Autor |
Správa |
Ouklend
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 05:25 |
|

moderátor
Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05 Príspevky: 1957 Bydlisko: Olomouc a okolí
|
stonemen píše: ... akorát na ty laďáky nezbylo, ale ty stejně mají vliv více méně jen na zvuk... 
uááá tak to je názor do pranice ... !!! 
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 11:33 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
AIS není EGR, souhlasím. V obou případech jde ale o nahánění výfukových plynů do sání kvůli snižování emisí. A dokonce fungují na podobném principu - podtlakem otevíraný ventil, který pouští do sání zplodiny z výfuku.
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 11:44 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
Myslim, že už bylo dost hádek na téma úpravy motoru.
Navrhuju tohle téma zamknout, udělat z něj jakýsi návod na postup "nenáročných" úprav Stage 1 s upozorněním na různé komplikace a ať si každý sám rozhodne, co je pro něj nejlepší.
Jen ještě malý koment k reakci breaka:
Jasně, máš naprostou pravdu v tom, že dělat hodně úprav najednou se může stát komplikovaným. Ale pouze v případě, kdy se člověk neřídí radami odborníků anebo nedodržuje ověřené postupy.
A proč vymýšlet kolo, když ho už za nás vymyslelo tolik bullikářů ve Francii a v Německu.
Takže ten, kdo zvládne všechny kroky ze Stage 1 může očekávat úspěch (pokud se něco extrémně nepodaří...).
Jiné je samozřejmě se složitějšími experimenty - stříkačka, přeplňování, atd atd... (i to jsem už na webu viděl - bulldog s ECU, vstřiky a turbem... na zadním kole odměřených 140 koní... to musí být peklo!) tak si člověk vyloženě koleduje o prů... švih...
Mimochodem dneska jsem odvezl bullika do DKR a byl jsem panem Denerem (mimochodem je to po dlouhé době servisák, který na mě udělal skvělý dojem) označem za magora, že se v tom tak hrabu...
A má naprostou pravdu a měl by si to uvědomit každý, kdo se začne šťourat v něčem jiném než v zubech... a říci si: "Jsem magor? Jasně! Jdu do toho!"  )
Jo a ještě jedna věc - na servisu jim tam stál právě odladěnej bullik, kterému naměřili na zadním kole (!) 66 koní... to je skoro 85 koní na motoru... to je hodně slušná cifra...
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 15:57 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
elBarto píše: AIS není EGR, souhlasím. V obou případech jde ale o nahánění výfukových plynů do sání kvůli snižování emisí. A dokonce fungují na podobném principu - podtlakem otevíraný ventil, který pouští do sání zplodiny z výfuku.
Bohužel rozdíl je daleko větší:
EGR je recilkulace výfukových plynů, která přímo ovlivňuje spalování kvůli snížení teploty při kompresi
AIS pouze přidává vzduch do výfuků, aby se sekundárně spálily "některé smrady" z motoru a vůbec nemá vliv na spalovací proces motoru
tak to je ten nepatrný rozdíl
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 20:26 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Beztak nám jde o jedno, využít na plno potenciál motoru! 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 20:30 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Ouklend píše: uááá tak to je názor do pranice ... !!! 
Však spořím, dávat je budu  jen říkám,že daleko větší vliv na výkon nebo krouťák má přetryskování než otevřený laufy... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 19 Máj 2010, 07:02 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
Co to tady máte za cifry??Já využiju tak 30 - 40 koní:).
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 19 Máj 2010, 08:56 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
stonemen píše: Však spořím, dávat je budu  jen říkám,že daleko větší vliv na výkon nebo krouťák má přetryskování než otevřený laufy... 
Přesně tak,
kamna taky víc topěj když se do nich víc přikládá, než když se jen vyčistí komín
R.
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 19 Máj 2010, 08:56 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
break13 píše: AIS pouze přidává vzduch do výfuků, aby se sekundárně spálily "některé smrady" z motoru a vůbec nemá vliv na spalovací proces motoru. tak to je ten nepatrný rozdíl. R.
.. aha, omlouvám se, mea culpa.
Yamaha opravdu píše, že se jedná o přisávání vzduchu z airboxu do výfuku, čímž se snižuje obsah škodlivin.
Ale je to zvláštní, protože když si vezmu, jak AIS vypadá, že je řízený podtlakem ze sání a jak fungují cykly spalovacího motoru, tak se mi zdá, že ve fázi výfuku opravdu přisaje vzduch, ale při fázi sání musí poslat zplodiny do airboxu... jak jinak si vysvětlit fakt, že po sundání AIS je tak bohatá směs, že je benzín cítit všude kolem motorky?
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 19 Máj 2010, 09:02 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
elBarto píše: .. aha, omlouvám se, mea culpa.  Yamaha opravdu píše, že se jedná o přisávání vzduchu z airboxu do výfuku, čímž se snižuje obsah škodlivin. Ale je to zvláštní, protože když si vezmu, jak AIS vypadá, že je řízený podtlakem ze sání a jak fungují cykly spalovacího motoru, tak se mi zdá, že ve fázi výfuku opravdu přisaje vzduch, ale při fázi sání musí poslat zplodiny do airboxu... jak jinak si vysvětlit fakt, že po sundání AIS je tak bohatá směs, že je benzín cítit všude kolem motorky?
Já jsem to AIS nesundával, nemám čas a žádnej důvod, tak nevím proč to někomu zvýší bohatost ,
nebo je to snad tím, že opravdu ty spaliny tak dokonale vyhoří a výfuk tak nesmrdí ????
Je fakt, že když zastavím, tak několik sekund po vypnutí motoru mě v laufech hučí jak v piliňákách
Ten přípoj na podtlak dělá to, že při brzdění motorem to AIS zavře přívod vzduchu do laufů, aby nepráskal výfuk.
R.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 19 Máj 2010, 21:46 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
elBarto píše: .. aha, omlouvám se, mea culpa.  Yamaha opravdu píše, že se jedná o přisávání vzduchu z airboxu do výfuku, čímž se snižuje obsah škodlivin. Ale je to zvláštní, protože když si vezmu, jak AIS vypadá, že je řízený podtlakem ze sání a jak fungují cykly spalovacího motoru, tak se mi zdá, že ve fázi výfuku opravdu přisaje vzduch, ale při fázi sání musí poslat zplodiny do airboxu... jak jinak si vysvětlit fakt, že po sundání AIS je tak bohatá směs, že je benzín cítit všude kolem motorky?
Zvláštní jev... po odstranění AIS pozoruju jenom samá pozitiva - nehřeje se to tolik, skoro vymizelo občasné zakuckání motoru při meziplynech. Benzín necítím, spotřeba je +- stejná, podtlaky byly OK, ale bohatost + brzda mě teprve čeká.
Martin
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 20 Máj 2010, 17:20 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
cafe-racer píše: Zvláštní jev... po odstranění AIS pozoruju jenom samá pozitiva - nehřeje se to tolik, skoro vymizelo občasné zakuckání motoru při meziplynech. Benzín necítím, spotřeba je +- stejná, podtlaky byly OK, ale bohatost + brzda mě teprve čeká.
Martin
.. to je tím, že motor nepřisává srágory z výfuku... ale fakt bacha na tu bohatost, můj bullik měl po odstranění AISu extrémně chudou směs...
|
|
|
|
|
Jirka78
|
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
break13 píše: Pokud vyndáš restriktory a "nepřitlačíš" na hlavních tryskách (když už to máš rozdělaný) tak ten motor na plnej plyn bude "tupej" nebude se mu chtít do otáček a v extrémním případě při delší jízdě na plnej by se mohl i přehřívat. Není to ale moc reálná situace  R.
tak jsem vyndal restriktory z obou karbeců (respektive kroužek na tom plastovým válečku, ten váleček jsem tam nechal aby tam dobře držela pružina na středu, samotný už nebrání plnému otevření šoupátka vzduchu) porovnání s bráchovou motorkou, kdy jsem předtím jel souběžně s ním, nyní už mám navrch a to i ve dvou. nejjednodušší úprava zadarmo. Sám jsem byl překvapený že je to tak poznat.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 24 Aug 2010, 10:07 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
No nedá mi to ještě jednou něco napsat na vysvětlení k bajkám,
které se tradují okolo AIS(systém přisávání vzduchu do výfukového potrubí - pro dodatečnou oxidaci spalin)
1. z principu (i z názvu) je celkem jasné, že se tento systém neůčastní spalovacího procesu a tudíž nemůže mít vliv na bohatost, výkon.
2. po jeho odstranění se změní pouze dvě věci, zhorší se spaliny a motorka váží o 1kg méně
3. celý systém má celkem čtyři porty :
a- vstup filtrovaného vzduchu - to je ta vertikální nejtlustší hadice z airboxu
b- vstup podtlaku sání, to je ta tenká hadička zapojená mezi karburátor a sací kanál předního válce
c- 2 výstupy přídavného vzduchu spalování , to jsou ty kovové trubky k přednímu a zadnímu výfukovému kolenu, kde jsou zapojeny do injektorů.
Pokud se AIS demontuje, musí se dokonale zaslepit všechny čtyři otvory neboť :
pokud se nezaslepí hadice a- tak motor částečně nasává nefiltrovaný vzduch a může tudy odkapávat olej z motoru, který se sráží v airboxu
pokud se nezaslepí hadička b- tak se značně ochudí směs přednímu válci  ,
oba případy také způsobí zápach benzínu kolem motoru
nezaslepení 2 otvorů po hadicích c- do injektorů má nejmenší vliv, víc to smrdí
R.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 26 Aug 2010, 20:52 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Naopak, brejku, sám píšeš bajky  Níže uvedený text neber jako výzvu k debatě, nýbrž ve smyslu dobře známé Společnosti pro uvádění věcí na pravou míru...
Jak již v tomto tématu dostatečně vysvětleno a ověřeno, AIS slouží pouze k tomu aby prehistorický motor splnil přísný emisní normy; jeho odstranění motoru pouze prospívá a to jak po stránce chodu, tak i co se týče chlazení (AIS je velkým zdrojem tepla).
Na jeho odstranění byl vypracován podrobný návod, podle kterého to zvládne každý; stačí pohledat v historii.
Martin
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
|