Autor |
Správa |
elBarto
|
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
zdravím, kolegové
mám na vás prosbu. Trochu jsem se pustil do práce na bulikovi a zjistil jsem, že mi schází několik zásadních informací:
1: dá se samodomo seřídit bohatost směsi? existuje na to nějaký návod? kde jsou nastavovací šrouby? (mám otevřené laufy, přidám KN filtr a dnes jsem sundal AIS a odhodil jej v dál...)
2: čím vyčistit karbce? četl jsem něco o šroubu, kterým se vypouští hegeš z karburátoru, ale nemůžu ho nějak najít... kde se skrývá?
3: máte někdo zkušenosti s nahrazením airboxu nějakým kitem? existuje něco podobného KN kitům pro auta?
předem díky za reakce 
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Máj 2010, 20:23 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Pro běžný provoz je nejdůležitější nastavení šroubu volnoběhu a poloha jehly.
Více najdeš aktuálně v sekci Skůsenosti - Tuning motoru
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 16 Máj 2010, 21:08 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
K bodu č.1 se nevyjádřím.
k bodu č.2, šroub se nachází ve spodní části karbců. servisák mě karburátory rozdělal a nastříkal na to rozpouštědlo ve spreji přímo určený na čištění karburátorů, měl to ale ze Států, takže nevím čím to nahradit tady u nás...
K bodu č.3, platí čím větší otvor sání, tím větší průměr trysky (dost zjednodušeně), je tam dost velký laborování ze směsí. Osobně bych volil něco odzkoušeného, jinak se budeš dny a dny vrtat v motorce, vytahovat karbce a zkoušet trysky a pořád dokola a navíc hrozí podpálení ventilů... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 08:12 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
break13: poloha šroubu volnoběhu? ten přeci vymezuje základní pozici škrticí klapky, pokud se nepletu... 
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 08:15 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
stonemen:
ad1: vycházel jsem z toho, že na karburátorech bývá šroub nastavující množství nasávaného vzduchu a tím upravující bohatost směsi... ale tady jsem žádný nenašel
ad 2: asi to nechám na servis... ale s tím rozpouštědlem je to dobrý nápad... ten sprej se dá koupit i tady u nás - třeba v Halfords
ad 3: naprostý souhlas... už jsem se rozhodl, koupím Dynojet a KN v DKracing a bude hotovo 
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 08:46 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
Na bohatost směsi je šroub zespodu karbce viz pozice 1. Bohatost směsi seřídíš pomocí analyzátoru výfukových plynů. Taky lze pomocí "průhledných svíček" a barvy směsi. Prodává se jako ColorTune. Jako základní nastavení jsou 3 otáčky od uzavřené polohy. To o čem mluvíš, je nastavení volnoběžných otáček (pozice 2).
Je potřeba sladit bohatost obou karburátorů, volnoběžné otáčky a oba karburátory zesynchronizovat viz tento obrázek. K tomu potřebuješ podtlakové budíky nebo měření pomocí principu výšky hladiny rtuti/vody (jsou i jiné systémy). Před tím doporučuji mít seřízené ventily, čistý filtr, zkontrolované svíčky a hladinu v plovákových komorách.
Odkalovací šroub najdeš na posledním obrázku (pozice 3). Slouží také ke zmíněné kontrole výšky hladiny plovákové komory. Odkalit můžeš, ale třeba moucha, kterou jsem našel o víkendu v plovákovce, by tím stejně neprošla.

|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 10:21 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
elBarto píše: break13: poloha šroubu volnoběhu? ten přeci vymezuje základní pozici škrticí klapky, pokud se nepletu... 
To je věc naladění obou šroubů (bohatost a doraz) tak aby motor šel odspodu dobře. Pokud se to dělá s pomocí analyzátoru tak to je optimální,
zkušený "ladič" to umí i podle sluchu a chování motoru.
Pro kontrolu nastavení se dá skouknout i barva izolátoru svíček.
Finta s pomocí skleněné svíčky moc nefunguje, protože moderní motory fungují obecně s chudší směsí
a ta pálí furt modře a nedá se podle toho moc nastavit. To se hodí tak na Moskviče nebo starý ameriky.
Průhlednou svíčku vlastním a použil jsem jí jednou a bylo to k ničemu
R.
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 10:41 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
díky, chlapi!
Došel jsem k jednoznačnému závěru - čištění a hlavně nastavení karbců svěřit servisu. Sice nejsem úplně levej, ale na tohle si netroufám.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 10:51 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: To je věc naladění obou šroubů (bohatost a doraz) tak aby motor šel odspodu dobře. Pokud se to dělá s pomocí analyzátoru tak to je optimální, zkušený "ladič" to umí i podle sluchu a chování motoru. Pro kontrolu nastavení se dá skouknout i barva izolátoru svíček. Finta s pomocí skleněné svíčky moc nefunguje, protože moderní motory fungují obecně s chudší směsí a ta pálí furt modře a nedá se podle toho moc nastavit. To se hodí tak na Moskviče nebo starý ameriky. Průhlednou svíčku vlastním a použil jsem jí jednou a bylo to k ničemu R.
Podle sluchu naladíš něco tak na dojetí. Nebo možná fichtla či motor s jedním karburátorem. Lidem, kteří ladí podle sluchu říkáme "svazarmovci". Je to ten typ, který si ve Světě motorů přečtou jak vyladit stodvacítku pomocí přidaných vrtulek do sání, ono jim to jede, sice hůř, ale jede a v tu chvíly mají výuční list.
Moderní motory sice spalují chudší směs, ale to se týká motorů s přímým vstřikem, které spalují vrstvenou směs. Bulldog asi zrovna ten případ nebude. Takže svíčku lze použít.
Sám jsem se svíčkama několik let dělal a auta neměla problém na emisích. Taky jsem používal současně svíčky a analyzátor (pro kontrolu, ze zvědavosti) a metoda svíček je poměrně spolehlivá.
Rozhodně spolehlivější než "podle sluchu".
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 15:15 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Pjotře,
až tak úplně s tebou nesouhlasím, pokud si byl odkojenej karburátory a dostatečně dlouho ses v tom opravdu rukama vrtal,
(mám doma z dřívějška spousty trysek, vzdušníků a odborné literatury ) tak se dá spousta věcí dělat citem a opravdu to funguje!
Jsem taky "svazarmovec", měl jsem taky "vrtulku" v sání a nastavoval jsem motory podle sluchu,
ale na rozdíl od nastavení odborníky, kteří se pídili jen po nízkém CO,
mě auta dobře táhla, měla nízkou spotřebu a taky vždy oficielně prošla úspěšně kontrolou STK.
Samozřejmě jsem to nejdřív s kamarádem vždy porovnával/učil se nastavovat s analyzátorem výfukových plynů.
Tak teda nevím..........
R.
|
|
|
|
|
Pjotr
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 19:07 |
|

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40 Príspevky: 482 Bydlisko: podkrkonoší
|
break13 píše: Pjotře, až tak úplně s tebou nesouhlasím, pokud si byl odkojenej karburátory a dostatečně dlouho ses v tom opravdu rukama vrtal, (mám doma z dřívějška spousty trysek, vzdušníků a odborné literatury ) tak se dá spousta věcí dělat citem a opravdu to funguje! Jsem taky "svazarmovec", měl jsem taky "vrtulku" v sání a nastavoval jsem motory podle sluchu, ale na rozdíl od nastavení odborníky, kteří se pídili jen po nízkém CO, mě auta dobře táhla, měla nízkou spotřebu a taky vždy oficielně prošla úspěšně kontrolou STK. Samozřejmě jsem to nejdřív s kamarádem vždy porovnával/učil se nastavovat s analyzátorem výfukových plynů. Tak teda nevím.......... R.
Odborník se za nízkým COčkem nehnal, protože mu potom vylítlo HCčko. Ale asi ukončíme debatu a nebudeme tady zbytečně zasírat link. Evidentně se neshodneme a už by to nikam nevedlo.
Moje první reakce byla jako reakce na dotaz elBarta, aby věděl kam sáhnout a co bude případně potřebovat.
Druhá reakce byla proto, aby někdo kdo se chce pustit do seřízení nezahazoval ColorTune když funguje. Sám jsem ho použil mnohosetkrát.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 17 Máj 2010, 19:21 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Pjotře, super výraz "svazarmovci" - to si budu pamatovat.
Znám pár zarytých odpůrců seřizování bohatosti na analyzátoru - že "prej to je zbytečný, že se dá stejnýho výsledku dosáhnout tabulkovým postupem a kontrolou svíček".
Zároveň si stěžují, že jim motor žere i trávu kolem cesty a je za nima zřetelně cítit benzín... Někteří dokonce ani nepoužívali sytič na studeným motoru.
Takže po významnějším zásahu do karburace je seřízení bohatosti zdravej základ. U BTčka je to prkotina, výfukový kolena mají na to speciální šroub (nebývá zvykem).
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
elBarto
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 11:25 |
|
Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36 Príspevky: 41 Bydlisko: Praha - východ
|
cafe-racer píše: U BTčka je to prkotina, výfukový kolena mají na to speciální šroub (nebývá zvykem).
Uno momento, porfavor... čtu správně "výfukový kolena mají na to speciální šroub"?
Kde, jak, cože?  to jsem zatím nenašel... 
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 15:15 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2367 Bydlisko: Haná
|
Ze spodu máš šroubek,ale co já jsem slyšel,tak je tam proto,když se svařoval ten dvouplášť,tak aby měly kama utíkat plyny ze svařování. 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 18 Máj 2010, 15:48 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
To jsou věci, to jsou věci, pokud tomu rozumím správně bohatost směsi se seřizuje ventilem AIS
R.
|
|
|
|
|
|