Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
Startování - po zimě neúspěch http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=690 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | cafe-racer [ 29 Mar 2011, 11:24 ] |
Predmet príspevku: | Startování - po zimě neúspěch |
Čau, včera jsem v motorce vyměnil olej, filtry, svíce, mezitím mi na nové baterce zahlásila nabíječka že máme nabito na 100% a tak jsem se jal startovat. Výsledek byl nic moc, motor se stěží 1x otočil, delší držení startéru znamenalo pouze silné cvakání z oblasti pod sedlem (může tam být nějaké startovací relé?). Postup jsem opakoval cca půl hodiny, stále stejný výsledek. Tohle se mi ještě nikdy nestalo, takže tápu. Můj dotaz: odpovídá ten startovací projev nedostatečné šťávě, nebo tam mám ještě jiný problém? a) špatná nabíječka (nemůžu vyloučit) b) špatný kontakt na baterce (taky nemůžu vyloučit, možná jsem to přehnal s vazelínou) c) vadná baterka (může se stát) Motorku jsem nakonec nahodil kabelama přes auto, ale jelikož ani zahřátá už z baterky nechytla (pořád jenom cvakání), nikam jsem nejel. Díky za tipy, Martin |
Autor: | MilanBT [ 29 Mar 2011, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Tohle, co popisuješ, se mi stalo loni. V Bulíkovi jsem měl baterku starou cca 2,5 roku. Měl jsem baterii na nabíječce a nabíječka se po určité době nabíjení (cca 7-10 minut) přepínala na stejnou dobu do režimu vybíjení. Tedy baterka byla v udržovacím režimu. Natočit Bulík nešel, takže pomohly až startovací kabely. Pak jsem se jel projet cca 30-40 km a když jsem motor vypnul, tak jsem už nenastartoval. U mě byla špatná baterie. Přesto, že na měřáku hlásila plnou kapacitu, tak pod zátěží šla kapacita dramaticky dolů. Je ale možné, že u tebe je jiná závada než baterka. |
Autor: | Mirek1 [ 29 Mar 2011, 14:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Pokud chytl z auta bez problémů a bez cvakání...tak to asi bude ta baterka v prdeli. Já mám něco podobneho na simsonovi. Baterka kaput(to vím jistě)....napíchnu ju na inteligentní nabíječku....10min. svítí žlutě,že nabíjí a hned zelená...plně nabito.........ale je stejně po ní hovno,bo ani blinkr nerozbliká. |
Autor: | Simir [ 29 Mar 2011, 15:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Souhlasím s Mirkem,že to bude baterkou.Já jsem si taky užil v pátek jsem jezdil a najednou motorka přestala jet.Odvezl jsem ji s kamošem na káře domů.Myslel jsem že to budou nečistoty v karburátorech ale nic tam nebylo,potom jsem zjistil že nejde čerpadlo paliva.Jak jsem se tam hrabal tak se najednou rozběhlo a tedˇvše funguje tak nevím.Nemáte někdo podobnou zkušenost? |
Autor: | stonemen [ 29 Mar 2011, 19:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Zvláštní, že by to udělala nová baterie... Zkusil bych přeměřit napětí na baterce při startování, jestli napětí neslábne... |
Autor: | Peter BT [ 29 Mar 2011, 19:20 ] |
Predmet príspevku: | |
jednoznaćne skapatá baterka pripoj na druhú - cez káble a v pohode naskoćí a baterku rýchle zahoď. na veku nezávisí - pred pár rokmi mi v aute odiśla rok stará Boschka - nevyreklamujeś, len sa rozčúliś - śkoda trápenia, treba vymeniť mne sa osvedčilo vytiahnuť nastálo z baterky oba kontakty a vyviesť na prístupné miesto pre podobné prípady, aby nebolo treba rozoberať - viem sa napichnúť a pripojiť na iné aku a pomôcť pri štarte. zároveň tade nabíjať. |
Autor: | Pjotr [ 29 Mar 2011, 20:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Rozhodně baterka. Ale neunáhlil bych se s vyhazovem. Mě todle udělala už po dvou letech. Nabil jsem ji "neinteligentní" nabíječkou (break a baterka prominou) a mám ji do teď (má 6 let). Než ji vyhodíš, tak ji vem na 100km projížďku a uvidíš (startovací kabely ale sebou ![]() Pokud máš možnost zátěžového měřáku, je to nejjistější metoda. Když někdo celou zimu nestartuje a má vyschlo, nemusí motorku trápit, ale pomůže jí otevřením podtlakového ventilu. Čerpadlo vše v klidu naplní a potom nastartuje na protočení. To se může v kombinaci se slabou baterkou hodit. To ale není tvůj případ. |
Autor: | cafe-racer [ 30 Mar 2011, 19:14 ] |
Predmet príspevku: | |
Díky všem, byla to baterka. Kupoval jsem novou u Louise, zn. SAITO. Při startu padalo napětí až k 5V. Jelikož jsem ale měl i druhou pro tátovu motorku, zkusil jsem ji tam dát a ejhle, motorka naskočila jako nová ![]() Takže jde na výměnu. Máte podobné zkušenosti se značkou Saito? Martin |
Autor: | Felix [ 30 Mar 2011, 22:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Pokud baterku, která ti skoro ani neotočí motorem připojíš na kvalitní tzv. inteligentní nabíječku - např Optimate 3 nebo 4, které mají funkci "záchrana polomrtvých baterií", a začnou ti střídavě blikat kontrolky zelená-žlutá (nebo červená), máš ještě naději. Znamená to že nabíječka se snaží o desulfátování baterie a tím o její záchranu, která však nemusí být úspěšná. Pokud se ti po připojení takové baterie po velmi krátké době rozsvítí zelená, která hlásí plné nabití baterie, je tato v prdeli a je čas koupit psíkovi novou. ![]() |
Autor: | Peter BT [ 31 Mar 2011, 10:23 ] |
Predmet príspevku: | |
skutočne, moźno sa oživí, a dá sa s tým jazdiť. Ale na vzdialenejśí výjazd by som nešiel, iba ak so štartovacími káblami v ruksaku. Lebo zas bulíka tlačiť domov nie je práve zábava..... ![]() |
Autor: | break13 [ 01 Apr 2011, 12:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Ještě bych doplnil, že celkem častá je závada startovacího relé, kdy přechoďák na kontaktech sníží proud do startéru. Matoucí je, že s jinou baterkou to občas i nastartuje a taky i když před zimním spánkem vše fungovalo bezvadně ![]() R. PS: musím se pochlubit, letos jsem začal bez problémů už 10tou sezónu s původní origoš baterkou Yuasa , kterou jsem zdědil od prvního majitele s Bulíkem ![]() Je ale fakt, že každy rok je celou zimu na konzervační nabíječce. |
Autor: | Jirka78 [ 01 Apr 2011, 21:50 ] |
Predmet príspevku: | |
gelovky obecně nemají rády vybitý stav |
Autor: | Mirek1 [ 02 Apr 2011, 07:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Pochybuju,že ma někdo na motorce baterku plněnou gelem ,,gelovku,, |
Autor: | break13 [ 02 Apr 2011, 16:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirku, jsem natvrdlej a nějak jsem nepochopil ten ftip ??? Jinak doporučuju si přečíst článek o baterkách v ČMN 9 ze 3.březence na straně 8. Je tam v kostce to, co jsme tady "divoce" diskutovali a někteří se i do mně neustále naváželi, že si prý vymýšlím ![]() Snad pro ně bude odborník z Akumy konečně dostatečná autorita ![]() R. |
Autor: | Mirek1 [ 02 Apr 2011, 19:04 ] |
Predmet príspevku: | |
To není vtip. citace z jiného fora: YTX aku pro moto jsou ty co si dolíváš sám (přliložené lahvičky s kyselinou) a potom na věky zazátkuješ, aku tyto YTZ pro moto nebo ty co píšeš jsou naplněny ve výrobě a mašinou hermeticky uzavřeny. Proto mouhou tyto akumulátory pracovat v jakékoliv poloze protože nehrozí přelití elektrolitu tak aby zůstala část článků na suchu nebo vytekla. Proto jsou dány určitá omezení jako max. dobíjecí proud a napětí, protože nemají žádný přepoužtěcí ventil ani možnost odparu, Takže pokud to přepískněš nevhodnou nabíječkou tak ti garantuju solidní explozi a pěkný poleptání okolí. Jinak "gelové" aku skutečně existují, je to forma klasickýho elektrolytu fixovaném ve speciálním gelu jehož výroba je dosti složitá a drahá. Používají se maximálně pro nějaký průmyslový speciální zařízení jejich životnost bývá kolem 20let. Pochybuju že by se někdo vůbec snažil udělat takový akumulátory i pro motorky by prodali možná 1ks za rok Pročetl jsem o tomto dost materiálů, začal jsem se o to zajímat před léty když jsem si koupil první YTXkovou baterku, tenkrát jsem na to na prodejně čuměl proč je tam těch 6 lahviček s kapalinou a kde je ten gel. Prodavač mi to vysvětlil tím že až se to tam naleje tak to zhoustne do toho gelu, proto mi to vrtalo hlavou a pátral sem co to je za blbost, protože už při nalívání jsem viděl že to je klasický elektrolyt kterej nikdy nezhoustne. Pojem "gelová" zde mylně zavedli dealeři a prodejci se jen opičí |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |