Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
tuning motora http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=4&t=39 |
Stránka 1 z 28 |
Autor: | Peter BT [ 03 Okt 2008, 19:22 ] |
Predmet príspevku: | tuning motora |
rozdelená téma: v sekcii TAK CO CHYSTÁTE V ZIMĚ VYLEPŠOVAT ??? sa nám rozvinula téma o úprave motora. Pokúsim sa rozdeliť túto tému, myslím, že si zaslúži samostatné miesto keď to zhrniem - Cafe-racer robil úpravu motora od Tophamu, má k dispozícii aj namerané grafy - na úpravu sa chystá aj Zdenek Marciniszyn, jeho vyhliadnutá úprava sľubuje asi 85 koní Zdenek Marciniszyn píše: Nadrz se mi podarilo po bouracce opravit uz v sezone, takze Buldok zustane poveseny v garazi po celou zimu bez nejakych uprav, akorat prelestim vyfuky, vymenim olej v motoru a kardanu. V budoucnosti bych chtel instalovat kit na zvyseni vykonu na 85 koni.
sakra Zdeňku, to je čo za kit? o takom som ešte nepočul. daj info, čo to je, ja som chcel ísť cestou Martina, ale rád by som vedel aj o tomto |
Autor: | Zdenek Marciniszyn [ 04 Okt 2008, 06:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Peter BT píše: Zdenek Marciniszyn píše: Nadrz se mi podarilo po bouracce opravit uz v sezone, takze Buldok zustane poveseny v garazi po celou zimu bez nejakych uprav, akorat prelestim vyfuky, vymenim olej v motoru a kardanu. V budoucnosti bych chtel instalovat kit na zvyseni vykonu na 85 koni. sakra Zdeňku, to je čo za kit? o takom som ešte nepočul. daj info, čo to je, ja som chcel ísť cestou Martina, ale rád by som vedel aj o tomto Zdar Peter, nasel jsem to na nemeckem buldokarskem serveru, ten kit se sklada novych vacek,jine trysky a stoji cca 1000 Euro. Poslal bych adresu,ale tady ji v laptopu nemam a doma budu az 22/10. Pres Google to nejak nemuzu najit. Pokud se Ti na ten server podari dostat, urcite tam ten kit objevis. Ja jsem se jeste nerozhodl,stoji to dost penez a rozdelani motoru v Nemecku nebude taky zadarmo. Jeste to uvazim. |
Autor: | marwil.senior [ 04 Okt 2008, 11:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Jo,ten kid na zvýšení výkonu by mě taky zajímal.Rozhodně to sem ,Zdenku ,dej, až se vrátíš. |
Autor: | cafe-racer [ 04 Okt 2008, 12:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Čau Peter, rozhodně to za to stojí, přece nebudeme jezdit na zaškrcených motorkách. Vlastně bych tenhle zásah rozdělil na 2 části: první spočívá v odstranění zarážek na šoupátka a zúžení v sacím hrdle; jestli tam potom namontuješ původní trysky, nebo nějaké větší, už je jen na tobě. Já se za zvyšováním výkonu nijak neženu, třeba Moto Guzzi dělá taky pěkné naháče s kardanem, kde už těch 100 kobyl řehtá ![]() S odškrcením jsem hodně spokojený, i ve dvou stačí v sedmdesáti na pětku vzít za plyn a krásně se sbírá (na dovolená, když jsem si spálil levou nohu a nemohl jsem řadit, jsem to praktikoval i od 40km/h...). Určitě doporučuju, jenom bych to asi řešil svépomocí, zejména co se sacího hrdla týče, kit od Tophamu je v tomhle směru zbytečně drahý. Peter BT píše: Práve na Teba som myslel, Martin, keď som spomínal, že musím zvážiť pretryskovanie. keď som pozeral tvoje grafy, zdalo sa mi, že v horných otáčkach skôr padá výkon, zas to vyrovnanie diery okolo 3 tisíc vyzerá dobre.
Ale dôležitejší je subjektívny pocit. Čo hovoríš po sezóne? Stojí to za to? |
Autor: | cafe-racer [ 04 Okt 2008, 15:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Kit na zvýšení výkonu bude nejspíš ten od Harenburgu? http://www.bulldog-bt1100.de/tuning_e.php?action=60kw |
Autor: | Zdenek Marciniszyn [ 04 Okt 2008, 15:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Bingo,to je ono!! |
Autor: | Mirek1 [ 04 Okt 2008, 18:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru? Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc. Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu ![]() Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku. |
Autor: | cafe-racer [ 04 Okt 2008, 19:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru?
Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc. Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu ![]() Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku. Mirku, mnou provedená "úprava" (TOPHAM-kit) je odškrcení; BT má v sérii zarážky na šoupátkách (limit na 75% celkového zdvihu) a zúžené sací hrdlo, to vše pochopitelně kvůli emisím. Když se tohle odstraní, dostane se potenciál BT-čka na svoji normální hodnotu. Pak je samozřejmě prostor pro zvyšování, ať už profi-kitem od Harenburgu nebo jinými způsoby. Jak jsem mohl dlouhodobě odzkoušet, odškrcení nemá vliv na spotřebu, protože se projeví pouze při plném plynu. A ten mám zřídka... |
Autor: | Mirek1 [ 04 Okt 2008, 19:43 ] |
Predmet príspevku: | |
cafe-racer píše: Mirek1 píše: Je to všechno hezké,ale píše se někde,co tyto úpravy udělají s celkem příjemnou spotřebou a celkovou životností motoru? Taky jsme si tunili Jawiny různým způsobem od snižování hlav atd. Jo jelo to líp,ale jak dlouho? Nic moc. Jasně,tohle je Yamaha,ale stejně by mě to zajímalo,jaký to bude mít vliv na opotřebení a jestli se to vyplatí za takové velké prachy získat 7kW výkonu ![]() Jiné je,když otevřeš třeba nějakého sporta z 25kW na 85kW,v tom vidím logiku. Mirku, mnou provedená "úprava" (TOPHAM-kit) je odškrcení; BT má v sérii zarážky na šoupátkách (limit na 75% celkového zdvihu) a zúžené sací hrdlo, to vše pochopitelně kvůli emisím. Když se tohle odstraní, dostane se potenciál BT-čka na svoji normální hodnotu. Pak je samozřejmě prostor pro zvyšování, ať už profi-kitem od Harenburgu nebo jinými způsoby. Jak jsem mohl dlouhodobě odzkoušet, odškrcení nemá vliv na spotřebu, protože se projeví pouze při plném plynu. A ten mám zřídka... Já měl na mysli tu upravu na 60kW za 1000euro Jo a dá se to nějak poznat bez rozdělání karbců,jestli to je zavřeny,nebo otevřeny? Na ER5 to bylo poznat hned.Dik |
Autor: | miki [ 04 Okt 2008, 19:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Jo Miro tys uhodil hřebík na hlavičku,kdybych chtěl víc kobyl,tak koupím něco jinýho-mně ten výkon naprosto vyhovuje,ten krouťák mi stačí ![]() ![]() |
Autor: | cafe-racer [ 04 Okt 2008, 23:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirek1 píše: Jo a dá se to nějak poznat bez rozdělání karbců,jestli to je zavřeny,nebo otevřeny? Na ER5 to bylo poznat hned.Dik
Blbě, a ne snadno: 1) odklop nádrž a zkontroluj sací hrdlo: buďto z něj vedou dvě trubky vedle sebe vodorovně --> orig. stav, nebo je tam přímý vstup do filtru (obrázky mám na motoborgo.net) --> nejspíš už to někdo odškrtil. 2) nech to projet na brzdě, buďto na 3000ot máš propad --> orig. stav, nebo je to bez propadu --> nejspíš už to někdo odškrtil Jak ale vidím, v ČR tahle věc není moc známá, takže bych si troufnul odhadnout že můj BT je u nás v ČR jako jeden z mála odškrcený. |
Autor: | Hynek [ 06 Okt 2008, 07:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Já To mám odškrcené určite. A ve velkém techničáku mám napsano zvýšení výkonu ze 48kw/5500 na 51kw/5700 a max.rychlost zvýšena ze 180km/h na 184km/h.(original zápis v TP SRN).Tak jsem koupil.Nemůžu posoudit jestli vynaložené prachy se oplatily. |
Autor: | Peter BT [ 06 Okt 2008, 08:58 ] |
Predmet príspevku: | |
to odškrtenie, čo robil cafe-racer sa mi páči preto, lebo je bez veľkého zásahu do motora, žiadny extrém nárast, ale odstráni sa ten prepad na 3 tisíc. a pri tej cene a robote sa to, zdá sa vyplatí |
Autor: | Peter BT [ 27 Nov 2008, 21:39 ] |
Predmet príspevku: | |
sada od Tophamu dorazila, zajtra idem dohodnúť brzdu a servis na montáž |
Autor: | Peter BT [ 27 Feb 2009, 20:45 ] |
Predmet príspevku: | |
takže som to dnes doobeda zobral do servisu, trocha ma Norbi/majiteľ servisu/ schladil, že nech si od toho veľa nesľubujem, lebo pocitovo zvýšenie prítoku vzduchu a paliva nie je celkom v úmere, ale že uvidíme. Tak som ho nechal, nech aspoň nezavadziam - a vlastne som musel aj do roboty ![]() Odmeral motorku pred úpravou a nahodil trysky a sanie. Diera okolo 3500 sa upravila, výkon začal na nižších otáčkach, ale nebolo to to pravé, podľa lambdy bol motor chudobný. Potom to ale Norbimu nedalo, odpojili aj ten homologačný sakrament na dodatočné spaľovanie a motor ožil. Celkovo sa zväčšil použiteľný rozsah dole aj hore, krúťák v celom rozsahu narástol, vyrovnal sa priebeh. Podľa kriviek to vyzerá dobre, aj keď chlapík ešte nie je spokojný, že to sa dá ešte lepšie doladiť, chce to ale nejaké drobnosti...... pravdu poviem, nechám to na neho, určite sa vyzná lepšie ako ja ![]() ![]() |
Stránka 1 z 28 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |