Autor |
Správa |
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Aug 2010, 14:16 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
já se plně stotožňuji s Breakem13, odebrání AIS je jen placebo efekt
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Aug 2010, 14:29 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
vzhľadom k tomu, že som vo fajnovostiach motorov "odborník" tak súhlasím s vami všetkými. Je možné odstránenie - odblokovanie nić nezmení, ale mi potom nesedí, prečo sa po odstránení rozhodili hodnoty na lambda sonde - bolo treba znova prerobiť triskovanie a nastavenie karbcov a krivky sá výrazne zmenili. Opak môže byť podložený poučkami, teóriami,.... mne na lambde a aj pocitovo sa motorka zmenila k lepšiemu.
ale vzhľadom k tomu, že som v tomto skutočne "odborník", je mi úplne jedno, čo a prečo mi spraví dobrý pocit, hlavne, že ho mám 
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Aug 2010, 20:04 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Co já vím, tak u motorů a strojů všechno souvisí se vším, takže za mě odstranění AIS ovlivní chod motoru i když třeba minimálně, ale ovlivní... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 31 Aug 2010, 22:25 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Svůj poslední, a to doslova, příspěvek na téma AIS byl určen těm,
co nemají možnost nastudovat princip systému AIS v originále
a chtějí se dozvědět více o jednotlivých systémech našeho bulíka.
(pokusil jsem se to zahustit pro srozumitelnost i s ostatními vlivy,
protože ani originál servisní manuál neobsahuje vše popsané v souvislostech, což jsem čerpal jinde).
Argument, že když existuje podrobný návod na odstranění AIS,
tak to musí mít jen pozitivní vliv je stejně lichý,
jako to že existuje spoustu návodů na sestrojení Perpetum Mobile....
R.
Abychom neřešili jen dojmy a zbožná přání, tak vyzývám třeba cafe-racera, nebo kohokoli, ať mi teda to vylepšení po odstranění AIS dokáže na brzdě  , vše domluvím tady v Praze v DKracing (měřil jsem tu vícekrát) s měřením před a okamžitě po demontáži na motorové brzdě a kdo prohraje (neprokáže se jeho tvrzení) , tak platí celou akci včetně královské večeře následně po akci pro všechny zůčastněné
Dalo by se to pojmout jako malý technologický podzimní sraz BTčkářů.....
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Sep 2010, 06:09 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
tak tomu říkám výzva.
PS na lamda sondě se to může projevit, vždyť se do spalin ve výfuku přisaje i kyslík
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Sep 2010, 10:28 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Jirka78 píše: tak tomu říkám výzva. PS na lamda sondě se to může projevit, vždyť se do spalin ve výfuku přisaje i kyslík
Nemám rád nějaký kecy na peci a vůbec, když teda nebude BT-MT II sraz,
tak jsem chtěl vyhecovat diskutéry k nějaké akci
S tou lambda sondou máš pravdu, ale moderní analyzátory dovedou přisávání vzduchu odhalit a naměří potřebné správně .
V DKracing mají trochu problém s umístěním jejich sondy, kterou prý umí jen do laďáků, aby se dostali hluboko do výfuků.
Nicméně na svodech originál výfuků jsou závitové návarky, které by měly mít standardní závit pro sondu.
To by si ale tu sondu člověk musel instalovat sám a pak by se musela k jejich analyzátoru zkalibrovat a to se obávám je pro ně nepřekonatelný úkon.
Tak jako tak uvažuju, že bych něco podnikl s doladěním hlavní trysky na origo výfucích ,
aby bylo potvrzeno nejlepší otryskování po otevření karburátorů a sání s originálními laufy,
taky se tu vede never ending debata jaký trysky jsou ty správný.
R
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Sep 2010, 19:34 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
A to tam změří i teplotu motoru a střílení do výfuku... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Sep 2010, 13:42 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Teplotu si asi brzo budu muset změřit sám (psychycký úpal z některých diskusí)
a práskání výfuku, to si budu dělat čárky na papír,
pak to proženu nabušeným kompjůtrem ,
abych to mohl co nejpřesněji vyhodnotit
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Sep 2010, 20:13 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
Tak pak by to bylo kompletní 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 14:15 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Brejku, pořádně si přečti co jsem o AIS psal a pak se zamysli, co zhruba by jsi chtěl najít v těch grafech, po kterých tak toužíš.
Odstraním-li z motoru dodatečný prohořívání ve výfuku, pak zejména vzduchem chlazenýmu motoru ulehčím práci. Zároveň, pokud zahodím vzduchovou pumpu, která je hnaná pouze na bázi podtlaku, nutně zlepším reakce motoru na plyn.
A jelikož i přes to máš tu náturu tvrdit, že to nemá pozitivní vliv na motor, myslím že že další debata na toto téma postrádá smysl.
Martin
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 16:09 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
osobně bych si taky nechal origo výfuky, ono v porovnání s Dragstarem 1100 je už BT na tom výkonově líp (lepší sání a výfuky). Pak z toho za nejmíň peněz na BT vyleze pro ještě lepší průběh krouťáku:
úprava sání (uříznutí parohů)
nasazení správné trysky, případně úprava jehly pozice/tvaru
vytažení restriktorů (pro plný knedl)
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 16:48 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
cafe-racer píše: Brejku, pořádně si přečti co jsem o AIS psal a pak se zamysli, co zhruba by jsi chtěl najít v těch grafech, po kterých tak toužíš.
Odstraním-li z motoru dodatečný prohořívání ve výfuku, pak zejména vzduchem chlazenýmu motoru ulehčím práci. Zároveň, pokud zahodím vzduchovou pumpu, která je hnaná pouze na bázi podtlaku, nutně zlepším reakce motoru na plyn.
A jelikož i přes to máš tu náturu tvrdit, že to nemá pozitivní vliv na motor, myslím že že další debata na toto téma postrádá smysl.
Martin
Bez dokonalého pochopení principu jakéhokoli zařízení , sorry ale i z posledního tvého příspěvku k AIS to vyplývá,
debata na dané téma opravdu nemá žádný smysl, v tom máš 100% pravdu.
No a grafy z brzdy jsou jediný průkazní materiál nějaké změny (u stroje o kterém se bavíme a změnách které oba (pardon všichni)) očekáváme.
Všechno ostatní jsou bajky a pověsti, které jsou dobré tak na plkání po pátém pivu a né seriózní informace do technického fóra
Roman
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 20:34 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Jirka78 píše: osobně bych si taky nechal origo výfuky, ono v porovnání s Dragstarem 1100 je už BT na tom výkonově líp (lepší sání a výfuky). Pak z toho za nejmíň peněz na BT vyleze pro ještě lepší průběh krouťáku: úprava sání (uříznutí parohů) nasazení správné trysky, případně úprava jehly pozice/tvaru vytažení restriktorů (pro plný knedl)
Přesně touto cestou jsem se taky dal a je to nejefektivnější vydolování rezerv našeho motoru.
Montování otevřených výfuků je diskutabilní záležitost,
výkon podle měření převážně nezvýší, možné legislativní potíže s hlučností ve státech s důslednou policií
a nakonec i estetika většinou pokulhává, obzvláště u našeho stroje, který designovali Italové.
No a pak je tu oblast zoufalého tuningu, kdy se lidičky rýpají v čemkoli na co stačí šroubovák a kombinačky,
je jedno jestli to má smysl nebo né, hlavně když je změna
Tady platí jedna zlatá poučka :
veškerá vylepšení vždy vedou k horšímu
R.
|
|
|
|
|
stonemen
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 20:58 |
|

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09 Príspevky: 991 Bydlisko: Lipí - Náchod
|
No tak Breaku,tak nám to tunění nekaž  . Vždyt´přeci každý ví, že AIS tam dali kvůli splnění emisních limitů, takže je to tam navíc a nemusí to tam být  ten motor a jeho pracovní průběh to prostě ovlivní. Dokonce i na kroskách to borci dávají pryč. Ekologie nám vytlačila dvoutaktní 250 s GP a chce nám nacpat do strojů spousty takových udělátek, který nám zajistí zdravé ovzduší... Ale kazí radost z jízdy... 
_________________ A.C.A.B.
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 04 Sep 2010, 21:36 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
stonemen píše: No tak Breaku,tak nám to tunění nekaž  . Vždyt´přeci každý ví, že AIS tam dali kvůli splnění emisních limitů, takže je to tam navíc a nemusí to tam být  ten motor a jeho pracovní průběh to prostě ovlivní. Dokonce i na kroskách to borci dávají pryč. Ekologie nám vytlačila dvoutaktní 250 s GP a chce nám nacpat do strojů spousty takových udělátek, který nám zajistí zdravé ovzduší... Ale kazí radost z jízdy...  Ale vždyť já nikomu nechci kazit radost z tunění ani z jízdy, samozřejmě nejlepší zkušenost je si odzkoušet vše na vlastní kůži,
jenom chci poukázat na to, že odstranění tohoto systému na funkci motoru opravdu nemá vliv, pokud se teda odstraní správně !
Mě jenom mrzí, že se tu traduje bajka o zlepšení vlastností motoru po odstranění AIS, nechte si to vysvětlit od jiného inženýra přes motory když mi nevěříte.
Samozřejmě je to tam navíc, odmontováním se ušetří cca 1kg, ale je s tím víc práce než užitku.
Všichni to oddělávají převážně proto, že tomu nerozumí , neumějí to oservisovat
viz postesky na problémy s chudou směsí a podobně (mě to po deaktivaci jezdilo naprosto stejně)
a u lehkých motorek to kilo možná má význam,
já ale preferuju to chlapácký práskání do výfuků o které se odmontováním AIS ochudíte
HOWGH
R.
|
|
|
|
|
|