Autor |
Správa |
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 30 Mar 2010, 20:37 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
break13 píše: Abych ti zamotal hlavu, tak já jsem s původními výfuky (restriktory ven, KN, otevřený airbox a nové jehly) dal 132 a jezdí to super a spotřeba šla dolů...... R.
Tak to je v pohodě  tuhle velikost tam nemám, takže o tom přemýšlet nemusím  Nechám to na mechanikovi, dělal motorky v Kanadě, teď je dělá tady, závodí na mašinách a bude rozměr trysek ještě konzultovat s DK racingem, tak má mojí plnou důvěru... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Mar 2010, 09:46 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Mezi náma, ona se ta hlavní tryska projeví až v poslední třetině/čtvrtině otevření karburátoru a tak snad nikdo běžně nejezdí.
Většinou se to projeví tak, že ve vyšších otáčkách na plný plyn je motor "tupý" a nejde tak ochotně do otáček
Na grafu z brzdy se ti ohne konec grafu dřív dolů.
Pokud chceš být perfekcionista, tak v případě, že bys měl laďáky (aby se dostali co nejdál do svodů)
tak na brzdě mají i lambda sondu a tou ti změří kvalitu směsi a jde velmi přesně doladit otryskování, nastavení jehly a volnoběhu karburátoru.
R.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Mar 2013, 22:02 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Tak jsem vyhrabal starý grafy z měření motoru na brzdě
mám novej scaner a tak aby se oživila nějaká technická diskuse
a neplkalo se jen o p......ách, když je tu mezitím mnoho nových diskutérů
Jak to tedy je :
červený graf je naprosto sériové provedení
s dorazy v karburátorech, sériovým víkem sání, papírovým filtrem a origo výfucky.
modrý graf je s vyndanými restriktory, proletářským KN filtrem, otevřeným sáním = kus plechu s dírou 55mm,
osazeno Dynojet jehlou , ale pozor tryskami 132,5
a origo výfucky.
měřeno je na stejné brzdě po třech dnech , stejným člověkem a za stejného počasí !
Co z toho tedy vyplývá :
Vyhodit dorazy, otevřít sání, nainstalovat lepší vzduchový filtr , investovat do Dynojetu , ale pozor,
soudruzi v Dynojetu udělali v návodu chybu, hlavní tryska se musí zásadně zvětšit !
i při origo výfucích a s funkčním AIS
se opravdu vyplatí
No a aby to nebylo všechno, tak mám pro další pokračování
i srovnávací graf s Bulíkem s laďáky a "správnými" tryskami podle soudruhů z Dynojetu
R.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 05 Apr 2013, 17:36 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Brejku, rozumím tomu správně ?
série : 59,2 PS / 84,3 Nm
po úpravách : 63,6 PS / 86,4 Nm
Mně z toho vyplývá že to zato absolutně nestojí a něco tam musí být v nepořádku - vždyť se do 4,5tis otáček nic nezměnilo... Jestli to poznáš na jízdě (myslím že ty úpravy by měly být poznat) tak je něco v nepořádku s měřením - je to možný ? Mám za to že K&N + velký trysky ten motor posunou výrazně dál než je série (ale nezkoušel jsem).
Podíval jsem se na své grafy se sériovým filtrem a tryskami 127,5 a je pěkně vidět zlepšení už od nejnižších otáček.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2013, 14:35 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
No já jsem to tenkrát poznal i subjektivně,
motor šel v porovnání výrazně lépe od středních otáček za plynem
a především, v případě předjíždění, nevadnul při max. otáčkách.
Já jsem spokojenej a od tý doby jsem do toho nešahal - proč taky.
Mě to bere furt stejně - při pohodové jízdě 6,2 při ostřejší 5,9 .
Mám ještě graf srovnání mýho a nějakýho cizího BT(měli ho v databázi)
ten měl podle zápisu navíc laďáky a doporučený nastavení Dynojetu,
no a ten od středních otáček na mýho Bulldoga dokonce výrazně ztrácí
Jak už jsem to zmiňoval, ty kluci obecně , co tu brzdu ovládají,
nejsou většinou nějací akademičtí vědci a mají to jako bokovku,
takže výsledky měření tomu často taky odpovídají.
První měření v sériovám provedení se povedlo až na 3.pokus
Podruhé to dal hned a výsledek myslím odpovídá realitě.
Podle Yamahy máme mít v sériovém provedení 65koníků na klice,
takže po odečtení ztrát na našem sekundárním pohonu (20-25%)
je těch 64 po úpravě dost slušnej výsledek !
Jednotky koní navíc na pomaloběžným a dvouventilovým motoru obzvlášť,
je slušnej tuning, to ti řekne každej opravdovej profík co se tímhle živí.
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 06 Apr 2013, 20:02 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Mě vychází výkon 71PS a krouťák 79,5 NM na zadním kole. Počítal jsem ztráty na převodu nějakých 15%, ale pokud je to mezi 20-25% (jak píše Break) pak na klice mám 87PS a 97NM (počítal jsem 22% ztrát)...  Slušné zlepšení s čistým nárůstem výkonu... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 08:55 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Jen pozor na absolutní hodnoty, je to o kalibraci motorové brzdy,
proto jsem provedl srovnávací měření za prakticky stejných podmínek,
jen tak to má opravdu smysl, jinak je to jen čirá utopie.
Přínos Dynojetu (+ KN+otevřené sání- laďáky) je opravdu jen nad 4500ot,
což je pro někoho asi dost zklamání, ale tak to je,
dole by pomohlo jen turbo
R.
|
|
|
|
|
OZZY
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 09:04 |
|

spomíname
Registrovaný: 30 Mar 2009, 17:09 Príspevky: 255 Bydlisko: Ovčáry Mělnik
|
Tak u mě je to s Dynojetem takto. A točeno s 100 oktanovou Vervou v nádrži.

_________________ MEMENTO MORI
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 09:47 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Sorry Brejku, ale mluv jen za sebe - jak je zrejme a grafy nejen na tomto foru dolozene, lze snadno zvysit porci kroutaku uz v nizkych otackach. Jesli ti tvoje nastaveni vyhovuje pak super, ale lze to i s jinymi vysledky, podle mne lepsimi. Zejmena odstraneni tovarniho zaskrceni musis poznat vsude.
Ozzy - mazec !!!
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 11:40 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
cafe-racer píše: Sorry Brejku, ale mluv jen za sebe - jak je zrejme a grafy nejen na tomto foru dolozene, lze snadno zvysit porci kroutaku uz v nizkych otackach. Jesli ti tvoje nastaveni vyhovuje pak super, ale lze to i s jinymi vysledky, podle mne lepsimi. Zejmena odstraneni tovarniho zaskrceni musis poznat vsude.
Ozzy - mazec !!!
Bohužel tě musím zklamat, očekáváš od svého obyčejného motoru neobyčejné věci
Zaškrcení v karburátorech omezuje maximální možné množství směsi,
které může projít do motoru=při maximálních otáčkách, do půlky rozsahu má 0 vliv.
Dynojet ti krouťák při 1500 otáčkách nezvedne, jestli ti to někdo tvrdí je to lhář !
Zvýšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách lze jen nuceným zvýšením plnícího tlaku
no a to je turbo/kompresor.
Výkon je krouťák x otáčky a platí základní poučka :
objem ničím nenahradíš a výkon se dá dohnat otáčkami, teda pokud se ti tam podaří dostat směs.
Bohužel se v diskusi opět dostáváme do začarovaného kruhu neznalosti základních fyzikálních zákonů a to každá konstruktivní diskuse končí
Prokazatelné je jen objektivní srovnání na dvou srovnatelných měřeníh (jak jsem obnovil diskusi viz výše),
jinak je to opravdu jen mlácení prázdné slámy a promrhaný čas,
ale jestli potřebuješ pro dobrý pocit , udělám ti jeden graf (i s razítkem), kde bude mít Bulldog třeba i 200HP.
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 12:44 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Teda Breaku, takovou neznalost ohledně karburátorů bych od tebe nečekal  . Jak můžeš tvrdit, že nastává výkonový nárůst až od vysokých otáček  . Pokud se vymění origo jehla za jehlu ze sady Dynojet (určenou pro naši motorku), což je nejdůležitější část při tuningu karburátoru,tak se zlepší všechny režimy karburátoru,tedy volnoběh, částečné a plné zatížení. Hlavní tryska Dynojet přichází na řadu (tady v tomto máš pravdu) až při plném zatížení, kdy již není vytaženou jehlou omezován její průřez. Z toho tedy vyplývá, že nárůst výkonu i kroutícího momentu je v celém rozsahu režimu karburátoru, což je vidět i na grafech. Vše je samozřejmě třeba doladit! Pokud máš problém, že u tebe tomu tak není, můžeš mít právě špatně zvolenou jehlu (úhel kužele jehly nebo její sílu) a nebo její výšku uchycení...
A ještě je tady jedna věc kterou jsi zmiňoval výše - "soudruzi" z Dynojetu neudělali chybu, ta menší tryska 124 tam má být dána i z jehlou té sady a tímto oni vyladily průběh výkonu motoru v továrním nastavením (tedy origo sání, výfuky, filtr, a.i.s.) bez toho aniž by riskovali soudní žaloby za zničené motory. To je totiž doporučená změna od Dynojetu na továrnou naladěný stroj.
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 07 Apr 2013, 17:21 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
na volnoběh ta dynojet tryska určitě vliv mít nebude (od toho jsou jiný trysky)
takže souhlasím s proletářem soudruhem svazarmovičem Brejkem, na 1500 otáček je to daný.
ale o 1500 otáčká cafe racer nemluvil
samotný měření na brzdě pro náš stroj začíná být měřeno až od cca 2500-3000
ale od 3500 po 6500 hlavní tryska ovlivňuje průběh výkonu/krouťáku
mezi různými firmami které to měří nejde srovnávat absolutní čísla grafů, ale průběh.
Pro srovnání stavu před a po je nejlépe to provést v jeden den, tak jak to udělal Brejk.
sice absolutní hodnoty přinesly jen málo, charakteristika je ale jasně lepší
co ta sada od Dynojetu přesně obsahuje?
tady je originál Dynojet graf z jejich manuálu montáže

|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 08 Apr 2013, 19:37 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Kategorie "technické znalosti"
Break vs. Stonemen 0 : 1

|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 09 Apr 2013, 13:01 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
napište někdo co všechno ta sada dynojet konkrétně obsahuje
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 09 Apr 2013, 13:30 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Jirko, přidám se s dotazem : myslím si správně, že Dynojet je prostě jenom jiné obchodní označení karburátorové sady jako např. Krause, Harrenburg nebo Topham ? Nebo je to jiná liga ?
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
|