Autor |
Správa |
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 13 Sep 2010, 18:32 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mirek1 píše:
Začal jsem obecně, většina lidí slyší nejdřív na univerzální název turbo......
dále už je to snad jasný nééé
R.
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 13 Sep 2010, 18:59 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
....turbo je turbo a nic zaobaleně jak ty,jsem k tomu nenapsal a nic jiného taky nemyslel. To je taky jasny,ne?
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 13 Sep 2010, 23:06 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
Mirku, veľa prší u vás, že sa stále vraciaš k jasnej veci?
break13 píše: Abych to uvedl na pravou míru, tak se nejedná o turbodmychadlo, ale o tzv. supercharger , ten je na elektriku a má jen celkem malý tlak a to spíše v nízkých otáčkách. Krouťák se zdvihne velmi mírně a tak to na životnost nemá celkem žádný negativní vliv. Navíc se to nemusí a někdy taky nemůže používat trvale. R.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 14 Sep 2010, 06:00 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
Peter BT píše: Mirku, veľa prší u vás, že sa stále vraciaš k jasnej veci?
Peter, když se podíváš na pořadí příspěvků, je jasné, že Mirek mluvil o turbu. Spíš mám pocit, že náš "motorový guru"  občas neví co píše.
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 14 Sep 2010, 07:58 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
no jo, Mirek začal o turbe, break sa pridal a neskôr sa opravil, že on vymýšla supercharger.
Ale kašlime na to, nepodstatné. Počkáme čo, a hlavne či niečo vymyslia 
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 14 Sep 2010, 15:25 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Peter:
U nás je krásně a slunečno....lítáme neustále.
Pjotr:
Diky...je vidět,že kdo chce pochopí 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 14 Sep 2010, 19:51 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Chlapi,
tak máte někdo něco k věci a současně přínosnýho pro realizaci,
stále očekávám, především od největších diskutérů, něco k opravdu k tématu ?
Nebaví mě se jen "vnucovat" s nápady a pak řešit nesmrtelnost chrousta !
Já si svoje "výmysly" užiju i sám a radost z toho mám stejnou.
Zdá se mi, že hodně příspěvků by měl admin přesunout do vlákna :
"Tlachárňa pre naše polovičky".
Jinak v Praze je hnusně a na ježdění ani pomyšlení
R.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 15 Sep 2010, 06:15 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: Chlapi, tak máte někdo něco k věci a současně přínosnýho pro realizaci, stále očekávám, především od největších diskutérů, něco k opravdu k tématu ? Nebaví mě se jen "vnucovat" s nápady a pak řešit nesmrtelnost chrousta ! Já si svoje "výmysly" užiju i sám a radost z toho mám stejnou. Zdá se mi, že hodně příspěvků by měl admin přesunout do vlákna : "Tlachárňa pre naše polovičky". Jinak v Praze je hnusně a na ježdění ani pomyšlení R. Nebavili jsme se ani tak o nemrtelnosti chrousta, ale spíš o tom, že jsi napsal jak je motor stavěný na turbo a o stránku dál to popřeš. Jen jsem chtěl upozornit na to, že tvoje "vnucované" nápady nemusí mít vždy hlavu a patu. break13 píše: Abych to uvedl na pravou míru, tak se nejedná o turbodmychadlo, ale o tzv. supercharger , ten je na elektriku a má jen celkem malý tlak a to spíše v nízkých otáčkách. Krouťák se zdvihne velmi mírně a tak to na životnost nemá celkem žádný negativní vliv. Navíc se to nemusí a někdy taky nemůže používat trvale. R.
Tak aby jsme jen netlachali a nemusel to admin přesouvat, začneme se bavit o konkrétních věcech.
Jak si představuješ takový supercharger, který by jsi dal na Bulldoga a jak si představuješ jeho vypínání? Jak budeš nastavovat karburátory, když ho zapneš a vypneš? Jak se bude chovat sání, pokud bude vypnutý?Udělej nám prosím menší osvětu.
Možná by mě i zajímalo, jak jsi naměřil, že nebude mít přesně řečeno "na životnost celkem žádný negativní vliv". Co znamená, že se tlak zvedne "velmi mírně".
Dík!
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 15 Sep 2010, 16:54 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Abych se zbytečně neopakoval,
všechno co jsem napsal výše doplním:
motor Bulíka je pro úpravy s podporou sání (přeplňování je v tomto kontextu dost odvážné slovo) vhodný proto, že má malý kompresní poměr.
Jeho konstrukce je navíc robustní a tudíž není nebezpečí, že by došlo k nějakému extrémnímu zvýšení opotřebení,
navíc protože (viz výše) nejsme se superchargerem schopni extra významně zvýšit tlak přeplňování,
leda bychom si koupili velmi, velmi,velmi dlouhou prodlužovačku
Z hlediska praktické funkce se to musí vyzkoušet přímo na tomto motoru,
s tím zkušenosti nejsou a proto mě to zajímá
Předpokládám mírné zvýšení krouťáku v první třetině otevření karburátoru.
R.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 15 Sep 2010, 17:11 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: Abych se zbytečně neopakoval, všechno co jsem napsal výše doplním: motor Bulíka je pro úpravy s podporou sání (přeplňování je v tomto kontextu dost odvážné slovo) vhodný proto, že má malý kompresní poměr. Jeho konstrukce je navíc robustní a tudíž není nebezpečí, že by došlo k nějakému extrémnímu zvýšení opotřebení, . Tak je vhodný, ale do V-twina by jsi ho nedal??? Že je motor robusní? Myslíš, jako že je tam hodně železa? A co třeba vůle v motoru? Myslíš, že se skutečně hodí k přeplňování? Breaku, todle je právě to tlachání! break13 píše: navíc protože (viz výše) nejsme se superchargerem schopni extra významně zvýšit tlak přeplňování, leda bychom si koupili velmi, velmi,velmi dlouhou prodlužovačku Z hlediska praktické funkce se to musí vyzkoušet přímo na tomto motoru, s tím zkušenosti nejsou a proto mě to zajímá Předpokládám mírné zvýšení krouťáku v první třetině otevření karburátoru. R.
Ještě jednou:
...a jak si představuješ jeho vypínání? Jak budeš nastavovat karburátory, když ho zapneš a vypneš? Jak se bude chovat sání, pokud bude vypnutý?
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 15 Sep 2010, 19:41 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
hypercharger od kuryakina sa dodáva štandardne aj na twina 1100 od yamahy, takže úplný výstrel naslepo to určite nie je. sľubuje nárast pár koníkov a hlavne krúťák.
Takže break asi uvažuje týmto smerom
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Sep 2010, 05:02 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
Peter BT píše: hypercharger od kuryakina sa dodáva štandardne aj na twina 1100 od yamahy, takže úplný výstrel naslepo to určite nie je. sľubuje nárast pár koníkov a hlavne krúťák. Takže break asi uvažuje týmto smerom
Peter pozor, buď se bavíme o chromovaném bazmeku s efektní klapkou, nebo o přeplňování. Break mluvil o vypínatelném elektromechanickém superchangeru. A tady by mě právě zajímalo jeho řešení pro zapínání/vypínání...viz otázky nahoře.
To, jestli je obecně vhodné přeplňování pro V-twin v podání Bulldoga je věc, v které si sám odporuje.
|
|
|
|
|
peperba
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Sep 2010, 06:52 |
|

Registrovaný: 01 Okt 2009, 08:25 Príspevky: 64 Bydlisko: Bratislava
|
pokiaľ nestačí výkon odporúčam vymeniť motorku ... na mobile.de sú pekné haybusy na predaj a za slušný peniaz tak že sa netreba trápiť či niečim zvýšim výkon o jeden a pol poníka
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Sep 2010, 08:15 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
Pjotr:
ten vypínateľný som si nevśimol, sory
to turbo/hypercharger myslím vysvetlil o 2-3 svoje príspevky neskôr, tak je zbytočné sa toho chytať, k ničomu to nevedie.
osobne si neviem predstaviť vypínanie - zapínanie počas jazdy - boli by tam asi skoky v zložení zmesy, ktorú by karbec nezvládal. Takže predpokladám jazdu so zapnutým ventilátorom a k tomu nastavený karbec.
Turbo či hypercharger sú v svojej podstate rovnaké - ide o to zvýśiť množstvo zmesy vo valci. Líśí sa pouźitý tlak a zdroj pohonu. Nenašiel som ale nikde definovanú hranicu, od akého tlaku je to už turbo.
Pri tom všetkom je ale pravda, či sa tento motor k preplňovaniu hodí alebo nie, ja neviem posúdiť.
Peperba:
pokiaľ by šlo len o výkon, máš pravdu. Ja som o hyperchargery uvažoval aj z dôvodu vzhľadu - ten chrómovaný (alebo aj matný čierny) bazmek sa mi proste páči 
|
|
|
|
|
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Sep 2010, 08:37 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
Mě sa to taky páči  . Ty poskakující klapky jsou hodně efektní. Pokud by to ale mělo být jen na efekt, tak by to muselo být úplně za jiný peníze ... 
|
|
|
|
|
|