Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
Spojkové lanko http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=726 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | stonemen [ 23 Júl 2011, 21:37 ] |
Predmet príspevku: | Spojkové lanko |
Zkoušeli jste někdo štelovat spojkové lanko? Zdá se mi, že při vymáčknutí spojky jen dvěma prsty, je spojka ještě v záběru,není jen když ji domáčknu až k rukojeti. Jedno nastavení je nahoře u páčky, ale to jsem už měl vyšroubované, takže jsem odmontoval kryt na levé staně motoru a povolil 12 matku a vytočil jsem šroubovici křížovým šroubovákem nadoraz a vrátil o 1/4 otáčky zpět (popisovali to v angl. manualu a nevím jestli jsem to dobře pochopil). Zbytek jsem došteloval u páčky spojky. Stejně se mi zdá vůle lanka na páčce velká. Když vymáčknu spojku dvěma prsty až k prstům, mám pocit,že mírně zabírá. Nemáte někdo jinou zkušenost? |
Autor: | Jirka78 [ 23 Júl 2011, 21:53 ] |
Predmet príspevku: | |
já mám zkušenost jen se špatným olejem u prvního buldy, kdy původnímu majiteli klouzala (asi po výměně oleje), tak dal novou spojku a dali mu zpět olej co to tam byl, výsledek, kupoval jsem opět novou, protože ta vyměněná při záběru na 5ktu se občas utrhla a pak prokluzovala. Neměnil si olej? Zkoušel jsem čistit lamely, ale nic nepomlo a vše vyřešila další nová sada. Na lanku seřídíš jen vůli páčky nic víc, vše je dáno olejem a stavem lamel v motoru. Jedině pokud by ti vyselo lanko, ale to asi nebude tvůj případ. |
Autor: | DUSAN [ 24 Júl 2011, 21:23 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() Zajímalo by mne kčemu slouží právě to štelování u motoru od spojk.lanka a jestli se do toho má vůbec hrabat ?? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | stonemen [ 25 Júl 2011, 20:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Jirka78 píše: já mám zkušenost jen se špatným olejem u prvního buldy, kdy původnímu majiteli klouzala (asi po výměně oleje), tak dal novou spojku a dali mu zpět olej co to tam byl, výsledek, kupoval jsem opět novou, protože ta vyměněná při záběru na 5ktu se občas utrhla a pak prokluzovala. Neměnil si olej? Zkoušel jsem čistit lamely, ale nic nepomlo a vše vyřešila další nová sada. Na lanku seřídíš jen vůli páčky nic víc, vše je dáno olejem a stavem lamel v motoru. Jedině pokud by ti vyselo lanko, ale to asi nebude tvůj případ.
Ne, olej jsem měnil na jaře, spojka mi neprokluzuje. Tady řeším opravdu jen tu vůli lanka... ![]() |
Autor: | stonemen [ 25 Júl 2011, 20:38 ] |
Predmet príspevku: | |
DUSAN píše: :idea: No,ted jste načali konečně téma,které mne hlodá delší dobu,protože jsem řešil podobný problém a nikde mi na něj nebylo zodpovězeno..
![]() Zajímalo by mne kčemu slouží právě to štelování u motoru od spojk.lanka a jestli se do toho má vůbec hrabat ?? ![]() ![]() ![]() Udělal jsem to samé co ty. Povolil matku a dotáhl šroubovici a o 1/4 ot.vrátil zpět a zajistil matkou. Dle mého názoru se tím šteluje rozdíl mezi třecími plochami obložení které ubývá používáním spojky. Mě to trochu pomohlo a vůli na lanku to zmenšilo... |
Autor: | break13 [ 25 Júl 2011, 23:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Zvláštní, po 20000km mám už čtvrtou páčku spojky , čtvrtou olejovou náplň a na spojce jsem zatím nic nenastavoval ![]() Pokud tam lejete správnej olej se specifikací JASO MA, tak obzvláště u Bulíka to nemůže být příčina, na prokluzování spojky trpěj přemotorovaný supersporty . Naopak mám pocit, že je dost tvrdá ![]() R. |
Autor: | stonemen [ 26 Júl 2011, 19:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Neřeším že mě spojka prokluzuje ![]() ![]() |
Autor: | Mirek1 [ 26 Júl 2011, 21:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja teda nevim jistě,ale podle mě by tam určitá vůle měla být. Nevím jakou jsi tam měl ty...ale tuším,že jsem to někde viděl i zakótovany na obrázku vůli spojkové páčky. |
Autor: | stonemen [ 27 Júl 2011, 16:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Máš pravdu,vůle by tam měla být asi od 5-10mm. Mám spíš kolem toho 1cm. Ještě jsem zjistil jednu věc, když není spojka pořadně vymáčklá tak nejde startovat se zařazenou jedničkou,nesepne se totiž bezpečnostní spínač u páčky (to mohl být příklad u Gumy, kterýmu nešlo startovat se zařazenou rychlostí). Ale pokud chci spojku vymáčknout dvěma prsty tak aby bylo vše ok, drtím si zbytek prstů ![]() Řeším to až teď, protože doposud jsem většinou vymačkával spojku všemi prsty. |
Autor: | Mirek1 [ 27 Júl 2011, 20:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Já se jen zeptám,proč máš potřebu mačkat spojku jen dvěma prsty,když ti donedávna nečinilo problem to dělat všema? Neber to prosim jako rýpání,jen mě to zajímá...co si tím pomůžeš. Napadá mě snad jedna věc,že se nechceš puštět řídítek. |
Autor: | palo [ 27 Júl 2011, 20:39 ] |
Predmet príspevku: | |
teda myslím že snad každý mačká dvěma prsty a to i brzdu, nebo ne? ve všech prstech není takový cit |
Autor: | stonemen [ 27 Júl 2011, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Dvěma prsty se to doporučuje, tak jako u brzdy, máš tak řízení pod kontrolou, držíš pevně řízení. Práce se spojkou je rychlejší a plynulejší. ![]() |
Autor: | Mirek1 [ 27 Júl 2011, 21:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak brzdu určitě. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |