Yamaha BT 1100 Bulldog http://www.yamaha-bulldog.sk/ |
|
Synchronizace karburátorů http://www.yamaha-bulldog.sk/viewtopic.php?f=3&t=187 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Pjotr [ 09 Apr 2009, 14:52 ] |
Predmet príspevku: | Synchronizace karburátorů |
Nemáte někdo tip na budíky na synchronizaci za rozumnou cenu? Nenarazili jste na něco na webu? Objevil jsem elektronické za cca 4000 Kč, kapalinové za 2500 Kč. Zvažoval jsem i koupit analogové pro potřebu běžného měření, ale dostávám se pořád s cenou přes 2000 Kč. |
Autor: | NaaR [ 09 Apr 2009, 17:10 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=24556&fid=18&&pgr=1 |
Autor: | Jirka78 [ 15 Aug 2011, 12:08 ] |
Predmet príspevku: | |
nechal jsem se inspirovat a koupil jsem 7m 3.5mm hadice za 50Kč a přidělal drátkama na provrtaný prkno 1.5m dlouhý. po nalití vody a nastartovíní se mi udělali v hadičce "bubliny" respektive se to rozdělilo na několik válečků voda vzduch voda.. prostě špatný tak jsem koupil další 3m širší hadici 5mm a vyměnil kus hadičky na prkně. paráda funguje to perfektně, krásně se to dá seřídit. seřizoval jsem to na volnoběh, pak přidal plyn a opět seřídil (nejlépe to jde 7mm klíčem) moje zkušenosti: karburátory měli po seřízení na volnoběh stejné podtlaky, ale na lehké přidání plynu se to trochu rozjíždělo a chtělo by to zase jinou polohu, při větším přidání se to pak zase srovnává. Takže na spodku je mírná nelinearita, seřídil jsem si to jen lehce nad volnoběžné otáčky. myslím že na to není potřeba žádná digitální mašina, sloupec je sloupec a ukazuje realitu. Je potřeba mít stejně dlouhé hadice od toho U k motoru, protože jde cítit jak ta hadička tepe v rytmu otáček. Pro další domácí kutily tedy doporučuji použít víc tvrdší hadičku s širší stěnou, ale není to kritický. Ta moje se pak u motoru začala teplem deformovat ale už jsem to měl naladěný. |
Autor: | break13 [ 15 Aug 2011, 23:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Přesně tohle je typicky české řešení v jednoduchosti je krása a efektivita ![]() Před časem jsem v bazaru koupil přesně takový laboratorní udělátko ze skla, pouze menší, takže je potřeba to plnit rtutí, no nakonec stejně zvítězila jednodušší metoda "podle světla" a rtuť jsem naštěstí nepotřeboval . ![]() R. |
Autor: | Jirka78 [ 17 Aug 2011, 19:28 ] |
Predmet príspevku: | |
jen se toho nebát, zvládne to každej 1. odšroubovat plastové kryty pod nádrží 2. na předním válci odpojit hadičku podtlaku na sací přírubě k AIS 3. na zadnídním válci odpojit hadičku podtlaku k ventilu nádrže 4. na hadičku co vede k nádrži jsem narazil injekční stříkačku a trochu natáhnul abych udělal podtlak a otevřel přívod benzínu, dle manuálu píšou že před sundáním hadičky stačí nastartovat a pak hadičku zaškrtit 5. připojit Učko (voda max do půlky) na příruby 6. nastartovat, prohřát a a ladit ![]() |
Autor: | Jirka78 [ 25 Apr 2012, 18:41 ] |
Predmet príspevku: | |
věř, že tím rtuťovým to bude stejný, fyziku neojebeš, základní škola hydrostatický tlak: p=h*ró*g h -výška hladiny ró -hustota kapaliny = konstanta (pukud není v půlce voda a v druhé půlce něco jinýho) g -gravitační konstanta = konstanta p1 - podtlak levého karbecu p2 - podtlak pravého karbecu tlak v levé polovině = tlaku v pravé polovině p1+h1*ro*g=p2+h2*ro*g po úpravě p1-p2=(h2-h1)*ro*g chceme aby rozdíl tlaků p1-p2 byl 0, takže 0=(h2-h1)*ro*g aby rovnice platila a když ro*g je nenulová konstanta tak musí platit i rozdíl hladin h2-h1 =0 PS: trochu jsem se nudil a chtělo se mi něco napsat, příště dám foto toho svýho prkna |
Autor: | DUSAN [ 25 Apr 2012, 20:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Jirka78 píše: věř, že tím rtuťovým to bude stejný, fyziku neojebeš,
základní škola hydrostatický tlak: p=h*ró*g h -výška hladiny ró -hustota kapaliny = konstanta (pukud není v půlce voda a v druhé půlce něco jinýho) g -gravitační konstanta = konstanta p1 - podtlak levého karbecu p2 - podtlak pravého karbecu tlak v levé polovině = tlaku v pravé polovině p1+h1*ro*g=p2+h2*ro*g po úpravě p1-p2=(h2-h1)*ro*g chceme aby rozdíl tlaků p1-p2 byl 0, takže 0=(h2-h1)*ro*g aby rovnice platila a když ro*g je nenulová konstanta tak musí platit i rozdíl hladin h2-h1 =0 PS: trochu jsem se nudil a chtělo se mi něco napsat, příště dám foto toho svýho prkna ![]() Ono je to tak jak píšeš nahoře,že se to rozjíždí po protůrování,ale mne se to nechtělo rovnat jako tobě po chvíli do roviny zpět...On ten olej taky nestéká zpátky tak rychle tou hustotou a zkresluje to trochu.Nechám to a uvidim. |
Autor: | break13 [ 25 Apr 2012, 20:23 ] |
Predmet príspevku: | |
Mám ověřený, že pokud se v karbecech nikdo nehrabal, tak fabrický nastavení se normálně samo "nerozjede" . Pokud je to rozjebaný od nějakýho "odborníka", tak nejjednodušší je to nastavit na "světlo", funguje to u dvouválce spolehlivě a nic k tomu není potřeba. Kdo tomuhle návodu nerozumí, tak ať se do toho radši nehrabe vůbec ![]() ![]() R. |
Autor: | Jirka78 [ 25 Apr 2012, 22:54 ] |
Predmet príspevku: | |
já to ladil taky na světlo, než jsem to dal zpět do moto, ale nebylo to úplně přesně (že by do toho hrály lehce rozdílně nastavené ventily?, ale mám je seřízený). Nakonec to mám lehce k jedné straně, ale psal jsem že jsem si hrál a chtěl i stejně podtlaky při mírně otevřených klapkách. Ono se na neutrálu těžko udržuje 1500 otáček, vždy mi to vlítlo k 2000. Při samotným ladění to po protůrování šlo k jedný straně, ale pak se to vyrovnávalo, takže je třeba trochu počkat, ale finální poloha je někde uprostřed mezi: když to táhlo k jedný a ke druhý straně. Po seřízení si nemůžu vůbec stěžovat, nic se nehádá a táhne super. takže prkno na dvouvál dostačuje ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí. |
Autor: | DUSAN [ 26 Apr 2012, 05:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Jirka78 píše: já to ladil taky na světlo, než jsem to dal zpět do moto, ale nebylo to úplně přesně (že by do toho hrály lehce rozdílně nastavené ventily?, ale mám je seřízený).
Nakonec to mám lehce k jedné straně, ale psal jsem že jsem si hrál a chtěl i stejně podtlaky při mírně otevřených klapkách. Ono se na neutrálu těžko udržuje 1500 otáček, vždy mi to vlítlo k 2000. Při samotným ladění to po protůrování šlo k jedný straně, ale pak se to vyrovnávalo, takže je třeba trochu počkat, ale finální poloha je někde uprostřed mezi: když to táhlo k jedný a ke druhý straně. Po seřízení si nemůžu vůbec stěžovat, nic se nehádá a táhne super. takže prkno na dvouvál dostačuje ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí. Udělal jsem to takhle přesně,jak píšeš,takový kompromis mezi...a šlape o dost líp a jde krásně za plynem,takhle předtím nechodila,takže si myslím,že jsem to zvládl ![]() ![]() |
Autor: | cafe-racer [ 26 Apr 2012, 10:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Jirka78 píše: ale jak píše Break, pokud si nevěříte, tak to raději nechte udělat někoho kdo to umí.
Bodejť, jednou za rok strčit motorku na 2 hodiny do spárů odborníka za pár stovek -> nemám motivaci se tomu sám věnovat. |
Autor: | Stenly [ 27 Mar 2016, 18:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: Synchronizace karburátorů |
Ahoj chci zítra vyndat karburátory,ve vyšších otáčkác v tahu se ztrácí výkon chtěl bych je skusit vyčistit,když je vyndám a vyčistím musí se pak synchronizovat?Dík |
Autor: | cafe-racer [ 03 Apr 2016, 08:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Synchronizace karburátorů |
Stenly píše: Ahoj chci zítra vyndat karburátory,ve vyšších otáčkác v tahu se ztrácí výkon chtěl bych je skusit vyčistit,když je vyndám a vyčistím musí se pak synchronizovat?Dík Teoreticky ne, protože nebudeš hrabat do části se kterou souvisí podtlakové řízení. Takže jestli to dělals nedávno a motor šlape dobře tak nemusíš, ale udělal bych to pro sichr. |
Autor: | remote [ 19 Jún 2016, 19:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: Synchronizace karburátorů |
Ahoj, zítra jdu na odbornou synchronizaci karbenátků. Mám schodit ty boční " přivaděče " vzduchu na válce ? Myslím abych na místě nezdržoval... ![]() Dík za info. remote |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |