Autor |
Správa |
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2012, 19:02 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
Ohledně předních kotoučů jsem taky po loňské havárce zralý na výměnu, ale po zhlédnutí ceny ještě čekám. Přemýšlel jsem sehnat přesný výkres s tvrdostí materiálu a nechat si to vyříznout na laseru za 50 kč/kg, jenom nevím právě co je to "plovoučno" a co by to ještě obnášelo.
|
|
|
|
|
Reklama
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2012, 21:20 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Kordy : vykašli se na to, dnes už ta úspora není taková díky široké konkurenci ( www.goldfren.cz, wwwl.louis.de apod.) Musíš si všechno pořešit sám - výběr materiálu, vypálení, následnou povrchovku, zbroušení... V porovnání s originálním dílem Yamaha je to samozřejmě velkej finanční rozdíl 
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
jojobulldog
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2012, 21:37 |
|
Registrovaný: 07 Júl 2012, 20:17 Príspevky: 194 Bydlisko: Zákamenné
|
Presne tak, riešil by som to to podobne. Vyrábať to nieje až také jednoduché, a ak sa to ja podarí neveril by som tomu že je to bezpečné. sebazáchova zvíťazí nad peniazmi. U nás je firma čo lepí brzdové obloženia, predok kompl. by vyšiel za facku, ale ani tomu by som moc neveril. treba kuknúť EBC, BREMBO, Goldfren.
|
|
|
|
|
Peter BT
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 01 Okt 2012, 21:50 |
|

administrátor stránky
Registrovaný: 27 Sep 2008, 15:32 Príspevky: 1351 Bydlisko: Nové Zámky
|
tiež si myslím - šetriť na brzdách a pneumatikách je o držku, do toho by som iste nešiel
|
|
|
|
|
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2012, 08:04 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
Což to jsem si také říkal, ale když potom vidím cenu obou kotoučů 12 000 kč a výrobní cenu (např., Amedeusfin pálí laserem takřka cokoliv z čehokoliv za 50 kč/kg). Pokud je teda hmotnost obou kotoučů cca 5 kilo, pak je to 250 korun. Kdyby byl rozdíl 1500 kč tak neřeknu, ale rozdíl 4800% se mi zdá dost podstatný. Kdybych lítal kilo, tak si to asi nedovolím, ale na těch 60 -80 km/h by mi to stačit mohlo. Kamarád pálil na Dominátora (ale právě ne plovoucí). Už je tam má třetí sezonu a prý bez problému.
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2012, 18:35 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
Se samotnou výrobou kotoučů bych neviděl problém, ale jde o to jak se budou chovat, aby se ti nezvlnily po 1 sjetí z kopce. Nevěřím tomu že by praskly, jen se obávám zvlnění a pak jsou to vyhozený prachy.
dle informací co jsou na netu to s tím materiálem nebude žádná věda. Někdo pálí z kotlářskýho plechu, někdo z nerezu (pak se musí přizpůsobit destičky). Problém bude to dobře snýtovat, tj kvalitní materiál nýtů aby se to brzo nevyčvachtalo. Pokud se nýty začnou uvolňovat, tak se to projeví chrastěním.. takže to budeš vědět včas že to už není ono.
Malá čelní házivost je nutná a jsou tak vyrobeny i nové kotouče -pro to aby se desky odtlačily po odbrzdění (takto to píše výrobce Goldfren na svých stránkách) ale pak jsem našel ještě info že tomu pomáhá těsnící gumička v brzdiči s tvarem šikmé drážky
http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/obecne.htm
k samotné výrobě:
http://www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy ... otouce.htm
|
|
|
|
|
jujing
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 02 Okt 2012, 22:06 |
|
Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06 Príspevky: 86 Bydlisko: Příbram
|
když to tak tady čtu, co takhle vady materialu? Docela bych se bál toho že tam někde bude prasklina a až budu potřebovat opravdu intenzivně brzdit tak materiál povolí... Já se rozhodně stotožňuju s názorem že na pneu a brzdách se šetřit nemá. To je to co nás má podržet a udržet při životě...
|
|
|
|
|
Zdenek Marciniszyn
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 06:27 |
|
Registrovaný: 27 Sep 2008, 21:14 Príspevky: 628
|
U brzd bych teda radši koupil origo díly nebo díly od renomovaného výrobce - kupovat destičky nebo kotouče ze levný peníz s původem z Číny - to bych neriskoval. Dnes žlutí dokáží vyrobit kopie i značkových ND k nerozeznání od origo dílů, jen brzdit se s tím nesmí  Nechci nikomu radit, ale brzdy nejsou držák na kufr 
|
|
|
|
|
break13
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 10:14 |
|
Registrovaný: 11 Aug 2009, 12:50 Príspevky: 822 Bydlisko: Praha 4
|
Zdenek Marciniszyn píše: U brzd bych teda radši koupil origo díly nebo díly od renomovaného výrobce - kupovat destičky nebo kotouče ze levný peníz s původem z Číny - to bych neriskoval. Dnes žlutí dokáží vyrobit kopie i značkových ND k nerozeznání od origo dílů, jen brzdit se s tím nesmí  Nechci nikomu radit, ale brzdy nejsou držák na kufr 
Vytesat do kamene
R.
|
|
|
|
|
Kordy
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 15:48 |
|

Registrovaný: 10 Nov 2009, 16:00 Príspevky: 290 Bydlisko: Humpolec
|
Breaku to je nápad, ne do kamene, ale z kamene. Ještě se zeptám v Granitu Lipnice nad Sázavou, jestli by mi je nevytesali ze žuly. Na srazu budu největší frajer.  )))
Jinak na gumách taky nešětřím ale pokud to vezmu tak 80 % kinetické energie brzdím motorem, a těch zbývajícíh 20 kdyžtak zvládnou i podrážky kanad  .
|
|
|
|
|
cafe-racer
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 19:46 |
|

Registrovaný: 28 Sep 2008, 19:40 Príspevky: 880 Bydlisko: Hradec Králové
|
Jirka : perfektní lánek, díky za info.
Obecně není důvod se bát pořídit si na motorku kotouč z druhovýroby; ve své době se dával udělat materiálový rozbor originálu a vyšla z toho normálně dostupná ocel z jaké se běžně pálí (je to fakt dlouho, detaily po mně nechtějte). Alternativ je dneska spousta, ale sám už bych do toho nešel.
Na druhé motorce mám vypalovaný kotouč, se kterým jsem sjezdil celý Alpy a absolutní spokojenost.
_________________ '03 - výfuky IXIL - odškrcení - AIS pryč - Dynojet stage1 - KN filtr - panceřové brzdové hadice
|
|
|
|
|
jujing
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 20:21 |
|
Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06 Príspevky: 86 Bydlisko: Příbram
|
cafe-racer píše: Jirka : perfektní lánek, díky za info.
Obecně není důvod se bát pořídit si na motorku kotouč z druhovýroby; ve své době se dával udělat materiálový rozbor originálu a vyšla z toho normálně dostupná ocel z jaké se běžně pálí (je to fakt dlouho, detaily po mně nechtějte). Alternativ je dneska spousta, ale sám už bych do toho nešel.
Na druhé motorce mám vypalovaný kotouč, se kterým jsem sjezdil celý Alpy a absolutní spokojenost.
nebojím se toho že by to byl jiný material spíš bych se bál kazu v materiálu, dělám frezaře/soustružníka a zvlášt při frezování se mi občas stane že je v materialu nějakej kaz a zníčí mi to frezu. Z toho důvodu bych se toho bál....
|
|
|
|
|
Mirec
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 20:31 |
|
Registrovaný: 06 Sep 2010, 20:34 Príspevky: 637 Bydlisko: Šumperk
|
jujing píše: nebojím se toho že by to byl jiný material spíš bych se bál kazu v materiálu, dělám frezaře/soustružníka a zvlášt při frezování se mi občas stane že je v materialu nějakej kaz a zníčí mi to frezu. Z toho důvodu bych se toho bál....
To není kaz.ale zaválcovaný bordel v materiálu.Jako bývalý nástrojař taky něco vím o ,,peckách" v oceli ... 
|
|
|
|
|
Jirka78
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 22:12 |
|

Registrovaný: 18 Máj 2009, 14:27 Príspevky: 323 Bydlisko: Třebíč
|
možnosti obrábění jsou jinde než před 30lety a CNC laser vyřezávačky vyřežou co chceš (viz výroba dle vlatního návrhu u goldfrenu). Takže samotné vyřezání disku není žádný brutální zásah do materiálu. A asi to nebude zas tak kritický, v tom mě utvrzují některé vyřezané disky, na kterých vše visí doslova na vlásku. Co se týče výrobků z Číny, jak můžete vědět, že ten originál Yamaha je z Japonska?
Jinak Číňa už nás dávno předehnala, ale tohle je na jiný vlákno...
|
|
|
|
|
jujing
|
 |
Predmet príspevku: | Napísal: 03 Okt 2012, 22:17 |
|
Registrovaný: 25 Mar 2012, 19:06 Príspevky: 86 Bydlisko: Příbram
|
Jirka78 píše: možnosti obrábění jsou jinde než před 30lety a CNC laser vyřezávačky vyřežou co chceš (viz výroba dle vlatního návrhu u goldfrenu). Takže samotné vyřezání disku není žádný brutální zásah do materiálu. A asi to nebude zas tak kritický, v tom mě utvrzují některé vyřezané disky, na kterých vše visí doslova na vlásku. Co se týče výrobků z Číny, jak můžete vědět, že ten originál Yamaha je z Japonska. Číňani už nás dávno předehnali. nejde o to vypalování to je ok a navíc se pnutí z toho dá srovnat na vyžíhání ale vada materialu je už problém z ocelárny... prasklina, bublina, nebo jak píše mirec zaválcovaný bordel v materiálu  a vzhledem k tomu že mi je 25cet tak moc dobře vím co ty moderní mašiny dovedou sem tím vyučen jen mě to nebaví tak dělám radši na klasice 
|
|
|
|
|
|