě nikdy nestalo, takže tápu.
Můj dotaz: odpovídá ten startovací projev nedostatečné šťávě, nebo tam mám ještě jiný problém?
a) špatná nabíječka (nemůžu vyloučit)
b) špatný kontakt na baterce (taky nemůžu vyloučit, možná jsem to přehnal s vazelínou)
c) vadná baterka (může se stát)
Motorku jsem nakonec nahodil kabelama přes auto, ale jelikož ani zahřátá už z baterky nechytla (pořád jenom cvakání), nikam jsem nejel.
Díky za tipy,
Martin
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
MilanBT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 11:55 |
|
Registrovaný: 17 Okt 2008, 10:35 Príspevky: 271 Bydlisko: Mikulovice, okres Pardubice
|
Tohle, co popisuješ, se mi stalo loni. V Bulíkovi jsem měl baterku starou cca 2,5 roku. Měl jsem baterii na nabíječce a nabíječka se po určité době nabíjení (cca 7-10 minut) přepínala na stejnou dobu do režimu vybíjení. Tedy baterka byla v udržovacím režimu. Natočit Bulík nešel, takže pomohly až startovací kabely. Pak jsem se jel projet cca 30-40 km a když jsem motor vypnul, tak jsem už nenastartoval. U mě byla špatná baterie. Přesto, že na měřáku hlásila plnou kapacitu, tak pod zátěží šla kapacita dramaticky dolů. Je ale možné, že u tebe je jiná závada než baterka.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 14:29 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
Pokud chytl z auta bez problémů a bez cvakání...tak to asi bude ta baterka v prdeli.
Já mám něco podobneho na simsonovi. Baterka kaput(to vím jistě)....napíchnu ju na inteligentní nabíječku....10min. svítí žlutě,že nabíjí a hned zelená...plně nabito.........ale je stejně po ní hovno,bo ani blinkr nerozbliká.
|
|
|
|
|
Simir
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 15:55 |
|
Registrovaný: 25 Feb 2009, 20:13 Príspevky: 269 Bydlisko: Jižní Čechy
|
Souhlasím s Mirkem,že to bude baterkou.Já jsem si taky užil v pátek jsem jezdil a najednou motorka přestala jet.Odvezl jsem ji s kamošem na káře domů.Myslel jsem že to budou nečistoty v karburátorech ale nic tam nebylo,potom jsem zjistil že nejde čerpadlo paliva.Jak jsem se tam hrabal tak se najednou rozběhlo a tedˇvše funguje tak nevím.Nemáte někdo podobnou zkušenost?
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 19:01 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Zvláštní, že by to udělala nová baterie... Zkusil bych přeměřit napětí na baterce při startování, jestli napětí neslábne...
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 19:20 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
jednoznaćne skapatá baterka
pripoj na druhú - cez káble a v pohode naskoćí
a baterku rýchle zahoď. na veku nezávisí - pred pár rokmi mi v aute odiśla rok stará Boschka - nevyreklamujeś, len sa rozčúliś - śkoda trápenia, treba vymeniť
mne sa osvedčilo vytiahnuť nastálo z baterky oba kontakty a vyviesť na prístupné miesto pre podobné prípady, aby nebolo treba rozoberať - viem sa napichnúť a pripojiť na iné aku a pomôcť pri štarte. zároveň tade nabíjať.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 29 Mar 2011, 20:03 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
Rozhodně baterka. Ale neunáhlil bych se s vyhazovem. Mě todle udělala už po dvou letech. Nabil jsem ji "neinteligentní" nabíječkou (break a baterka prominou) a mám ji do teď (má 6 let).
Než ji vyhodíš, tak ji vem na 100km projížďku a uvidíš (startovací kabely ale sebou  ). Pokud se nechceš trápit, kup novou.
Pokud máš možnost zátěžového měřáku, je to nejjistější metoda.
Když někdo celou zimu nestartuje a má vyschlo, nemusí motorku trápit, ale pomůže jí otevřením podtlakového ventilu. Čerpadlo vše v klidu naplní a potom nastartuje na protočení. To se může v kombinaci se slabou baterkou hodit. To ale není tvůj případ.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 30 Mar 2011, 19:14 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Díky všem, byla to baterka. Kupoval jsem novou u Louise, zn. SAITO. Při startu padalo napětí až k 5V.
Jelikož jsem ale měl i druhou pro tátovu motorku, zkusil jsem ji tam dát a ejhle, motorka naskočila jako nová
Takže jde na výměnu. Máte podobné zkušenosti se značkou Saito?
Martin
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
Felix
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 30 Mar 2011, 22:08 |
|

Registrovaný: 25 Sep 2009, 09:46 Príspevky: 337 Bydlisko: Krnov
|
Pokud baterku, která ti skoro ani neotočí motorem připojíš na kvalitní tzv. inteligentní nabíječku - např Optimate 3 nebo 4, které mají funkci "záchrana polomrtvých baterií", a začnou ti střídavě blikat kontrolky zelená-žlutá (nebo červená), máš ještě naději. Znamená to že nabíječka se snaží o desulfátování baterie a tím o její záchranu, která však nemusí být úspěšná. Pokud se ti po připojení takové baterie po velmi krátké době rozsvítí zelená, která hlásí plné nabití baterie, je tato v prdeli a je čas koupit psíkovi novou. 
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Mar 2011, 10:23 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
skutočne, moźno sa oživí, a dá sa s tým jazdiť.
Ale na vzdialenejśí výjazd by som nešiel, iba ak so štartovacími káblami v ruksaku. Lebo zas bulíka tlačiť domov nie je práve zábava..... 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2011, 12:30 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Ještě bych doplnil, že celkem častá je závada startovacího relé,
kdy přechoďák na kontaktech sníží proud do startéru.
Matoucí je, že s jinou baterkou to občas i nastartuje
a taky i když před zimním spánkem vše fungovalo bezvadně
R.
PS: musím se pochlubit,
letos jsem začal bez problémů už 10tou sezónu s původní origoš baterkou Yuasa , kterou jsem zdědil od prvního majitele s Bulíkem
Je ale fakt, že každy rok je celou zimu na konzervační nabíječce.
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Apr 2011, 21:50 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
gelovky obecně nemají rády vybitý stav
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2011, 07:06 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
Pochybuju,že ma někdo na motorce baterku plněnou gelem ,,gelovku,,
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2011, 16:30 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mirku,
jsem natvrdlej a nějak jsem nepochopil ten ftip ???
Jinak doporučuju si přečíst článek o baterkách v ČMN 9 ze 3.březence na straně 8.
Je tam v kostce to, co jsme tady "divoce" diskutovali a někteří se i do mně neustále naváželi, že si prý vymýšlím
Snad pro ně bude odborník z Akumy konečně dostatečná autorita
R.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Apr 2011, 19:04 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
To není vtip.
citace z jiného fora:
YTX aku pro moto jsou ty co si dolíváš sám (přliložené lahvičky s kyselinou) a potom na věky zazátkuješ, aku tyto YTZ pro moto nebo ty co píšeš jsou naplněny ve výrobě a mašinou hermeticky uzavřeny. Proto mouhou tyto akumulátory pracovat v jakékoliv poloze protože nehrozí přelití elektrolitu tak aby zůstala část článků na suchu nebo vytekla. Proto jsou dány určitá omezení jako max. dobíjecí proud a napětí, protože nemají žádný přepoužtěcí ventil ani možnost odparu, Takže pokud to přepískněš nevhodnou nabíječkou tak ti garantuju solidní explozi a pěkný poleptání okolí.
Jinak "gelové" aku skutečně existují, je to forma klasickýho elektrolytu fixovaném ve speciálním gelu jehož výroba je dosti složitá a drahá. Používají se maximálně pro nějaký průmyslový speciální zařízení jejich životnost bývá kolem 20let. Pochybuju že by se někdo vůbec snažil udělat takový akumulátory i pro motorky by prodali možná 1ks za rok Pročetl jsem o tomto dost materiálů, začal jsem se o to zajímat před léty když jsem si koupil první YTXkovou baterku, tenkrát jsem na to na prodejně čuměl proč je tam těch 6 lahviček s kapalinou a kde je ten gel. Prodavač mi to vysvětlil tím že až se to tam naleje tak to zhoustne do toho gelu, proto mi to vrtalo hlavou a pátral sem co to je za blbost, protože už při nalívání jsem viděl že to je klasický elektrolyt kterej nikdy nezhoustne.
Pojem "gelová" zde mylně zavedli dealeři a prodejci se jen opičí
|
|
|
|
|
|