Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
OLEJ http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=78 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | lubin [ 06 Nov 2008, 17:25 ] |
Predmet príspevku: | OLEJ |
chlapy na jakej olej jezdíte?????????? ať dám motoru co potřebuje díky |
Autor: | Pavel68 [ 06 Nov 2008, 17:57 ] |
Predmet príspevku: | olej |
čau,já použivám MOTUL 10W 40 ,najel jem na něm letos 3000 km a tak se taky ptám jestli mám olej vyměnit nebo můžu ještě jeden rok jezdit. |
Autor: | MIRAS [ 06 Nov 2008, 19:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: olej |
Pavel68 píše: čau,já použivám MOTUL 10W 40 ,najel jem na něm letos 3000 km a tak se taky ptám jestli mám olej vyměnit nebo můžu ještě jeden rok jezdit. Zdarec,používám MOTUL 20W 50 najeto 6000 km a jde ven.I když jsi najel jen 3000 km,každý rok měnit!!!!Tak atˇslouží ![]() |
Autor: | Mirek1 [ 06 Nov 2008, 20:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak momentálně jsem nalil ELF 10W40 od října na něm najeto 1000km a na jaře ho jistě měnit nebudu. Dodržím interval výměny na km nájezd. Filtr ale mněním každou výměnu a ne každou druhou,jak se píše. |
Autor: | Hynek [ 06 Nov 2008, 21:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Ahoj kluci.Jezdím na Castrol 20W50.Žádný problém, najeto zatim 5000km,ale na jaře asi vyměním olej i filtr.(pro čisté svědomí) |
Autor: | NaaR [ 07 Nov 2008, 11:01 ] |
Predmet príspevku: | |
10/40 se da lepsi je 15/50 ale da se i 20/50 |
Autor: | Denys [ 07 Nov 2008, 19:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslím že všeobecně se výrobci vytváří kolem olejů zbytečná hysterie.Kvalita olejů se během 20 let výrazně zlepšila.Všechny kritéria jsou nastavováná na motory s maximálním výkonem.95% všech aut a myslím i moto jezdí s motory ,které jsou výrobně nastaveny na 50-70% jejich možností.U Bulldoga bych si s olejem vůbec nelámal hlavu.Vývoj jeho motoru proběhl v době kdy se jezdilo na oleje s kvalitou dnešních fritovacích olejů.Takže každý současný olej je lepší než olej se kterým se původně počítalo.Proklamovaná nutná výměna jednou za rok je pouze reklamní trik. |
Autor: | cafe-racer [ 07 Nov 2008, 22:57 ] |
Predmet príspevku: | |
Denys píše: Myslím že všeobecně se výrobci vytváří kolem olejů zbytečná hysterie.Kvalita olejů se během 20 let výrazně zlepšila.Všechny kritéria jsou nastavováná na motory s maximálním výkonem.95% všech aut a myslím i moto jezdí s motory ,které jsou výrobně nastaveny na 50-70% jejich možností.U Bulldoga bych si s olejem vůbec nelámal hlavu.Vývoj jeho motoru proběhl v době kdy se jezdilo na oleje s kvalitou dnešních fritovacích olejů.Takže každý současný olej je lepší než olej se kterým se původně počítalo.Proklamovaná nutná výměna jednou za rok je pouze reklamní trik.
Tady trochu pozor - motory, ze kterých Bulldog pochází (TR-1, Virago) mají výměnu oleje předepsanou po 6.000 km, kdežto Bulldog až po 10tisících. Pokud to splňuje specifikaci předepsanou výrobcem, tak není problém. |
Autor: | Denys [ 08 Nov 2008, 00:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Neznám nikoho kdo řešil problém s motorem v souvislosti se špatným olejem.Když už má někdo problém s olejem ,tak jen ten že v motoru nemá žádný.Daleko větší problém spáchá nekvalitní palivo.Zvláště u těch novejch elektronikou přecpanech motorech. |
Autor: | cafe-racer [ 08 Nov 2008, 11:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Denys píše: Neznám nikoho kdo řešil problém s motorem v souvislosti se špatným olejem.Když už má někdo problém s olejem ,tak jen ten že v motoru nemá žádný.Daleko větší problém spáchá nekvalitní palivo.Zvláště u těch novejch elektronikou přecpanech motorech.
Nevím přesně, kam tím míříš; každopádně doufám, že nehodláš doporučovat jezdit na slabší olej než je předepsaný - to ať si každý dělá sám na vlastní triko, ale v žádném případě neradit podobné blbosti ostatním. Použitím slabšího oleje se nic neprojeví okamžitě, takže se nedá mluvit o tom, že bys někoho "znal"; je to ale zaručený prostředek jak si spolehlivě zvýšit opotřebení motoru a tedy i zkrátit životnost. Takovýhle rady rozhodně nepatří na fórum. Ale snad jsem tě jen špatně pochopil. |
Autor: | Mirek1 [ 08 Nov 2008, 12:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak tedka nevím,o co tady jde. V manualu jsou napsány čtyři druhy oleje vhodné pro pužití do Bulldoga. Podle mě jde jen o to,kdo jak jezdí v jakém počasí a jakou si vybere teplotní škálu toho daného oleje. Jinak muj názor je ten,že na značce oleje v dnešní době už nezáleží za předpokladu,že splnuje předepsané označení. Třeba jsem viděl hodnocení olejů v testech byl třeba MOGUL víš jak některé věhlasné značky. Když napíší výměna po 10.OOO km tak to udělám,ale určitě se nic nestane,když se to o nějakej km přetáhne. Myslim,že výrobce tam má ještě dost velkou rezervu a že se nic nestane. |
Autor: | Denys [ 08 Nov 2008, 14:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Určitě nikomu nic neradím,na to nejsem povolán a omlouvám se jestli to tak vyznělo.Jen jsem tím chtěl říct,že není potřeba brát všechno na 100% co je psáno.Zbytečně se nenervovat co za značku ,co se stane když měním až v 11t a jiné dilema.Je na každém, jak moc podléhá reklamním tlakům.V podstatě je ve všem obrovská rezerva tak není třeba si přidělávat starosti. |
Autor: | cafe-racer [ 08 Nov 2008, 15:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek: pokud se budeš držet specifikace předepsané pro daný typ, je na tobě, kterou značku zvolíš. Musí to ale být min. API SE s teplotním rozsahem podle regionu / sezóny. Přetahovat interval výměny je zbytečný; můžeme být rádi i za těch 10.000 km (viz suzuki/kawasaki po 6 tisících), což je teda vzhledem k zastaralosti motoru a vzduchovému chlazení víc než dost už samo o sobě. A jelikož se mi ještě nestalo, že bych po těch 10tis z motoru vypouštěl krásně čistej olej, nevidím důvod ho tam nechávat ani o chlup dýl. |
Autor: | Pavel68 [ 08 Nov 2008, 19:02 ] |
Predmet príspevku: | |
a ještě jeden dotaz,je lepší vyměnit olej teď na podzim nebo až na jaře,filtr pří jeho ceně(kolem 130 kč) beru jako samozřejmost, a co říkáte na vstřiknutí motorového oleje do spalovacího prostoru (asi 0,02 l) s následním protočením motoru,protože jsem na to slyšel rozporuplné názory. |
Autor: | Mirek1 [ 08 Nov 2008, 19:34 ] |
Predmet príspevku: | |
cafe-racer píše: Mirek: pokud se budeš držet specifikace předepsané pro daný typ, je na tobě, kterou značku zvolíš. Musí to ale být min. API SE s teplotním rozsahem podle regionu / sezóny.
Přetahovat interval výměny je zbytečný; můžeme být rádi i za těch 10.000 km (viz suzuki/kawasaki po 6 tisících), což je teda vzhledem k zastaralosti motoru a vzduchovému chlazení víc než dost už samo o sobě. A jelikož se mi ještě nestalo, že bych po těch 10tis z motoru vypouštěl krásně čistej olej, nevidím důvod ho tam nechávat ani o chlup dýl. Však to jsem měl právě na mysli.Hlavně aby to splnilo normu API SE a značky už neřešim. Dávno jsou pryč doby,kdy se třeba říkalo,že Vallvoline je dobry akorát tak do náklaďáku. Při tom překročení limitu výměny jsem myslel nějakou stovku kilometrů a ne tisíce. Taky si uvědomme,že jezdíme na poloviční otáčky jak zmíněné suzuki a kawasaki a těch 10.oookm je dle mě adekvátní. Jinak pokud motor nepropláchneš proplachovým olejem,tak je špinavej za pár kiláků. |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |