Autor |
Správa |
Toms
|
 |
Predmet príspevku: Volnoběžka | Napísal: 22 Mar 2010, 15:20 |
|
Registrovaný: 22 Mar 2010, 14:58 Príspevky: 7
|
Zdravím všechny - co přesně se myslí tím cinknutím po zhasnutí motoru, za které může volnoběžka? Ve starých příspěvcích se o tom píše, ale mně to necinkne, ale je to rána jako kladivem do kovadliny. To je ono? Tvrdí kamarád, že to může být vytahaný rozvodový řetěz a po zhasnutí se vrátí válec, který nic nebrzdí. Tak nevím ... Díky všem předem. Jo, hledal jsem poctivě ve starých příspěvcích, ale tohle fakt není jen cinknutí 
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 15:24 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
celkem jednoduchá odpověď,
když se motor zastavuje , tak ho komprese před zastavením nakopne kousek zpátky a volnoběžka celkem logicky na chvíli zabere - a to je ta kovová rána
Dělá to i při neúspěšné snaze nastarovat motor.
R.
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 15:42 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
asi záleží na kvalite a čistote uší každého z nás. Pre mňa cinknutie môže byť pre iného rana.
Myslím, že najlepšie bude v Mohelnici si prejsť v kľude mašiny, porovnať, popočúvať, pokecať. bude to asi jenoduchśie, už sa viac poznáme a máme tu pár problémov rozkecaných.
Priznám, ja neviem na mojej posúdiť, či to tam je, alebo nie. V každom prípade pri neúspešnom natočení je to poriadna rana 
|
|
|
|
|
Toms
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 17:26 |
|
Registrovaný: 22 Mar 2010, 14:58 Príspevky: 7
|
Tu Mohelnici zvažuju... S velkou moto začínám a hodilo by se pár nových známých  ) A díky za příspěvky. Budu doufat, že to tedy nic není, rozborka ukáže  )
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 18:06 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Většinou se to řeší,až to cvakne naposledy a už to nenatočíš.
Můj případ asi 14 dní po koupi moto,ale bazar se k tomu postavil čelem a celou věc jsem vyreklamoval. Oprava cca 8.000,- bez práce 
|
|
|
|
|
helmi
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 20:41 |
|

Registrovaný: 01 Mar 2009, 19:01 Príspevky: 367 Bydlisko: Galanta
|
Peter BT píše: asi záleží na kvalite a čistote uší každého z nás. Pre mňa cinknutie môže byť pre iného rana. Myslím, že najlepšie bude v Mohelnici si prejsť v kľude mašiny, porovnať, popočúvať, pokecať. bude to asi jenoduchśie, už sa viac poznáme a máme tu pár problémov rozkecaných. Priznám, ja neviem na mojej posúdiť, či to tam je, alebo nie. V každom prípade pri neúspešnom natočení je to poriadna rana 
Čo k tomu dodať? Toje asi najlepšia reklama na mohelnický zraz. 
_________________ Ride Free
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 22 Mar 2010, 21:42 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Kolikrát se mi stane ,že to kovový rachtání tam je buď při startu nebo chcípání motoru, jindy jde zas všechno hladce. Důvod je ve volnoběžce, bylo mi řečeno. Budu to řešit až to bude neůnosný nebo volnoběžka bude k.o.
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
Toms
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 10:25 |
|
Registrovaný: 22 Mar 2010, 14:58 Príspevky: 7
|
stonemen píše: Kolikrát se mi stane ,že to kovový rachtání tam je buď při startu nebo chcípání motoru, jindy jde zas všechno hladce. Důvod je ve volnoběžce, bylo mi řečeno. Budu to řešit až to bude neůnosný nebo volnoběžka bude k.o.
Teď budu "slovíčkařit", tak se předem omlouvám. U mě je to jeden ostrý úder - je to spíš to "cinknutí". Startuje v pohodě, šlape v pohodě, chcípá v pohodě. Chcípne, půl vteřiny (ani ne) ticho a pak "rána malým kladívkem". Jedna. Už jsem to dal kamarádovi, ať se mu podívá na zoubek. Dám vědět, až se zjistí, co to bylo. Možná jen ta poslední komprese vrátí válec ... 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 14:48 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Při chcípání motoru je to měkčí rána ale při nepovedeným startování je to logicky kovadlina,
protože volnoběžka je v záběru a motor kopne expanzí proti.
Už si dávám dost pozor na startování (plný sytič a zavřený plyn !) při tom trpí volnoběžka nejvíc !
R.
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 16:17 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Nedá mi to,abych se nezeptal,jak studenou mašinu teda startuješ,když je nejhorší plný sytič a zavřený plyn
Bez sytiče nechytne a se sytičem a plným kotlem je asi taky kravina 
|
|
|
|
|
miki
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 20:26 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 20:00 Príspevky: 1058 Bydlisko: Uničov
|
Miro já to pochopil tak že startuje jen na sytič bez plynu 
_________________ Se stářím by měl přijít rozum,někdy však přichází stáří samo...
|
|
|
|
|
Mirek1
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 20:39 |
|

Registrovaný: 27 Sep 2008, 20:52 Príspevky: 2366 Bydlisko: Haná
|
Však jo,já taky tak,ale nechápu,že už si dává pozor na startování viz. závorka a že při tom trpí volnoběžka nejvíc,tak se ptám,jak to dělá,aby netrpěla.
|
|
|
|
|
helmi
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 23 Mar 2010, 20:44 |
|

Registrovaný: 01 Mar 2009, 19:01 Príspevky: 367 Bydlisko: Galanta
|
Štartujem iba s na pol otvoreným sytičom. Niekedy nie vždy sa aj tak ozve klepnutie, no snažím sa štartovať čo najkratšie. Tie zvuky beriem ako prirodzenú súčasť tohto typu motora, no niekedy až mráz behá po chrbte z toho zvuku.
_________________ Ride Free
|
|
|
|
|
Toms
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 24 Mar 2010, 08:50 |
|
Registrovaný: 22 Mar 2010, 14:58 Príspevky: 7
|
A nemyslel to break tak, že při startování trpí volnoběžka nejvíc, proto si dává pozor, což znamená že startuje s plným sytičem a bez plynu? Proto ta závorka? 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 24 Mar 2010, 09:52 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Jasně, asi jsem to jen blbě formuloval:
startuju s plným sytičem a nešahám na plyn !
Takto motor v pohodě/líně naběhne a nemá tendenci kopnout obráceně.
Hodně obohacená směs hoří pomalu a písty se úspěšně i při velmi pomalých startovacích otáčkách převalí přes horní úvrať .
Je trochu problém, když mašina dýl stojí,
protože na přívodu benzínu od nádrže je pojistný ventil ovládaný podtlakem od sání (aby benzín tekl jen když se motor točí)
a tudíž se musí chvíli točit startérem než se naplní plovákové komory.
R.
|
|
|
|
|
|