Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
Jak jsem nemohl nastartovat Bulíka ... http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=635 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Votys73 [ 23 Sep 2010, 10:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Super ![]() ![]() ![]() |
Autor: | OZZY [ 23 Sep 2010, 13:08 ] |
Predmet príspevku: | |
No po takovou kradkou dobu snad ne ![]() ![]() |
Autor: | break13 [ 23 Sep 2010, 17:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Nechci se vytahovat, ale po několika příspěvcích na toto téma , vlastní zkušenosti a naposled když jsme vyjeli s Markem a viděl jsem jeho problémy jsem pojal podezření na chybu v baterce . A ejhle - často asi nejpravděpodobnější příčina problémů se startováním odhalena. Princip chyby naprosto přesně popisuje Ozzy ! trochu detailněji : Slabá baterka (málo nabitá, stará nebo poškozená) nemá dostatečný startovací proud a motorem točí pomalu, další příčinou může být zkorodovaný spoj, takže při prvním zápalu si motor kopne zpátky , nakopne volnoběžku a prudce zastaví startér, čímž prakticky zkratuje baterku = reset hodin. Od té doby , co mívám baterku celou zimu na konzervační nabíječce, se mi to i s baterkou starou 8 let nestává - baterka se přes zimu zrekreuje ![]() R. |
Autor: | Marian (Mana) [ 26 Sep 2010, 12:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Ozzy,myslíš že kdyby se dala ještě silnější baterka než je 12V12Ah,že by se prodloužila životnost volnoběžky? |
Autor: | Mirek1 [ 26 Sep 2010, 12:56 ] |
Predmet príspevku: | |
No já nevim,nejsem odborník přez elektro,ale podle mě a mých zkušeností,když je baterka v pořádku,tak je jedno,kolik má ampérhodin kapacity. Podle mě určuje otáčky startéru těch 12V a Ah jsou výdrž baterky. Proč by potom otáčky startování byly stejné z normální baterky na motorku a velké baterie z automobilu,což už jsem taky párkrát použil přez kabely. Podle mě výrobce udává baterie pro daný typ motorky podle rozměrů baterky,aby tam vlezla a hlavně podle kapacity Ah,aby to stačil daný alternátor dobíjet. |
Autor: | Peter BT [ 26 Sep 2010, 21:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirku, na prvý pohľad máš pravdu - ak mám 12V tak kapacita je len o výdrži. Problém je ale tých 12V. Pokiaľ baterku zaťažím, poklesne jej napätie a nemám dostatočný výkon na štartéry. Veľkosť poklesu pri zaťažení hovorí o tvrdosti baterky - teda čím menší je pokles napätia, tým je baterka tvrdšia. Pri baterkách rovnakej konštrukcie všeobecne platí - čím väčšia kapacita, tým tvrdšia baterka. čím staršia baterka, čím viac vybitá baterka, tým je mäkšia. Je ale veľký rozdiel aj v konštrukcii baterky - sú baterky, ktoré dokážu dať pri určitej kapacite pri urćitom poklese napätia vyššie prúdy, iné menšie. Takže v zásade nie je jedno, akú baterku si kúpim. (teraz nehovorím o cene) U motoriek to nie je veľká veda, kontakty občas skontrolovať a ošetriť, baterku občas aj počas sezóny dotlačím, v zime ju mám na nabíjačke a je celoročne v pohode - tých pár ampérov v pohode dá. Pri modeloch je to veselšie, keď z baterky veľkosti asi 15x4x7cm potrebujem pri napätí cca 23V dostať okolo 80A prúdu trvale. A jednoduchá násobilka dá výkon, ktorý potrebujem dostať do motorčeka s priemerom asi 40mm a dĺžky 55mm. ale keď to tam je, tak je to poriadne delo ![]() |
Autor: | break13 [ 27 Sep 2010, 09:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Napětí a kapacita říká o baterce jen to naprosto nejzákladnější, dále se dělí baterie na tzv staniční pro dlouhodobý provoz = UPS,EZS atd. Pro nás je zajímavá skupina startovacích baterií a tam je základní parametr zkratový=startovací proud ! Speciální startovací gelové baterie Optima , shodou okolností ji mám v autě ,mají startovací proud skoro 1000A při kapacitě pouze 50Ah. Pro náš Vtwin je naprosto prioritní ten startovací proud a vo tom to je ![]() Pokud někdo zkoušel sám nakopávat jednobuch 500, tak ví o co jde a že to je o zlomení nohy , no a my to máme s Bulíkem prakticky dvojnásobné ![]() R. |
Autor: | palo [ 27 Sep 2010, 11:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Zní to moooc hezky, ale pro mně bych prosil jednoduchou odpověď! Je lepší pro Bulldu více Ah ??? Jo a další dotaz pro studované ![]() |
Autor: | Mirek1 [ 27 Sep 2010, 17:02 ] |
Predmet príspevku: | |
S tím startováním jednoválce je to mazec,ale budu ti oponovat s tím argumentem,že máme dvakrát tolik a dvakrát víc námahy. Víceválce dají určitě míň námahy se startem,ač mají třeba i dvojnásobný obsah. Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce. ![]() |
Autor: | MilanBT [ 27 Sep 2010, 22:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Osobně ohledně té baterky bych si koupil takovou,jaká tam je napsaná od výrobce.
![]() No ale aby jsi potom nedopadl jako já. Já jsem před sečským srazem musel měnit gelovou baterii, která byla stará 2 roky a 6 měsíců za novou. |
Autor: | Mirek1 [ 28 Sep 2010, 07:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku ![]() ....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju ![]() |
Autor: | MilanBT [ 29 Sep 2010, 10:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Milane,ale to se může stát u jakého koli výrobku
![]() ....ale tvůj motocykl šel dobře roztlačit,pokud se pamatuju ![]() No ale týden před sečským srazem už v Chlumci moc roztlačit nešel. Přesto, že jsem stál na kopci a Hauzík se snažil, co mu síly stačili. ![]() Měnil jsem gelovku za gelovku. Ta co už nestartovala měla jeden článek trošku nafouklý. V Motobikes mi změřili o víkendu dobíjení a vše je OK, tak nevím, čím se taková věc za tak žalostně krátkou dobu stane. Vzhledem k cenám baterií by to chtělo vymyslet nějakou záměnu např. bezúdržbovou místo gelu (bezúdržbová baterie cena cca 1500Kč, gelovka cca 2800Kč). |
Autor: | break13 [ 29 Sep 2010, 13:31 ] |
Predmet príspevku: | |
V názvosloví olověných akumulátorů obecně panuje dost hokej. Klasická "nalitá" baterka je s tekutým elektrolytem. Tzv. bezúdržbová je klasická "nalitá" ale výrobce znemožnil údržbu (přelepením, zacvaknutím ap.)zamezením přístupu k elektrolytu. Většinou je trošku kvalitnější než "nalitá" a taky většinou nepotřebuje tak často údržbu. Z většiny jde v případě potřeby udělat údržbovou celkem bez problému ![]() Tyto baterky musí stát, jinak z nich elektrolyt dříve nebo později vyteče (bezúdržbová má větrací otvor pro vyrovnání tlaku ![]() Gelová má pastový elektrolyt, je vyrobena trochu odlišnou technologiií , musí se daleko přesněji nabíjet a může ležet v jakékoli poloze. Často má vyšší startovací proud než velikostí srovnatelná "nalitá" baterka a to potřebujeme . Některé mají i odfukový otvor, který zafunguje při nesprávném dobíjení ale to už to má holka většinou spočítaný ![]() Na Bulíka patří pouze Gelová baterka, nejlépe doporučená, ale pokud splňuje specifikaci především ve startovacím proudu, tak i od jiných výrobců než Yuassa. Kapacita a st. proud spolu úzce souvisí....... Tento typ baterky je tedy citlivý na "slušné zacházení", ale má i minimálně dvojnásobnou životnost oproti běžné baterii. Nabídky s 30% bonusem na startovacím proudu oproti konkurenci bývají většinou pravdivé ![]() R. |
Autor: | svela [ 06 Okt 2010, 19:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Vyznáš sa máš čistú jednotku ![]() Dobré by bolo, keby si to prečítal každý. Sú to vlastne základné veci. Aj návod na obsluhu má každý, ale ho nikto nečíta. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |