Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
Úpravy motoru: "základní" + otevřené výfuky http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=579 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | elBarto [ 20 Máj 2010, 17:00 ] |
Predmet príspevku: | Úpravy motoru: "základní" + otevřené výfuky |
Takže milí ladiči ![]() POPIS ÚPRAV 1: odstraněné restriktory v karburátorech 2: AIS off 3: seříznuté nátrubky z krytu airboxu (nakoso, aby do vzniklého otvoru při jízdě nefoukalo) 4: KN filtr 5: Dynojet: jehly + trysky 6: plně průchozí výfuky + samozřejmě následné seřízení bohatosti, synchronizace, ..., ... A teď pozor... ![]() Takže přišlo na řadu radikální řešení, a sice trysky o průměru 165! VÝSLEDEK: 1: I se zadkem zvýšeným o 4 cm má motorka při prudké akceleraci tendenci zvedat přední kolo do vzduchu. 2: Motor je opravdu neuvěřitelně pružný 3: Strašlivě to začalo vibrovat na volnoběh. Kdo jste se svezl na MT01, víte jak hážou dva hrnky o celkovém objemu 1,7 litru... tak bullik je na tom teď podobně 4: Nikdo nedokáže odhadnout, jaká teď bude spotřeba, protože zatím na BT1100 nepoužili trysky o takovém průměru. CO SI Z TOHO VZÍT ZA PONAUČENÍ: Ta úprava, co jsem spáchal, je asi nejextrémnější věc z ranku "nenáročných úprav" Bullik má teď krásně vyrovnané křivky výkonu a točivého momentu a tahá za ruce opravdu mocně. Ale ten, kdo nechce ničit originál, neudělá chybu, když nebude zasahovat do tvaru airboxu (nebude řezat trumpety) a nebude odstraňovat AIS! Z několika měření výkonu je totiž jasné, že se v extrému hraje o jednotky koní a Nm a je otázka, jestli to za to stojí. A TEĎ TO HLAVNÍ - ČÍSLA: Na klikové hřídeli motoru: 85 koní při 6.000 rpm 122 Nm při 3.750 rpm Na zadní kolo se přenáší: 68 koní 97 Nm A nemůžu si pomoct, to je prostě pecka! ![]() |
Autor: | NaaR [ 20 Máj 2010, 17:18 ] |
Predmet príspevku: | |
az budes vedet spotrebu tak to sem napis protoze se k tomuhle postupne propracovavam tak at vim co me ceka ![]() |
Autor: | elBarto [ 20 Máj 2010, 17:21 ] |
Predmet príspevku: | |
.. jasan, počítám s tim.. sám jsem zvědavej na to, jestli nakonec budu brečet ![]() |
Autor: | break13 [ 20 Máj 2010, 17:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Co to znamená na klice, teda spíš jak to počítali, loni jsem to absolvoval v DKR taky a krouťák a výkon na motoru pouze odhadovali. ![]() Máš ty grafy ? R. |
Autor: | cafe-racer [ 20 Máj 2010, 20:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Z těch čísel jde hlava kolem, nemáš to změřený i před úpravama? Přijde mi to skoro dost, 120 Nm z takovým obsahu na vzcucháči dosahuje v dnešní době BMW se 4ventilovou technikou. Vyladěný kousky co jsou k zahlédnutí na německým BT fóru mají kolem 100Nm, ale mám za to že už s jinýma vačkama. Ale pravda že ta tvoje tryska je gigantická ... |
Autor: | Ouklend [ 20 Máj 2010, 21:21 ] |
Predmet príspevku: | |
elBarto: ... ukážeš se zítra nebo v sobotu v Mohelnici ? myslím, že to třepající se BT po vzoru MT by každý rád viděl a slyšel ![]() tvůj příspěvek zní základní úprava + otevřené výfuky. o těch se ale myslím nezmiňuješ. jaké máš otevřené výfuky a jakou tedy podle tebe, nebo podle borců z DKR hrají roli v této základní úpravě ? |
Autor: | elBarto [ 20 Máj 2010, 22:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Tu hodnotu výkonu na klice nemůžeme brát moc vážně, to je fakt jen dopočet podle ztráty v převodovce a kardanu a to číslo podle mě může lítat o dost do plusu i mínusu. Pro potřeby srovnání před a po je nejrelevantnější ten údaj na kole. Točivý moment byl před Dynojetem a seštelovánim (ale už s ostatníma úpravama) 84 Nm na kole a po akci je těch 97. Otázka je, kolik je u sériový motorky... Cafe-racer: Ty vyladěný německý kousky asi maji taky měřený výkon na zadním kole, ne? Takže necelých 100 Nm by odpovídalo... Ouklend: Bohužel to nestíhám.. ale 1: si můžem dát lokální minisraz, 2: příští už si ujít nenechám ![]() Otevřený výfuky jsem popisoval ve Zkušenostech... v mým případě je to prostě jen trubka stejného průměru od svodů až nakonec, která vznikla vykucháním origo výfuků a vsazením perforovaný trubky omotaný tlumicí vatou. A jejich výhodu vidím jednoznačně v tom, že se rychleji vyplachují válce - tzn. motor je točivější/pružnější a má víc výkonu ve vyšších otáčkách. |
Autor: | MIRAS [ 21 Máj 2010, 20:46 ] |
Predmet príspevku: | |
No tak to je mazec ![]() |
Autor: | PitbullLibor74 [ 30 Máj 2010, 21:45 ] |
Predmet príspevku: | |
elBarto dobrej článek..Zkus poslat fotku jak vypadají ty vykuchaný koncovky..Kdysi tu napsal Ozzy do článku výfuky že vykuchaný univerzály mu vypálily gufera na ventilech zadního válce a oprava ve finále stála desítku..Tak aby ti to za čas neudělalo nějakej bordel.Pořát dumám co stěma mojema vejfukama. |
Autor: | Peter BT [ 31 Máj 2010, 07:59 ] |
Predmet príspevku: | |
tak toto by sa mi tiež páčilo. tie športové laďáky mi na buldu nejak nesedia. Kamarát vykuchal výfuk na supertenerke (Cyro, čo bol aj na zraze) cez zimu - zvuk má super, hovorí že pocitovo sa to minimálne nezhoršilo - na brzdu to nedával. Prevedenie vnútra mu navrhol servisák, naplnil mu to aj vatou, plecharinu robil sám. Na motorke to nevyskakuje ako cudzí kus, a pritom zvuk je fajn, hlboký a brumlavý. životnosť uvidíme, ale karburátor doladili na výfuk. |
Autor: | elBarto [ 31 Máj 2010, 08:42 ] |
Predmet príspevku: | |
příčinu vypálení gufer bych viděl na něco jinýho než vykuchaný výfuky... ačkoliv se to nezdá, tak s vykuchanýma výfukama jezdí hafo motorek. jen z mýho okolí je to zhruba deset kousků... a když se mrknete na většinu chopperů, tak to maji řešený stejně... a nikdo s tím nemá problémy. a my máme co? motor z choppera ![]() To vykuchání nemá vliv na teplotu spalin v motoru a tím hoření dílů v motoru, ovlivňuje to jen rychlost vyplachování. proto bylo u mýho bullika nastavení karbců složitější než jinde, ale neřešitelný to není. Když je správně nastavená bohatost směsi, nemůže se nic stát (podle mého názoru)... jediný, co se na100% stane je, že se zabarvěji svody trochu dál než normálně ![]() a teď trochu praktických poznatků, aby to nebyla nuda ![]() 1: bullik jede jako vzteklej a mám obavu, aby to dala spojka 2: kamarád s MT01 má depresi, že naše motorky maji podobnej výkon, ačkoliv jeho MT stála 4x tolik co bullik, má vyšší objem a stříkačku 3: spotřeba po prvním dotankování je přesně 6 litrů (svižná jízda dálnice, okresky a hodně město. dost často plnej plyn, protože to jednak svádí a jednak to potřebuju testnout ![]() další info sem hodím po neděli, to budu mít za sebou skoro 3.000 km po Alpách... tak uvidíme, jak se změní spořeba po Glockneru, Stelviu, apod... ![]() |
Autor: | elBarto [ 31 Máj 2010, 08:43 ] |
Predmet príspevku: | |
jo a graf z brzdy sem nahodím časem... zatím to nemám jak naskenovat... |
Autor: | elBarto [ 09 Jún 2010, 08:45 ] |
Predmet príspevku: | |
čau bullikáři... tak jsme se všichni ve zdraví vrátili z Alp, i když to tak hned druhý den nevypadalo, protože jsme měli v jedné zatáčce crash, při kterém popadali dva lidi... ale dopadlo to jen s pár modřinama... motorky jsou na tom sice hůř, ale obě jely... No a přivezl jsem si spoustu poznatků... 1: tankoval jsem více než 10x, protože jsme najeli skoro 2.500 km... no a samozřejmě jsem počítal spotřebu... a tu je výsledek: 5,3 - 5,8 l/100 km podle prostředí... v kopcích na passech to samozřejmě bralo nejvíc... ještě podotknu, že to byla jízda full brzdy - full plyn... takže máme radost, Vincente ![]() 2: Bullik jede srovnatelně s nejnovějším BMW GS... vzhledem k lepšímu podvozku BT na zatáčkovitej terén jsem byl výrazně rychlejší v průjezdech a výjezdech, ale na rovinkách kolem 180ti mi to začali vracet 3: nad 2.000 metrů mi to pekelně střílí do výfuku... skoro jsem se bál, abych někde neurval lavinu ![]() ![]() 4: hrozný zjištění: bullik je mi malej... cestou zpět jsme dali 900 km v jednom dni a myslel jsem, že regulérně umřu... nohy mě bolely, záda mě bolely... hnus... 5: nejhroznější zjištění: chci BMW GS 1200... takže bullik půjde z domu... ![]() |
Autor: | Mirek1 [ 09 Jún 2010, 14:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak to je teda věc,dělat upravy za desítky tisíc a pak zjistit,že máš malou motorku ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ...a to jste byli kde? v Rakousku? To máš docela odvahu,nebo naditou šrajtofli,že si tam dovolíš lítat 180 z otevřenéma laufama. To bych já asi neriskoval. ![]() |
Autor: | elBarto [ 09 Jún 2010, 14:43 ] |
Predmet príspevku: | |
No hele ono to zaprvé desítky tisíc nestálo, ale pohybuje se to o řád níž. No a nezjistil bych to, kdybych se neposadil na to GSo... ![]() ![]() Lítali jsme hlavně v Itálii, tam jsou carabinieri poněkud benevolentní... v Rakousku bych si to nelajsnul... i když loni kluci dostali pokutu za 130 na 90ce 25 Euro... to je levnější než u nás ![]() |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |