|
Autor |
Správa |
MIRAS
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Aug 2009, 20:07 |
|

Registrovaný: 31 Okt 2008, 14:27 Príspevky: 622 Bydlisko: HUMPOLEC
|
No já používám OPTIMATE 4 cena o proti LIDLU je asi někde jinde, ale max. spokojenost.
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Aug 2009, 20:20 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Pjotr píše: Nabíjel jsem ji několikrát a bez problému. Mám nabíječku s regulací proudu a nabíjím velice nízkým proudem, jak jsem psal. 95% pravděpodobnost zničení ... zničíš i olověnou klasiku. Záleží, jak se k ní chováš. Ten údaj máš z jakého zdroje?
Edit: Netvrdím, že je to nejlepší cesta. Rozhodně baterce více svědčí nabíjení s automatickou regulací. Taky zvažuju koupi nové nabíječky. Jen se snažím vyvrátit jeden z mýtů.
Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce .
Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda.
Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci.
Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá .
Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou.
Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo"  .
Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze .
Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ???
Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš
R.
Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem,
to je marketingová lež jak Brno  , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze !
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Aug 2009, 05:48 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: Dobře, zkusím vysvětlit, proč to není žádný mýt, ale jednoduše problém chemické reakce . Když je akumulátor vybitý, jsou obě elektrody tvořeny síranem olovnatým a jako elektrolyt je čistá voda. Když je 100% nabitý je záporná elektroda tvořena houbovitým olovem a kladná oxidem olovičitým jako elektrolyt je kyselina sírová v určité koncentraci. Pokud ale do akumulátoru dále pouštíme proud, tak nedochází již k nabíjení, ale pouze k elektrolýze vody na kyslík a vodík, tedy směsi kyseliny sírové ubývá . Tento okamžik nastává cca při napětí 14,5V. U běžného akumulátoru se tento úbytek většinou doplňuje destilovanou vodou. Gelový akumulátor má směs kyseliny sírové ve formě gelu, který obsahuje minimální potřebné množství vody potřebné pro funci , aby to prostě "nešplouchalo"  . Pokud takový akumulátor přesáhne při nabíjení napětí 14,4V, tak se vysušuje a znehodnocuje, vodu do něj dolévat nelze . Toť vše a kde je ten mýtus, že se dá bez nebezpečí nabíjet i běžnou obyčejnou nabíječkou, která má i přes 20V ??? Je jen otázkou, jak rychle si tu gelovku odrovnáš  R. Opravdovým mýtem naopak je to, že existují tzv. bezúdržbové akumulátory s kapalným elektrolytem, to je marketingová lež jak Brno  , aby výrobci mohli z lidí tahat peníze !
Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky.
Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout.
Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení.
Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Aug 2009, 09:08 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Pjotr píše: Popis akumulátoru a jeho složení a funkci asi zná každý. Případně se dá najít v kdejaké učebnici fyziky, nebo v příručce pro svazarmovské automechaniky. Pokud při nabíjení nedojde k zahřátí nebo přebití tak, aby se otevřel pojistný ventil, nemá voda z akumulátoru kam uniknout. Jak jsem psal...nepopírám, že nabíjení s elektronickou regulací je šetrnější pro jakýkoliv akumulátor. Zvlášť rizikové je to u konečné fáze dobíjení. Nechci tady rozvíjet další diskusi, která nikam nevede. Nicméně proti názoru, že v žádném případě nesmíš na gelovku použít klasickou nabíječku, svědčí fakt, že 5 let funguju. Tedy těch 95% (odkud máš tento údaj?) příliš nefunguje.
To číslo popisuje reálný život a reálné uživatele, kteří zjistí, že mají v autě akumulátor až když na podzim nenastartují.
Ty seš těch 5% uživatelů , kteří dokonce vědí to, že v tom černým kvádru u motoru je minimálně nějaká voda , co dělá díry do kalhot když se tím svinstvem polejou  .
A teď vážně, gelový akumulátory se u silničních vozidel používají zřídka a až v poslední době. Možná i těch 5% je nadhodnocené číslo těch uživatelů, kteří vědí, že gelovej akumulátor je něco "podezřelýho" na co si mají dát pozor.
Ty navíc patříš do 0,1% uživatelů, kteří vědí, jak to funguje a dokonce jak se to má nabíjet.
Shodou náhod mám auto s gelovým olověným akumulátorem a to je v sériové produkci opravdová rarita , takže já osobně to mám opravdu "natrénovaný".
Já jsem praktik a realista a za léta jsem vypozoroval, že běžný uživatel sotva ví co to znamená 60Ah a žasne nad tím, kde se tam bere ta elektrika.
Tato diskuse má ten smysl, aby ukázala lidem, kteří nerozumí elektrice aby neexperimentovali s něčím , co vyžaduje docela hluboké znalosti a zkušenosti.
Howgh
R.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 25 Jan 2011, 14:38 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK
a to už se vyplatí  .
R.
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 25 Jan 2011, 17:35 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
jj. já jsem si ji koupil minulý rok a je super ...
|
|
|
|
|
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2011, 10:53 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:))
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2011, 11:48 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Kordy píše: Breaku, kolik má ta nabíječka IQ, abych věděl jak moc je chytrá, nekoupím si nabíječku, která je chytřejíš než já:) (sakra to je skoro každá:))
Pokud nejsi policajt, tak buď v klidu
R.
|
|
|
|
|
miki
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2011, 12:17 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00 Príspevky: 1058 Bydlisko: Uničov
|
Ta zima začíná být nějak dlouhá,samý pičovinky a rokenroll..... 
_________________ Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2011, 15:10 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
break13 píše: Od minulého čtvrtka prodávají chytrou nabíječku v Lidlu za 499CZK a to už se vyplatí  . R.
No a v NORMĚ mají aktuálně taky za 499CZK něco podobného,
akorát neumí 6V.
R.
|
|
|
|
|
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2011, 19:31 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Feb 2011, 10:51 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Kordy píše: To je v klidu stejně jsem si Buldu předělal na 12 V 
No ale každej správnej českej motorkář se dřív nebo pozděli musí potkat s nějakou domácí klasikou na 6V,
tak abys byl připravenej........
R.
|
|
|
|
|
helmi
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 05 Feb 2011, 02:04 |
|

Registrovaný: 01 Mar 2009, 19:01 Príspevky: 367 Bydlisko: Galanta
|
Nová EXIDE baterka včil točí jak ďábel. uvidíme výdrž počas sezóny a v budúcnosti.
_________________ Ride Free
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 20 Júl 2011, 10:49 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Tak
a byl jsem postižen nečekaným odchodem baterky bez rozloučení
a to jak je u mě obvyklé nestandardním způsobem - za jízdy  .
Následují zkušenosti s nákupem nové.
Defaultně je od Yamahy doporučen typ YUASA YT14B-BS (cca 2700CZK), ale přichází zápletka příběhu,
baterka se aktivuje nalitím elektrolytu při instalaci a nedoporučuje se provozovat ve vodorovné poloze  .
V aktuálních servisních materiálech ale Yamaha již doporučuje typ GT14B-4 od dceřinné firmy YUASy "GS",
která je vyrobena jinou technologií, je aktivována a plněna již u výrobce, je hermeticky uzavřená
a lze jí provozovat v jakékoli poloze
S ekvivalentním označením YT14B-4 se dá koupit aku od různých dalších výrobců (Varta, Banner, Nitro, Shido,M-line,Unibat,JMT,Yucell....),
ale jen některé jsou správně hermeticky uzavřené, ostatní odpovídají nesprávně typu YT14B-BS a jsou "nalévací"
a na to pozor !
Z hlediska parametrů by měly být shodné 12Ah a startovací proud podle evropské metrologie 135A (podle americké 210A).
Já jsem zvolil nakonec značkový Banner YT14B-4/51201 za 1750CZK.
R.

|
|
|
|
|
miki
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 27 Jan 2013, 12:10 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00 Príspevky: 1058 Bydlisko: Uničov
|
Aktuálně v Lídlech mají plně automatickou nabíječku vhodnou i na "gelovky" za 500,- 
_________________ Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...
|
|
|
|
|
|
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť |
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|
|