Zobraziť témy bez odpovede
Zobraziť aktívne témy
Aktuálny čas je 30 Apr 2025, 21:25


Moderátor: Moderátor
Autor Správa
Peter BT
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 19 Apr 2010, 22:01
Obrázok užívateľa
administrátor stránky

Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32
Príspevky: 1351
Bydlisko: Nové Zámky

Offline
cafe-racer píše:
Za sebe musím odstranění AIS jenom doporučit, je to na chování motoru poznat. :thumbup3: Ta věc nemá na motoru co dělat.


pridávam sa.
Možno je to síce len placebo - efekt, ako hovorí brejk, ale na mňa to zaberá :D :D



Reklama


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 21 Apr 2010, 11:32

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Pjotr píše:
Manuál k ladění karburátorů od Yamahy??? Myslíš, že by jsi ho mohl dát na forum?

Mohl,
jen až se mi začne trochu dostávat času, poslední dny je to naprosto v p...., navíc jsem nachcípanej , damned :cry:
Musím ale upozornit, že kdo není opravdu znalej ve funkcích všech obvodů karburátoru,
všech těch trysek, kanálků, pružinek a hadiček, tak má šanci si to hodně brutálně rozladit, stejně je ten návod jen pro zkušené :!:
R.


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 21 Apr 2010, 11:45

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
S tím AIS se nechci stále vnucovat ale funguje to na starým dobrým fíglu,
kdy jsme dříve na Škodovkách a Žigulech dělali malou dirku do výfuku hned za motorem(muselo se ale vědět jak),
přisávalo si to trochu vzduchu do spalin a lehce se procházelo přes měření spalin na STK.
Pak vymysleli dokonalejší analyzátory a poznali to na přebytku O2 ve spalinách a skončili jsme s "podváděním" :(
AIS není katalyzátor , který vlastnosti motoru prokazatelně ovlivňuje.
Pokud se s tím někdo chce odmontovávat , tak je to jeho boj , já na to zbytečný čas nemám a placebo efekt nepotřebuju :thumbdown:
R.


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2010, 20:44
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
break13 píše:
Mohl,
jen až se mi začne trochu dostávat času, poslední dny je to naprosto v p...., navíc jsem nachcípanej , damned :cry:
Musím ale upozornit, že kdo není opravdu znalej ve funkcích všech obvodů karburátoru,
všech těch trysek, kanálků, pružinek a hadiček, tak má šanci si to hodně brutálně rozladit, stejně je ten návod jen pro zkušené :!:
R.


Čau Breaku, jak to vypadá s manuálem na ladění karburátorů od Yamahy, dostaneš se k tomu? Dík!


cafe-racer
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 25 Apr 2010, 22:38
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40
Príspevky: 880
Bydlisko: Hradec Králové

Offline
Dneska jsem si byl nechat srovnat podtlaky v karburátorech: dobrá zpráva - po odstranění AIS to v podstatě nebylo potřeba seřizovat (jasně, když už byla motorka odstrojená tak jsme dorovnali mikroskopické rozdíly, ale nic vážného). Motor jde líp, velká spokojenost i s otevřenými výfuky (byť v homologovaném provedení).
Obojí jsem měl udělat už dřív, je to teď jiná motorka.

_________________
'03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice


Pjotr
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Máj 2010, 19:36
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Mar 2009, 18:40
Príspevky: 482
Bydlisko: podkrkonoší

Offline
break13 napísal:
Mohl,
jen až se mi začne trochu dostávat času, poslední dny je to naprosto v p...., navíc jsem nachcípanej , damned
Musím ale upozornit, že kdo není opravdu znalej ve funkcích všech obvodů karburátoru,
všech těch trysek, kanálků, pružinek a hadiček, tak má šanci si to hodně brutálně rozladit, stejně je ten návod jen pro zkušené
R.


Čau Breaku, jak to vypadá s manuálem na ladění karburátorů od Yamahy, dostaneš se k tomu? Dík!


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 03 Máj 2010, 20:29

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Pjotr píše:
break13 napísal:
Mohl,
jen až se mi začne trochu dostávat času, poslední dny je to naprosto v p...., navíc jsem nachcípanej , damned
Musím ale upozornit, že kdo není opravdu znalej ve funkcích všech obvodů karburátoru,
všech těch trysek, kanálků, pružinek a hadiček, tak má šanci si to hodně brutálně rozladit, stejně je ten návod jen pro zkušené
R.


Čau Breaku, jak to vypadá s manuálem na ladění karburátorů od Yamahy, dostaneš se k tomu? Dík!

To víš že jo,
akorát to mám teď v práci dost divoký a nemůžu se na to utrhnout !
R.


break13
Poslať  Predmet príspevku: ladění karburátorů  |  Napísal: 05 Máj 2010, 17:12

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
Je to návod pro jiný model Yamahy a taky jsou to jiné karburátory, ale pravidle platí obecně .
R.
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 10 Máj 2010, 19:03
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
stonemen píše:
Takže po anabázi s osazením Dynojetu a nastavením moto tady dávám k dispozici moje zkušenosti. Buldu (rok výr.2004) jsme osadily KN vzduch.filtrem, vyndali jsme restriktory ze šoupátek, odstranil jsem a.i.s. systém a nasadil frézovaný dekl na airbox s otvorem o průměru 7 cm. V doporučení Dynojetu jsme nasadily trysky DJ124, jehly DNO761A a pružinky jehly DSP77, e-klips jsme umístily na druhou zarážku (má jich 6 a originál jehla 5) jehly od vrchu, šroub bohatosti směsi na 3,5 otáčky z dorazu. Tohle doporučení bylo na verzi s originál výfuky, což mám. Čekal jsem zlepšení, ale žádná velká sláva se nekonala, motor se dusil i v nízkých otáčkách :( ... Jako fatální chyba se ukázal nový dekl na airbox, nasadily jsme zpět originální dekl na airbox a bulda vstal z mrtvých :D Od spodu táhne solidně a maximálku jsem zatím nezkoušel, až domluvím test na brzdě dodám grafy pro zajímavost. Jsem sám zvědav na křivky i na spotřebu benzínu, protože osazením trysek 124 jsme šli o hodnotu níž než s originál tryskami 125....

Dodávám spotřebu benzínu,306km - 16,8l, vychází mi spotřeba 5,49l/100km. Kombinovaná spotřeba město a výjezdy (půl na půl) s rychlostmi kolem 140km/hod. Jsem spokojen... :wink:

_________________
A.C.A.B.


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 10:22

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
Tak jsem si na radu zkušenějších forařů pozorně pročetl celou tuhle diskuzi o úpravách motoru a musím říct, že z toho čtení mám hodně rozporuplné pocity.
A to hlavně kvůli tomu, že jsem se tu vlastně vůbec nic nedozvěděl. :-(
Jediné obecně platné řešení zmiňované v průběhu celé debaty je "Odvezte bajka do servisu a tam si nechte nasadit Dynojet"...
Navíc se mi zdá, že tu každý mluví o něčem jiném... a když už jsem v tom pruzení, tak proč zkušení odborníci neřeknou vždycky celou informaci nebo postup najednou? Kurňa to fórum je od toho, abychom si pomáhali a ne machrovali, kdo co ví a o kolik je chytřejší než ten druhý... :-/

Jsem praktik a hračička a mám zájem úpravy udělat. Vždyť přece proč nejezdit na něčem, co není škrcené a jinak zmrzačené... nejde mi o max. rychlost na dálnici (i když jsem samozřejmě vyzkoušel, že bulik frčí 210 km/h tachometrových), jde mi o kultivovanost a hlavně dát své oblíbené motorce to, co jí prospěje a mě to pak bude bavit.

Pokusím se teda shrnout smysluplné úpravy motorů buliků a důvody pro jejich aplikaci:

1: odstranění dorazů v karbcích - čím více benzínu, tím více výkonu... to je bez debat pravda. Nastavení bohatosti v tomto případě není nutné řešit, pokud se nemění způsob filtrace vzduchu.
2: dynojet/trysky - stejný důvod jako v bodě 1 a navíc je to nutnost pro otevírače výfuků a sání. Je potřeba zajistit množství benzínu odpovídající A| novému průtoku vzduchu a B| nepřehřívání motoru vlivem chudě směsi.
3: otevřené výfuky a sání (záměrně dávám do jednoho bodu, protože nemá smysl tyto kroky dělat odděleně. Účel je jednoduchý - rychlejší proudění plynů a tedy nasávání směsi a výfuk spalin. Rozdíl mezi otevřeným výfukem a laděným výfukem je prostý - laděný výfuk vytváří protitlak, otevřený výfuk je prostě trubka jako do pekla a jako tlumivka se používá skelná vata. Těmto výfukům se někdy výstižněji říká rezonátory, čiže modulátory zvuku. Pokud nasadím na motku výfuk s vyšší propustností a neřeším filtr, tak tento efekt úplně zabiju, protože motor sice vyplachuje lépe, ale plní se stále pomalu.
Já mám svého bulika už od koupě osazeného otevřenými výfuky o stejné šířce trubky jako jsou svody. Podpálení ventilů nehrozí v případě, že je správně nastavená bohatost směsi, protože jde o teplotu hoření ve spalovací komoře. Když mám chudou směs a výfukové plyny mají o 1/3 vyšší teplotu, tak ventily shoří hned s jakýmkoliv výfukem, protože jsou v motoru, že.
Zvuk s otevřenými výfuky je úchvatný a chování motorky brilantní. Výkonová díra kolem 3,5k rpm? Neznám. Opadání výkonu na 6k rpm? Neznám... :-)
4: odstranění AIS. Tento systém jsem řešil mnohokrát na různých motorech, většinou je označovaný jako EGR. Ti, co tvrdí, že nemá na chod motoru vliv, se velmi mýlí. Je pravda, že odstranění AIS/EGR a spol. nepřidá výkon. Pouze se zajistí, že motor nenasává mastný sajrajt z výfuku. Je živější, pružněji reaguje, nezanáší se škrticí klapka (i když u karburátorů je stejně pořád omývaná benzínem, takže je stále čistá), a natrpí vzduchový filtr. A samozřejmě jdou prudce nahoru emise CO.
5: větší otvor v sání - má smysl řešit v případě nesériového filtru, např. KN. Ten totiž opravdu propustí o 40% více vzduchu, to znamená, že je potřeba odpovídajícím způsobem zvětšit i sání. U sériového filtru můžete zvětšovat otvor, jak chcete, ale on má stejně svůj limit nasávání, který je daný jeho materiálem.

To jsem se rozepsal... ufff :-)
Omlouvám se za tu prudu na začátku. Jen mě rozčiluje, když se něco řeší, ale nic se nevyřeší...

Teď se chystám do DKracing na brzdu a Dynojet, tak pak dám vědět, jak jsem (ne)spokojený :-)
Měl by to být poslední krok v "nenáročných" úpravách motoru. Takže výsledná konfigurace bude:
- otevřené výfuky
- otevřené sání (KN)
- odstraněné dorazy
- AIS off
- Dynojet (jehly, trysky)

Pokud můžu radit, doporučuji dělat tyto úpravy najednou. Ušetří se čas, peníze a starosti s blbě nastavenou motkou. Navíc každá z výše zmíněných úprav provedená samostatně nefunguje na 100% svého potenciálu a člověk si přidělává práci a starosti s laděním něčeho, co prostě vyladit nejde.
Výše zmíněné úpravy doporučuji označit souhrnným pracovním názvem Stage 1. Je potřeba si uvědomit, že motor je složitý stroj a hrát si s ním metodou pokus-omyl vede do pekla a je to drahá sranda. I to ladění je drahá sranda, ale to si snad každý uvědomí... A když chci motorku s 200 koni, koupím Hayabusu a vyprdnu se na ladění pravěkého véčka... :-)


Zdenek Marciniszyn
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 12:23

Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14
Príspevky: 628

Offline
el-Barto - s tou poslední větou naprosto souhlasím.


Ouklend
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 14:25
Obrázok užívateľa
moderátor

Registrovaný: 22 Jún 2009, 20:05
Príspevky: 1957
Bydlisko: Olomouc a okolí

Offline
elBarto:

přesně to, na co se chystáš jsem nechal nedávno udělat a to vše najednou stejně, jak píšeš a myslím, že jsem to tu i někde napsal. sice stručněji, ale hodně podobně.
sice jsem se zařídil na základě názorů ostatních, ale podle sebe a hlavně podle toho, co mi doporučil mechanik, který má u mě mou plnou důvěru, protože on je na rozdíl od kohokoliv s nějakým teoretickým názorem ten, který mi může vyladit nebo taky zničit motorku. o to je pro mě cenější, že jsme se takřka 100% na provedených úpravách shodli a výsledek je fakt poznat.
přesto tento názor a postup úprav, který je i podle mého názoru ten nejlepší a pro mě z mnoha důvodů jediný možný, nemusí být pro každého samozřejmostí ...
pokud si chce např. někdo koupit laďáky a z nějakého pro něj racionálního důvodu nedá KNko a nezvětší sání, tak je to prostě jen jeho věc ...

P.S.: DKracing je pro Bulíka velice dobrá volba ... :thumbup3:


elBarto
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 14:43

Registrovaný: 14 Dec 2009, 22:36
Príspevky: 41
Bydlisko: Praha - východ

Offline
děkuju za připomenutí, zapomněl jsem to v předchozím příspěvku zmínit - samozřejmě nijak nerozporuji právo každého občana dělat si se svým majetkem, co chce. naprosto s tebou souhlasím, zásah do vlastní motorky je každého věc.
jen jsem chtěl upozornit na to, že ty probírané úpravy odděleně moc nefungují a že je lepší s úpravami počkat, našetřit a pak to aplikovat všechno najednou. člověk si ušetří nervy, nepovedené pokusy a v důsledku i čas a peníze. vím o čem mluvím, sám jsem tím prošel a ponaučil se...

u Bullika je totiž problém ta karburace a málokdo si to uvědomuje. na motorku se stříkačkou lze navěsit filtr, laďáky a já-nevím-co poměrně snadno a řídící jednotka si to prostě nějak pobere. a když ne, přehraje se SW... na karbce holt platí jen manuální zásah (odborníka)

a děkuji za podporu s výběrem DKracing... slyšel jsem na ně skvělý reference, tak snad se pochlapěj :-)


break13
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 15:30

Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50
Príspevky: 822
Bydlisko: Praha 4

Offline
elBarto píše:
děkuju za připomenutí, zapomněl jsem to v předchozím příspěvku zmínit - samozřejmě nijak nerozporuji právo každého občana dělat si se svým majetkem, co chce. naprosto s tebou souhlasím, zásah do vlastní motorky je každého věc.
jen jsem chtěl upozornit na to, že ty probírané úpravy odděleně moc nefungují a že je lepší s úpravami počkat, našetřit a pak to aplikovat všechno najednou. člověk si ušetří nervy, nepovedené pokusy a v důsledku i čas a peníze. vím o čem mluvím, sám jsem tím prošel a ponaučil se...

u Bullika je totiž problém ta karburace a málokdo si to uvědomuje. na motorku se stříkačkou lze navěsit filtr, laďáky a já-nevím-co poměrně snadno a řídící jednotka si to prostě nějak pobere. a když ne, přehraje se SW... na karbce holt platí jen manuální zásah (odborníka)

a děkuji za podporu s výběrem DKracing... slyšel jsem na ně skvělý reference, tak snad se pochlapěj :-)


DKracing jsou dobří, taky doporučuju

o dvou tvých tvrzeních s tebou budu polemizovat :
--- AIS každopádně není EGR, už jen celým názvem je jejich funkce naprosto rozdílná
--- u takto složitého systému a je jedno jestli to je motorka nebo počítač
se většinou nevyplatí dělat více neověřených (a všechny popisované jednomu chodí, jinému nefungují) změn,
většínou pak hledání problému trvá daleko déle než postupné kroky, to je pouze statistika,
viz zkušenosti tady na fóru.
:idea:
R.


stonemen
Poslať  Predmet príspevku:   |  Napísal: 17 Máj 2010, 18:27
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Mar 2009, 12:09
Príspevky: 991
Bydlisko: Lipí - Náchod

Offline
elBarto pěkně jsi to shrnul :wink: Postup s tunningem jsem měl stejný, akorát na ty laďáky nezbylo, ale ty stejně mají vliv více méně jen na zvuk... :twisted:

_________________
A.C.A.B.


Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Verzia pre tlač

Kto je on-line
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
Skočiť na:  


Vymazať všetky cookies fóra | Tím | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
DAJ Glass 2 template created by Dustin Baccetti
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.